pozdrowienia z Lublina

11. Data: 2001-12-31 00:13:03

Temat: Re: pozdrowienia z Lublina
Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Obcy" <o...@p...com> wrote in
news:a0lags$art$1@sunflower.man.poznan.pl:

> Wspolczuje, to musisz byc wyjatkowo slaby i nie posiadac silnych,
> wydajnych miesni przy takiej diecie .... mieso to najlepsze zrodlo
> bialka,

Bzzzt! Wrong. Czytałem (książkę oddałem, ale jak bardzo chcesz, to
poszukam tytułu itd.), że mięso jest nienajlepsze zarówno pod względem
ilości białka (strączkowe mają więcej - zależy jeszcze, jakie mięso), jak
i jego przyswajalności (tu królują podobno jajka - przyswajalność białka
bliska 100%). Tylko, że np. ryż z soczewicą zapewniają podobne wchłonięcie
białka (znaczy odpowiednich aminokwasów), jak jajko.

> Gdybys uprawial jakis sport
> intensywniej np rekraacyjna amatorska kulturystyke (ale intensywnie i
> ambitnie) i nie jadl miesa to bys sie rozchorowal, albo nie mial na
> nic sily bo organizm nie podniosilby sie po wysilku silowym w
> odpowiednio szybkim czasie.

Ciekawe to, co piszesz i na czym się opierasz. Ja po zaprzestaniu
jedzenia mięsa mam większą wydolność (więcej energii, lepsze samopoczucie
- mierniki subiektywne; więcej pompek bez specjalnych ćwiczeń - to
obiektywne). Masa bez zmian (raczej zmiana 'świateczna' była ;-) ).

> Bialko roslinne jest cenne, ale jako
> uzupelnienie cennych aminokwasow wytracanych z bialek zwierzecych.
> Najlepiej czerpac co najlepsze z wielu pokarmow a nie rezygnowac z
> czegos drastycznie i calkowicie.

Rezygnacja z mięsa nie powinna być drastyczna, to prawda. Przy samej
rezygnacji, bez wprowadzenia substytutów w postaci innych pokarmów
prawdopodobnie wystąpi brak niektórych aminokwasów. Ale przy wprowadzeniu
w miejsce mięsa roślin strączkowych...
Na czym opierasz to, co piszesz o mięsie? Nie na jakiejś książce o
żywieniu z lat 60-tych przypadkiem (widziałem coś takiego)?

> O rany ale malo wazysz jak na mezczyzne.... No chyba ze jestes
> nastolatkiem.

Jest coś takiego jak BMI= waga[kg]/(wzrost*wzrost[m]). Norma to BMI
w granicach 20-25, poniżej 20 waga zbyt mała, ponad 25 nadwaga, ponad 30 -
otyłość. U niego BMI to ok. 20 (przy wadze 72,2 kg), czyli w normie. A
chudy jest, faktycznie (sam mam BMI ok. 21 ;-) ), ale tu już dużo zależy
IMO od predyspozycji genetycznych.

> A nie mowilem, ze musisz byc wychudzony i slabowity? :) to przez brak
> latwo przyswajalnego i cennego bialka z miesa. Sportowiec z Ciebie
> teraz bylby kiepski.

Zależy jaki sport... Skok o tyczce, skok w dal, biegi, tenis, tenis
stołowy - mógłby być mistrzem. Chyba ogólnie w lekkoatletyce i sportach
niesiłowych byłby niezły... chociaż w sportach walki jest podział na wagi
i AFAIK liczy się zasięg ramion i nóg.

--
/**** Here comes the war - ****\
***** put out the lights on the Age of Reason. *****

12. Data: 2001-12-31 13:07:41

Od: "wilicki tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Obcy" <o...@p...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Tomasz Denysiuk" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
momencie.

> Wspolczuje, to musisz byc wyjatkowo slaby i nie posiadac silnych,
> wydajnych miesni przy takiej diecie ....

brednie, wegetarianie biją rekordy w sportach siłowych

tomek

13. Data: 2001-12-31 16:30:02

Od: "wilicki tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yano" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.
> Persona o nazwie Obcy naskrobała:

> Niepotrzebnie wdaję się w dyskusje z optymalnymi sekciarzami, to
bezcelowe.
> Sprowokowałeś mnie tymi bzdurami. Mój błąd. Mam nadzieję że czytelnicy
> grupy sami potrafią rozsądnie ocenić optymalne oszołomstwo, bo ja już nie
> chcę tracić czasu na powtarzanie czegoś co było mówione tysiące razy na
> acłym świecie. Over.
>
> --

po primo to ten raczej nie był opty, prędzej niedouczony. po secundo nie
składaj broni, ciemnogród trzeba zwalczać!

tomek

14. Data: 2001-12-31 20:48:50

Temat: Odp: pozdrowienia z Lublina
Od: "Tomasz Denysiuk" <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze raz życzę wszystkim szczęśliwego nowego roku i w ogóle. Ciekawe jak
alkohol działa na organizm? :) Na mnie działa napewno skutecznie.
Mam małą prośbę. Uprzejmie proszę każdego z Was o przesłanie tytułu
książki którą uważacie za najważniejszą. Oczywiście w zakresie Waszego stylu
życia. Pozdrawiam
deny

15. Data: 2002-01-01 09:54:44

Od: "Fifek" <f...@k...ichpw.zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

No, nieprawda.. Choroby zaczęły dziesiątkować Eskimosów dopiero, gdy
wtargnęła cywilizacja na ich tereny i zabroniono polowań na karibu i
renifery i musieli się przestawić na ryby i ziemniaki (albo inne roślinki,
doładnie nie wiem).

--
Pozdrowionka
Fifek (Rafał z Zabrza)

.

16. Data: 2002-01-01 10:00:20

Od: "Fifek" <f...@k...ichpw.zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, jeszcze jedno: Obcy nie jest opty, bynajmniej nie wynika to z treści
jego postów. (Swoją drogą, wiedzę ma nikłą).

--
Pozdrowionka
Fifek (Rafał z Zabrza)

17. Data: 2002-01-01 14:24:29

Od: "wilicki tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam małą prośbę. Uprzejmie proszę każdego z Was o przesłanie tytułu
> książki którą uważacie za najważniejszą. Oczywiście w zakresie Waszego

yyy książka w zakresie stylu życia....

coś z filozofii pewnie, na pewno nie do dietetyki, kulturę fizyczną zaś
rozwijam inaczej niż czytając.

tomek

18. Data: 2002-01-01 17:13:09

Od: "Tomasz Denysiuk" <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za mocno nieprecyzyjne wyrażenie. Czytając je dzisiaj uważam je
za wyjątkowo głupie. Obowiązki gospodarza imprezy noworocznej zawróciły mi
mocno w głowie :))
Oczywiście chodzi mi o tytuł książki z zakresu odżywiania.

pozdrawiam deny

19. Data: 2002-01-01 18:22:06

Od: gzyra <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Obcy wrote:

> [...]
> ambitnie) i nie jadl miesa to bys sie rozchorowal, albo nie mial na
> nic sily bo organizm nie podniosilby sie po wysilku silowym w

Oj mylisz się. Twoim słowom przeczy wiele faktów, które stosunkowo łatwo
potwierdzić. Istnieje i dobrze się ma kulturystyka na bazie diety
weg*anskiej, wyczynowe kolarstwo opiera się na diecie zbliżonej do
weg*anizmu, wspinacze to w dużej mierze weg*anie, pośród tenisistów jest
wielu sympatyków diety weg*anskiej itd itp.

pozdro,
gzyra

20. Data: 2002-01-02 12:49:59

Od: "wilicki tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a0oe30.3vvnu63.1@roses.of.many.colours...
> [...]
> stołowy - mógłby być mistrzem. Chyba ogólnie w lekkoatletyce i sportach
> niesiłowych byłby niezły... chociaż w sportach walki jest podział na wagi

zaręczam Ci że jak się stoi przed gościem to zasięg nie ma większego
znaczenia, głównie wytrzymałość okostnej i dynamika, jeśli mówimy o cechach
fizycznych. obie wspaniale funkcjonują na wege, co poświadczam swoim
przykładem

tomek

INFO: lista dyskusyjna pl-misc-dieta
Szukam diety przy schorzeniach wątroby.