prolaktyna - podwyższony poziom

1. Data: 2002-12-08 14:49:10

Temat: prolaktyna - podwyższony poziom
Od: "WRÓBEL" <d...@o...plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ponad 400% poziom prolaktyny u kobiety 27 letniej może w jakiś sposób
grozić jej zyciu? Były robione badania (tomograf mózgu, badanie tarczycy...)
i nie wykryto żadnych zmian organicznych.
Poraźcie co w takiej sytuacji robić :o|

2. Data: 2002-12-09 10:15:08

Temat: Odp: prolaktyna - podwyższony poziom
Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ponad 400% poziom prolaktyny u kobiety 27 letniej może w jakiś sposób
> grozić jej zyciu? Były robione badania (tomograf mózgu, badanie
tarczycy...)
> i nie wykryto żadnych zmian organicznych.

Podałeś trochę za mało informacji

Czy ta kobieta jest w ciąży? Czy bierze jakieś leki? Srodki antykoncepcyjne?
Czy miała niedawno jakiś zabieg operacyjny ze znieczuleniem ogólnym?
Pomyślałam, że to może niedoczynność tarczycy, ale piszesz, że jest ok.
Bardzo silny stres też może wywołać hiperprolaktynemię.

Hiperprolaktynemia jest często powodem niepłodności u kobiet. Nie chciałabym
straszyć, ale piszę, bo pytałeś.
Kasia

3. Data: 2002-12-09 10:25:50

Temat: Re: prolaktyna - podwyższony poziom
Od: "WRÓBEL" <d...@o...plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mysza" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Bardzo silny stres też może wywołać hiperprolaktynemię.
>
> Hiperprolaktynemia jest często powodem niepłodności u kobiet. Nie
Dzięki Kasiu! Właśnie, stres, ona ma stresującą pracę! Muszę coś z tym
zrobić, bo lekarze nie widzą przyczyn choroby..poza stresem właśnie....jak
ja odstresować.....masz jakiś pomysł...??
Pozdrawiam Serdecznie!
Marcin

4. Data: 2002-12-09 10:55:56

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prolaktyna głównie wzrasta przy guzach przysadki i niedoczynności tarczycy.
Wzrasta też przy zaburzeniach funkcji podwzgórza (guzach, ziarniakach,
zapaleniu opon mózgowych) i niewydolności nerek.
Kasia

5. Data: 2002-12-09 12:37:06

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki Kasiu! Właśnie, stres, ona ma stresującą pracę! Muszę coś z tym
> zrobić, bo lekarze nie widzą przyczyn choroby..poza stresem właśnie....jak
> ja odstresować.....masz jakiś pomysł...??

Niestety nie mam. Ledwo sama sobie z tym radzę ;-)
Kasia

6. Data: 2002-12-09 16:54:05

Temat: Re: prolaktyna - podwy?szony poziom
Od: "Ania Björk \(sveana\)" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"mysza" <m...@w...pl> skrev i meddelandet
> Prolaktyna g3ównie wzrasta przy guzach przysadki i niedoczynno?ci
tarczycy.
> Wzrasta te? przy zaburzeniach funkcji podwzgórza (guzach, ziarniakach,
> zapaleniu opon mózgowych) i niewydolno?ci nerek.

I można obniżyć jej poziom bromokryptyną - na receptę oczywista. Dzieki
bromokryptynie można zniwelować objawy bezpłodności (niedługo urodzi się
nasze drugie dziecko dzieki kuracji bromokryptyną)

Ania

7. Data: 2002-12-10 09:48:01

Od: "vlad" <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

WRÓBEL <d...@o...plNOSPAM> napisał(a):

> [...]
> grozić jej zyciu? Były robione badania (tomograf mózgu, badanie tarczycy...)
> i nie wykryto żadnych zmian organicznych.

Hi.
Jezeli wykluczono zmiany organiczne ( gruczolak) to OK.
Hyperprolaktynemia zmniejsza szanse na ciaze, powoduje zaburzenia cyklu.
Pozostaje leczenie farmakologicvzne - dlugie przyjmowanie preparatow
obnizajacych poziom prolaktyny.
Skontaktujcie sie z endokrynologiem lub ginekologiem .
Vlad

Oznaki egzemy ?
Gdzie dobry okulista dzieciecy [Wroclaw] - jeczmien/gradowka
moja pani nie ma ochoty na igraszki
WROCILEM !!!
dziwne dlonie - genetyka?