Re: golabki

From: "tea" <b...@d...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: golabki
Date: Fri, 03 Mar 2000 20:53:10 GMT

Mama zagladala mi przez ramie, gdy czytalam ten post i mam gotowa odpowiedz
( ja z tradycyjnej kuchni jestem noga, przy mamie nie wytrzymuje konkurencji
:-)) Ona robi to tak, ze wklada cala kapuste (ale z wycietym glabem) do
wrzatku, czeka az liscie z wierzchu sie sparza (robia sie wtedy takie jakby
lekko szkliste) wtedy odrywa te z wierzchu i odklada, czeka na nastepne,
odrywa i odklada itd, dopoki nie obierze calej kapusty. W tym czasie
wszystkie odlozone liscie zdaza juz wystygnac a nie traca elastycznosci. A
przy okazji maly "tip". W mojej rodzinie tworczo wykorzystujemy idee "dolmy"
(czyli takich orientalno-arabsko-greckich golabkow) w ten sposob, ze skoro
nie mamy dostepu do lisci winorgon, ani do baraniny to chociaz przypraw
typowych dla dolmy sobie nie zalujemy - do farszu ryzowo-miesnego dodajemy
sporo bazylii, estragonu i czosnku. Reszta tradycyjnie. Smakuje na prawde o
niebo lepiej.
Herbatka (nie-entuzjastka golabkow)