kwas chlebowy

1. Data: 2000-07-06 11:21:38

Temat: kwas chlebowy
Od: "Dorota Basista" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo pilnie poszukuję przepisu na kwas chlebowy, czy ktoś może mi pomóc?
Dziękuję
Dorota

1. Data: 2000-07-06 11:47:46

Temat: Re: kwas chlebowy
Od: Robert Keller <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Basista wrote:

> Bardzo pilnie poszukuję przepisu na kwas chlebowy, czy ktoś może mi pomóc?
> Dziękuję
> Dorota

1 kg razowego chleba
10 l wody
2 dag drozdzy
60 dag cukru
ew. kilka rodzynek
Czerstwy chleb pokroic w cienkie kromki, ulozyc na blasze i wysuszyc w
piekarniku, lekko rumieniac. Wlozyc do duzego naczynia, zalac przegotowana,
przestudzona woda i pozostawic na 12 godzin. Po tym czasie odcedzic. Do
garnuszka odlac ok. 1/2 litra napoju, rozpuscic w nim cukier i drozdze, wlac z
powrotem, wymieszac i pozostawic na 12 godzin. Kwas rozlac do butelek. Jezeli
mamy rodzynki do kazdej butelki wlozyc 1-2. Pozostawic na kilka godzin w
pokojowej temperaturze, a nastepnie wyniesc w chlodne miejsce. Po 3-4 dniach
napoj jest gotowy.

Inna wersja:
30 dag suchego razowego chleba
20 dag cukru
10 dag miodu
10 l wody
Chleb zalac goraca woda, dodac cukier i miod. Wymieszac i pozostawic na 2-3
dni w cieplym miejscu, aby sie zakwasil. Nastepnie odcedzic plyn i zlac do
butelek.

Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2000-07-06 12:16:30

Temat: Odp: kwas chlebowy
Od: "Dorota Basista" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo serdecznie dziekuje!!!
Pozdrawiam równiez.
Dorota

Użytkownik Robert Keller <n...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@k...net.pl...

1. Data: 2000-07-06 17:20:25

Od: "monizda&glizda" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a co wy z tym kwasem robicie?

1. Data: 2000-07-06 22:42:10

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Jul 2000 17:20:25 GMT, "monizda&glizda"
<m...@p...wp.pl> wrote:

>a co wy z tym kwasem robicie?

pijemy.

--
Darek

1. Data: 2000-07-06 22:42:12

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Jul 2000 13:47:46 +0200, Robert Keller <n...@k...net.pl>
wrote:

>1 kg razowego chleba
>10 l wody
>2 dag drozdzy
>60 dag cukru
>ew. kilka rodzynek

Jak sie daje rodzynki - mozna darowac sobie drozdze. Robienie kwasu na
drozdzach piekarniczych nie jest najlepszym pomyslem - troche za
bardzo je czuc. Na rodzynkach jest zwykle dostatecznie duzo drozdzy
zeby fermentacja ruszyla - wystarczy troche dluzej poczekac.

--
Darek

1. Data: 2000-07-07 16:12:53

Od: "monizda&glizda" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a dobre to? a czemuś służy? na przykład na głowę, albo ma dużo czegoś?
można się wywiedzieć?

<3...@n...icm.edu.pl>...

1. Data: 2000-07-08 20:14:50

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 07 Jul 2000 16:12:53 GMT, "monizda&glizda"
<m...@p...wp.pl> wrote:

>a dobre to? a czemuś służy? na przykład na głowę, albo ma dużo czegoś?
>można się wywiedzieć?

Na upal dobre, na kaca (choc na kaca lepszy barszczyk kiszony z
burakow)...

--
Darek

Re: Jak zamrazac warzywa?