Odp: kosiarka - zrób to sam

From: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: kosiarka - zrób to sam
Date: Mon, 15 May 2000 21:05:59 GMT

Dawno temu w czasach braku wszystkiego rozwijało się manelarstwo i
nikiforyzm techniczny .

Sprzedam tu pewien mój pomysł na nóż tnący do kosiarki wykonanej amatorsko.
Zestaw kosił wspaniale pomimo małej mocy silnika.

Z blachy wycięty był trójkąt równoboczny z otworm w środku na oś silnika.
Do każdego boku trójkata przymocowany był brzeszczot do ciecia stali o
długości prawie dwa razy większej niż ten bok. Powstało coś na kształt
śmigła o trzech łopatach.
Brzeszczot ten jak wiadomo jest hartowany w miejscach gdzie są lekko
pofalowane drobne ząbki.
Te drobne ząbki zeszlifowałem tak by tych zafalowan nie było. Brzeszczot
stał sie ostry jak brzytwa.
Układ ten działał podobnie jak sierp czy dobrze wyklepana kosa. Ostrze
uderzało w trawę nie prostopadle a pod kątem.
Podobnego układu w kosiarkach nie widziałem .
Oczywiście jak wszystkie domorosłe konstrukcje taki układ też miał wady.
Stosunkowo ciężki zestaw tnący. Częste przypadki wygięć pracowicie
szlifowanych brzeszczotów, w których trzeba było jeszcze nawiercić 2 otwory
do mocowania na trójkącie.
Ze względów bezpieczeństwa ( jak pamietam silnik był ze starej froterki)
całość wylądowala w śmietniku po jednym sezonie użytkowania.

Uszanowanie
Jacek