kazeina zła?

1. Data: 2003-03-20 09:29:03

Temat: kazeina zła?
Od: "Zombie" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,

nie ukrywam, iz jestem tu nowy.. wiec pozdrawiam wszystkich stalych
"dyskutantow" :)

Prosze mi wytlumaczyc czy prawda jest, iz mleko (od krowy) jest "niezdrowe"
dla czlowieka doroslego?
Bowiem takim stwierdzeniem 'zastrzelil' mnie wczoraj kolega (po medycynie)

Powiedzial, iz mleko .. owszem jest zdrowe dla dzieci do ok. 7-go roku zycia
.. natomiast dla doroslego osobnika juz nie do konca .. bowiem zawiera
kazeine, ktora cos tam zlego robi w jelicie ...?

Bede zobowiazany za wyklarowanie mi tej teorii .. (bowiem jest fanatykiem
mleka .. i mam 28 lat).

Jacek Cichewicz

2. Data: 2003-03-20 15:49:14

Temat: Re: kazeina zła?
Od: "marvelle" <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zombie" <l...@i...pl> wrote in message
> [...]
> kazeine, ktora cos tam zlego robi w jelicie ...?
>
> Bede zobowiazany za wyklarowanie mi tej teorii .. (bowiem jest fanatykiem

Witam na grupie :-)
Co do Twojego pytania, polecam http://www.nocun.com/mleko_1024.html
Artykuł dość wiarygodny, aczkolwiek ja nadal piję mleko i raczej nie
przestanę, bo biorąc pod uwagę wszystkie wyniki badań "amerykańskich
naukowców" ;-) trzeba by przejść na fotosyntezę...
Pozdrawiam,
Marvelle

3. Data: 2003-03-20 19:57:55

Temat: Odp: kazeina zła?
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marvelle <m...@n...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b5cnso$d9f$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> przestanę, bo biorąc pod uwagę wszystkie wyniki badań "amerykańskich
> naukowców" ;-) trzeba by przejść na fotosyntezę...

1.)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_ui
ds=12475694&dopt=Abstract - to swiadczy przeciwko rakowi prostaty...
2.)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_ui
ds=12499350&dopt=Abstract - to stawia wrecz teze odwrotna co do
osteoporozy...
3.)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=pubmed&dopt=Ab
stract&list_uids=11350992 - to swiadczy przeciwko chorobom serca...
4.)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_ui
ds=12117706&dopt=Abstract - z kolei teza odwrotna co do raka jajnika...

I tak dalej, i tak dalej...
Autor strony niestety nie podal ZADNEGO odnosnika do podobnych badan
potwierdzajacych jego tezy - mimo, ze jak pisze, jest ich 'tysiace'.
Nie szukalem dlugo - jakies 10 min - a znalazlem pare badan o wrecz
zbawiennym i antynowotworowym wplywie mleka... Moglbym teraz zrobic taka
strone jak autor, tylko o dokladnie odwrotnej tresci. I, w przeciwienstwie
do autora, ja moge podac linki do badan potwierdzajacych ta teze, a nie
tylko pisac, ze 'jakies badania cos udowodnily'.
Zajrzalem na strone glowna autora - promuje on ksiazke, za ktora nalezy
placic na konto 'wydawnictwa vegan'; jakie ksiazki to wydawnictwo wydaje,
jestem sie w stanie domyslic. Jednoczesnie w artykule o mleku mozna
przeczytac, ze najzdrowsza jest wlasnie 'dieta weganska'.

W swietle powyzszego, wspomniana 'wiarygodnosc' tego artykulu jest dla mnie
moooocno watpliwa.

pzdr
W.

PS. Na stronach tych mozna rowniez przeczytac, ze medytacja pomaga leczyc
AIDS, jak i poczytac o ZEN i religii. Oczywiscie, mozna WIERZYC, ze mleko
szkodzi, i jesc np. tylko trawe lub suszone sliwki -albo cokolwiek innego -
ale nie nalezy przy okazji powolywac sie na 'tysiace badan'...

4. Data: 2003-03-20 20:24:18

Od: "marvelle" <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> wrote in message
[ciach]
> I tak dalej, i tak dalej...
> Autor strony niestety nie podal ZADNEGO odnosnika do podobnych badan
> potwierdzajacych jego tezy - mimo, ze jak pisze, jest ich 'tysiace'.
[ciach]

Chodziło mi o wiarygodność co do kazeiny, choć artykuł rzeczywiscie nie
podaje żadnych odnośników do badań- tu się z Tobą zgodzę. Mogli się bardziej
wysilić :-) Postaram się znaleźć w najbliższym czasie jakieś linki do badań
nad enzymami bo pamiętam, że kiedyś coś takowego czytałam i rzeczywiście
okazało się, że kazeiny nie trawimy, a laktozę tylko w niewielkim stopniu.
Pozdr.,
Marvelle

5. Data: 2003-03-20 20:38:58

Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek Chmielnicki <e...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b5d6gf$pq6$...@a...news.tpi.pl...

No nie, nie powstrzymam sie, tak sobie czytam te wypociny na temat
zlowrogiego mleka i posrod wielu innych kwiatkow trafilem na takie:

"Dwuprocentowe mleko tak naprawdę nie jest, jak sugerowałaby jego nazwa,
niskokaloryczne. Dla oceny danego produktu z punktu widzenia jego
kaloryczności, ważna jest ilość kalorii jakie konsument uzyskuje z tych 2%
tłuszczu w stosunku do wartości kalorycznej całego produktu. Jeśli wypijemy
litr mleka, to z owych 2% tłuszczu uzyskamy aż 31% wszystkich kalorii
zawartych w tym mleku. Rzecz jasna w przypadku tzw. mleka pełnego sytuacja
jest jeszcze gorsza, ponieważ tu uzyskujemy z tłuszczu aż 49% kalorii."

Po pierwsze: dla oceny kalorycznosci bierze sie pod uwage... kalorycznosc.
Czyli liczbe kalorii na np. 100g produktu. Jesli kogos interesuje dieta, to
pewna role odgrywa tu jeszcze indeks glikemiczny, ale to juz rzecz poza
konkursem.
Po drugie: jesli wypijemy litr mleka, to tluszcz z tego mleka stanowi 31%
kalorii - i bardzo dobrze; w czym te kalorie maja byc, w wodzie?? Jezeli
wypijemy 1 mililitr, badz 40 barylek mleka, to tluszcz tez bedzie stanowil
31% kalorii, bo przeciez sklad procentowy mleka sie nie zmienil... Ale
prosty czytelnik moze dojsc do wniosku, ze tego tluszczu w tym mleku to jest
okropnie duzo...

"Liczne badania dowiodły, że uzupełnianie wapnia nie ma żadnego wpływu na
powstrzymanie osteoporozy. "

Na te 'liczne badania' powoluje sie nasz autor jak na ewangelie - otoz ja
akuratnie takie badania przegladalem, i o zgrozo, wszedzie jak byk stoi, ze
suplementacja wapnia - zwlaszcza w okresie rozwoju, ale nie tylko - to jeden
z najwazniejszych, jesli nie najwazniejszy, czynnik zapobiegajacy
osteoporozie... Niestety, jakos nie trafilem na zadne z tych 'licznych
badan', o ktorych wspominal autor...

"Rak jajników został powiązany z konsumpcją mleka. Jeżeli kobieta wypija
codziennie więcej niż jedną szklankę pełnego mleka lub spożywa równoważną
ilości nabiału, zwiększa ryzyko powstania raka trzykrotnie, w porównaniu z
paniami, które nie piją mleka w ogóle."

W poprzednim poscie dalem m.in. link do badania ktore stwierdza, ze
regularne picie odtluszczonego mleka zmniejsza ryzyko raka jajnika...

I tak dalej, i tak dalej....

W.

6. Data: 2003-03-20 20:46:33

Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marvelle <m...@n...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b5d80h$c93$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> okazało się, że kazeiny nie trawimy, a laktozę tylko w niewielkim stopniu.

OK ;) Tylko, ze jeszcze by warto bylo znalezc, jakie to tragiczne skutki
mialby przyniesc ten brak trawienia (co do ktorego... zreszta, jak
znajdziesz to pogadamy ;) ). Bo zauwaz, ze celolozy (czyli blonnika), ktora
jest podstawowym skladnikiem diety tzw. 'vegan', tez nie trawimy w
najmniejszym stopniu (co zreszta jest z wielka korzyscia dla nas...)

pzdr

7. Data: 2003-03-21 10:38:54

Od: "Zombie" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do Twojego pytania, polecam http://www.nocun.com/mleko_1024.html
> Artykuł dość wiarygodny, aczkolwiek ja nadal piję mleko ...."

ano przyznam , iz mnie zagielo ..
ale faktycznie patrzac przez taki pryzmat .. to chyba nalezaloby dokonac
seppuku .. :)
bo wszystko (doslowanie i w przenosci) dookola jest szkodliwe...

Jak to Czesiu N. spiewal .. "Dziwny jest ten swiat" ... ;)

Mimo wszystko dzieki ..

Pozdrawiam,
Jacek

Leczenie kanałowe zębów
Pastylki do ssania.
wspomaganie leczenia
scierpnnięty palec
Streptococcus B-hemolityczny grupa B, czy moze ktos mi napisac wiecej o tym ?