Re: Odp: projekt zagospodarowania

1. Data: 2000-01-04 11:10:17

Temat: Re: Odp: projekt zagospodarowania
Od: Marek Hyla <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejrzewam,że Twój salon jest płaski jak stół i aż prosi się,aby go
> urozmaicić np.hałdą ziemi ,na której będzie skalniak.Teren idealnego
> skalniaka powinien delikatnie opadać w kierunku południowego okna.Układamy
> na nim oczywiście kamienie i skały.Nigdy nie rozrzucamy kamieni bez ładu i
> składu-wbrew pozorom wcale nie wygląda to naturalnie.

ROTFL....

Sorry, ze sie wtracam. Podpadam zdaje sie pod schemat leniwej
osoby surfujacej po internecie i wyciagajacej od grupowiczow
darmowe rady - niemniej zadam jedno pytanie:

Czy mozecie polecic mi jakas ksiazke, publikacje, etc. na temat
zakladania skalniakow? Mam jakies 40 m. skarpy (tak od 0.5
do 2 m. wysokosci) i chcialbym tam zalozyc ogrod skalny.

Ten tekst o kamieniach rozrzuconych bez ladu i skladu uderzyl
we wlasciwe struny mojej duszy - nie chcialbym, by z tego
skalniaka wyszedl jeden wielki kicz.

Pozdrawiam i dziekuje

Marek

1. Data: 2000-01-04 11:42:59

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy mozecie polecic mi jakas ksiazke, publikacje, etc. na temat
>zakladania skalniakow? Mam jakies 40 m. skarpy (tak od 0.5
>do 2 m. wysokosci) i chcialbym tam zalozyc ogrod skalny.
Polecam "Ogród źródłem radości" Jurgena Beckera i Marion Nicking (wydanie
polskie - Oficyna Wydawnicza "Delta W-Z". Realia są co prawda niemieckie,
ale wiele praktycznych rad. Na stronie 140 - ogrody na zboczu - sposoby
stopniowania i obsadzania.
Pozdrawiam
Grzegorz

1. Data: 2000-01-04 12:18:26

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy mozecie polecic mi jakas ksiazke, ......ciach........>Ten tekst o
kamieniach rozrzuconych bez ladu i skladu uderzyl
>we wlasciwe struny mojej duszy - nie chcialbym, by z tego
>skalniaka wyszedl jeden wielki kicz.

Wg.mnie najlepiej podglądać naturę (np.zapraszam w góry świętokrzyskie na
gołoborza). Układając kamienie na skalniaku wg. pamiętanych z natury wzorów
otrzymujemy skalniak "z drugiej ręki". Jeśli skopiujesz kamienny układ z
książki (tu pytanie czym sugerował się autor skalniaka ze zdjęcia),
otrzymujesz skalniak "z trzeciej", albo nawet "czwartej ręki" - a to już
może być kicz.
I jeszcze pytanie: robisz ten skalniak dla siebie? czy dla sąsiadów?

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-04 12:44:53

Temat: Odp: Odp: projekt zagospodarowania
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Hyla <M...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...pl...> Czy mozecie polecic mi
> [...]
>
> Ten tekst o kamieniach rozrzuconych bez ladu i skladu uderzyl
> we wlasciwe struny mojej duszy - nie chcialbym, by z tego

"Skalniaki" E.Radziula, cz. 1 i 2 - dostosowane do polskich warunków. No i
można dodatkowo podziwiak skalniak jednego z grupowiczów :)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-04 12:46:09

Temat: Re: projekt zagospodarowania skalniaka
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Proponuje Ci wydanie Skalniaki Eugeniusza Radziula.
Jest tam wiele ciekawych rad oraz wykaz roslin ktore sie nadaja i nie sa
bardzo trudne w pierwszych latach uprawy.
Z mojego doswiadczenia wynika ze najlepsze sa sklony skalniaka wschodnie i
polnocne,najmniej jest roslin ktore lubia rosnac w pelnym sloncu.
Jako budulec proponowal bym piaskowiec lub bardzo duzy polny kamien.
Musisz jeszcze przewidziec ze bedziesz mial wielu nieproszonych gosci jak
krety ktore uwielbiaja tam zakladac gniazda.
Mozna zastosowac siatke stalowa i czesciowo problem zalatwisz.
Musisz tylko pamietac o jednym ze skalniaki wymagaja bardzo duzo pracy,tam
nie ma mozliwosci zastosowania sprzetu wszystko trzeba robic recznie .Jest
to ciagly wyscig z chwastami.
Pozdrawiam , Boguslaw.

--
Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml

1. Data: 2000-01-04 22:36:46

Temat: Odp: skalniak
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ten tekst o kamieniach rozrzuconych bez ladu i skladu uderzyl
> we wlasciwe struny mojej duszy - nie chcialbym, by z tego

Witam.
W ogródku skalnym kamienie nie ustępują roślinom.Należy przyjąć nast.
zasadę(wg. mojego skromnego zdania).Kamieni nie rozrzucamy"byle jak",tylko
układamy obok siebie w grupach,tworząc między nimi jedynie niewielkie
szczeliny.Następnie wypełniamy je ziemią,ubijamy i wsadzamy roślinę.Bardzo
dobrze jest zdobyć duże skały,które powinny przytrzymywać glebę i zapewnić
korzeniom wilgoć i chłód.Najlepszą do tego celu jest skała wapienna z uwagi
na naturalny wygląd i zdolność pochłaniania wilgoci.Piaskowiec jest
stosunkowo lekki i efektowny,lecz za to miękki i poddatny na erozje.
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-05 09:18:24

Od: Marek Hyla <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje, ze wszystkie rady - zdaje sobie sprawe z tego, ze
skalniak jest wymagajacym elementem ogrodu.
Szczesliwie - moja zona lubi "te klocki" i jako niepracujaca
bedzie miala szanse sie wyzyc... Moze rowniez namowie ja
na podszkolenie sie teoretyczne i, koniec koncow, trafi rowniez
na forum grupy (choc z tym moze byc trudno - ma lekka awersje
do komputerow...)

Jeszcze raz pozdrawiam

Marek

1. Data: 2000-01-05 09:18:30

Temat: Re: Odp: skalniak
Od: Marek Hyla <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na naturalny wygląd i zdolność pochłaniania wilgoci.Piaskowiec jest
> stosunkowo lekki i efektowny,lecz za to miękki i poddatny na erozje.

Tak sie sklada, ze mam juz jakies 4 kubiki duzych i srednich skal
(przywiezionych przy okazji innego transportu z kamieniolomu). Nie
jest to jednak chyba ani piaskowiec, ani skaly wapienne - a raczej
cos jak granit (??? nie znam sie na skalach). Jest to raczej ostro
lupane, w kolorze niebieskawo-czerwonawo-brazowym.

Nadaje sie? Czy wyjdzie z tego raczej coz malo naturalnego?

Pozdrawiam

Marek

Re: Cięcie jałowców
Re: Odp: Wszystkiego najlepszego.