Odp: skalniak

From: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: skalniak
Date: Tue, 4 Jan 2000 23:36:46 +0100

Użytkownik Marek Hyla <M...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...pl...

> ROTFL....
>
> Sorry, ze sie wtracam. Podpadam zdaje sie pod schemat leniwej
> osoby surfujacej po internecie i wyciagajacej od grupowiczow
> darmowe rady - niemniej zadam jedno pytanie:
>
> Czy mozecie polecic mi jakas ksiazke, publikacje, etc. na temat
> zakladania skalniakow? Mam jakies 40 m. skarpy (tak od 0.5
> do 2 m. wysokosci) i chcialbym tam zalozyc ogrod skalny.
>
> Ten tekst o kamieniach rozrzuconych bez ladu i skladu uderzyl
> we wlasciwe struny mojej duszy - nie chcialbym, by z tego
> skalniaka wyszedl jeden wielki kicz.
>
> Pozdrawiam i dziekuje

> [...]
Witam.
W ogródku skalnym kamienie nie ustępują roślinom.Należy przyjąć nast.
zasadę(wg. mojego skromnego zdania).Kamieni nie rozrzucamy"byle jak",tylko
układamy obok siebie w grupach,tworząc między nimi jedynie niewielkie
szczeliny.Następnie wypełniamy je ziemią,ubijamy i wsadzamy roślinę.Bardzo
dobrze jest zdobyć duże skały,które powinny przytrzymywać glebę i zapewnić
korzeniom wilgoć i chłód.Najlepszą do tego celu jest skała wapienna z uwagi
na naturalny wygląd i zdolność pochłaniania wilgoci.Piaskowiec jest
stosunkowo lekki i efektowny,lecz za to miękki i poddatny na erozje.
s...@w...com.pl