kolejne nawrócenie :-)))

71. Data: 2003-02-10 18:25:49

Temat: Re: kolejne nawrócenie :-))) ANKIETA
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
news:Xns931E5D609672Eewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...
> s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote in

> 6. trawnik niestety
> 7. slimaki (sa zbyt waznym elementem, by je pomijac)

????(7) To chyba temat na inną listę - Tadeuszu do dzieła! Tylko może pod
innym tytułem wątku. Ale typr brzmią np. ochojniki, ślimory, ślimaki,
tarczniki i mączystki, przędziorki, mączliki, ziemiórki, fytoftoroza, szara
pleśń, zamieranie pędów malin, mączniak wszystok-jedno-jaki na winorośli,
zwójki, ninułki, skoczki, miniarki, mszyce, bielinek kapustnik w postaci
gąsienicy na nasturcji...itp.

Pozdrawiam ponuro, Basia.

72. Data: 2003-02-10 18:29:25

Temat: Re: zupełnie OT - o dereniu
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> wrote in message
ale deren, to szlachetny krzew lub
> drzewo czasami i nijak do marchwi nie pasuje ani do cebuli.

Irku, dobrze że się pojawiłeś, bo od paru tygodni męczy mnie pytanie, czy
dereń jadalny można prowadzić w formie niewysokiego ciętego drzewka? Na
bardzo dużych ilościach owoców mi specjalnie nie zależy (góra parę kg,
klęski urodzaju zbyt mocno się na umysłowości odcisnęły), ale pięknie
kwitnące wiosną drzewko chciałabym posiadać. Warunek - nie może zabierać
zbyt dużo miejsca.
(Aha, czy natknąłeś się gdzieś na odmiany C.mas o ciekawych liściach? Wiesz,
na zasadzie "2 w 1")
Pozdrawiam, Basia.

73. Data: 2003-02-10 18:32:03

Od: "Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

[...]
> a poki co oba glosy ( czarnowidza oraz Boguslawa ) wliczone sa do kwiatow
> i po 12 oddanych glosach ( Majka, boletus i Jerzy nie podaliscie swoich
> typow)

A oto moje typy:
byliny (głównie lilie, irysy, malwy i drobnica cebulowa)
krzewy lisciaste/kwitnące (ozdobne np. różaneczniki i azalie, tawuły)
iglaki(ozdobne)
wrzosy
paprocie
mchy
trawy ozdobne
winorosle
owocowe (wszystkie jagodowe i gruszki, morele, śliwki)
rośliny wodne (glony w basenie ;-)))
kwiaty jednoroczne ale z sadzonek

pozdr. Jerzy

74. Data: 2003-02-10 19:20:18

Temat: Odp: kolejne nawrócenie :-))) ANKIETA
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kronopio <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b28loe$t38$...@a...news.tpi.pl...

> Kulinarnie czy leczniczo traktowany ?

Estetycznie :-) Czyż kolor nie przepiękny, a kształt liści czyż nie
wymyślny? A dmuchawce nie przeurocze??? :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

75. Data: 2003-02-10 19:24:11

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <j...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b28r73

> [...]
> trawy ozdobne
> winorosle
> owocowe (wszystkie jagodowe i gruszki, morele, śliwki)
Ryzykowne zestawienie, takie bez storczyków. :-)))
Życie Ci nie miłe czy co??
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Tarasowe ( co by to nie miało znaczyć) proszę dopisać :-))))
J.

76. Data: 2003-02-10 20:13:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

77. Data: 2003-02-10 20:22:07

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie chciałabym, aby tak było:
1. róże
2. skalniaki
3. byliny
4. liściaste
5. iglaste
6. zioła
7. owocowe ( wśród nich maliny, derenie i winorośle)
8. trawnik
9. warzywa

takie są moje plany,
co będzie czas poaże

pozdr
Ania czekająca na wiosnę

78. Data: 2003-02-10 20:43:23

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz
(...)
> (Aha, czy natknąłeś się gdzieś na odmiany C.mas o ciekawych
> liściach? Wiesz,
> na zasadzie "2 w 1")
> Pozdrawiam, Basia.

Jest Cornus mas 'Aurea' -oczywiście liście 'Aurea'
:-) Bogusław

79. Data: 2003-02-10 21:09:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> Behalf Of Basia Kulesz
> (...)

> Jest Cornus mas 'Aurea' -oczywiście liście 'Aurea'

Że istnieje, to wiem, podejrzewam już też, gdzie obecnie rośnie:-), ale czy
można toto gdzies kupić po rozsądnej cenie? Z podkreśleniem na "rozsądnej"
(coś mi się przypomina, ale ma związek z jakąś horrendalnie wywindowaną
ceną?)

Pozdrawiam sklerotycznie, Basia.

80. Data: 2003-02-10 22:35:21

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał:

> No to masz niespodziankę. Mój głos oddaję na uroczą, barwną, chyba
> najpowszechniejszą roślinnę wszystkich ogrodów: MNISZEK LEKARSKI!!!

Popieram Janusza, bowiem jest to roślina jadalna i lecznicza. Nawiasem
mówiąc wszystkie pozostałe rośliny zawierające sok mleczny są trujące. Ale
sokiem mniszka smaruje się odciski i kurzajki aby je usunąć.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

Winogron