Odp: pijany - głupi?

From: "Grzegorz Leśniak" <g...@f...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: pijany - głupi?
Date: Fri, 11 Feb 2000 08:29:24 GMT

Użytkownik Machalas <w...@f...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:OcGo4.1285$Q...@n...tpnet.pl...
> Powitał.
> Ja tak w nawiązaniu do tematu Marty, ale w innym kontekście.
>
> Często spotykam się z przypadkami, że koleś po kilku szybkich łapie fazę i
> gada calkiem mądre rzeczy - takie, ktore z trudem wymyśliłby na trzeźwo.
> I tak se pomyślałem - przecież ludzie widząc pijanego z góry go olewają i
> traktują jak smiecia. A nie lepiej wysłuchac co ma do powiedzenia? Nie
> lepiej przełamać stereotyp i zacząć traktowac takich ludzi normalnie?
Czasem
> można wielu rzeczy się nauczyć...czasem mozna wielu rzeczy się dowiedzieć.
> Własnie od pijanego.
> Dziwne? Może. Ale prawdziwe.
>
> Machalas
> ***
> " Do tego, żeby żyć zwyczajnie, trzeba mieć wiele odwagi "
> S.A. Kierkegaard
> Jest w tym troche racji. Wiele się mówi, że alkohol jest zły, ale problem
tkwi zawsze w człowieku. Jestem przekonany, że "dobrze urzyty alkohol może
być żródłem lepszego poznania człowieka przez samego siebie. Brzmi to trochę
niedorzecznie, ale jeśli się na tym głębiej zastanowić? Były kultury np
taoistyczna, w których wiele wspaniałych treści powstawało pod
wpływem"wina". Mistrzowie tych kultur pili w celach większego zrozumienia
siebie, zrozumienia swojej natury, zjednoczenia się z przyrodą. W naszym
społeczeństwie niestety alkohol stanowi głównie środek zastępczy np
straciłem prace, odeszła ode mnie kobieta, czegoś bardzo się boje, wciąż
gram rolę w której bardzo żle się czuje. Kilka głębszych i problemy chwilowo
znikają. Jest takie powiedzenie, dokładnie nie pamiętam, ale brzmi ono coś
koło tego: co trzeżwemu w sercu, to pijanemu na ustach. To zazwyczaj jest
iluzja, choćby nawet człowiek bardzo szczerze mówił pozornie, a na przykład
na drugi dzień stwierdza że, albo nie pamięta co mówił, albo mówił tak bo
był pijany, to nadal oszukuje sam siebie. Choć muszę przyznać, że czasami
ludzie po wypiciu dość ciekawie mówią i są bardziej naturalni, ale cóż z
tego jak jest to tylko stan chwilowy!!!