to medyczne tłumaczenie ang>pol:)))

1. Data: 2002-04-16 19:47:45

Temat: to medyczne tłumaczenie ang>pol:)))
Od: "Asieńka" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello!
Tłumaczę lieraturę produktów medycznych związanych z infuzją, proszę o pomoc
w przetłumaczeniu paru zwrotów ( zaznaczę je w nawiasach), które podam w
całych zdaniach:

- the device is used to infuse medicaation in general or physological
solutions be means of infusion devices or (by drop force);
- the device can be supplied (in light-negative) PVC material to protect
light-sensitive medication and be used for the administration of medication
compatible or incompatible with PVC;
- the device can also be supplied with male LuerLock cap with (piercable
latex membrane for impromptu medication iniections);

Mam jeszcze parę punktów, ale to na jutro:))))

Pozdrawiam,
Playgirl_24

2. Data: 2002-04-17 06:27:18

Temat: Re: to medyczne tłumaczenie ang>pol:)))
Od: "L'e-szczur" <l...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asieńka" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> - the device is used to infuse medicaation in general or physological
> solutions be means of infusion devices or (by drop force);

By drop force - Z siłą wodospadu ;-)

> - the device can be supplied (in light-negative) PVC material to protect

Negative light, to chyba "światło z przepalonej żarówki ;-)

> Mam jeszcze parę punktów, ale to na jutro:))))

Dawaj.

Pozdro

L'e-szczur

3. Data: 2002-04-17 07:30:03

Od: "Albert Jacher, Profet" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asieńka" <p...@p...onet.pl> wrote in

> - the device is used to infuse medicaation in general or physological
> solutions be means of infusion devices or (by drop force);
"sila (sposobem) kapania kropli"

> - the device can be supplied (in light-negative) PVC material to
> protect light-sensitive medication and be used for the administration
> of medication compatible or incompatible with PVC;
"swiatlo-odporny"

> - the device can also be supplied with male LuerLock cap with
> (piercable latex membrane for impromptu medication iniections);
"przekluwalna lateksowa membrana dla doraznych injekcji lekow"

> Mam jeszcze parę punktów, ale to na jutro:))))
wspolczuje....! :-/

--
Albert Jacher, Profet(Prorok)
http://www.geocities.com/WisdomReligion

4. Data: 2002-04-17 19:40:07

Od: Skibi <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli piszesz "infuzja" to nie tłumaczysz na polski.
Po polsku mówi się "wlew".

5. Data: 2002-04-17 20:43:43

Od: "Albert Jacher, Profet" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skibi <s...@p...com> wrote in news:3CBDCF97.9A27BB6A@polbox.com:

> Jesli piszesz "infuzja" to nie tłumaczysz na polski.
> Po polsku mówi się "wlew".

Jesli nie ma w j.polskim rzeczownika "infuzja" to skad sie wzial
przymiotnik "infuzyjny"?

6. Data: 2002-04-17 21:44:08

Od: "PAIN" <c...@m...signature> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli nie ma w j.polskim rzeczownika "infuzja" to skad sie wzial
> przymiotnik "infuzyjny"?
Nie infuzyjny tylko wlewny :>

--
PAIN
UIN:33559126

7. Data: 2002-04-18 05:06:24

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

płyny infuzyjne czy wlewowe?

8. Data: 2002-04-18 09:29:06

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - the device is used to infuse medicaation in general or physological
> solutions be means of infusion devices or (by drop force);
Aparat ( urządzenie/sprzęt) jest używany do wlewów leczniczych roztworów
ogólnych lub fizjologicznych , za pomocą pomp infuzyjnych lub kroplówek
> - the device can be supplied (in light-negative) PVC material to protect
> light-sensitive medication and be used for the administration of
medication
> compatible or incompatible with PVC;
Aparat może być dostarczany w materiale z polichlorku winylu nie
przepuszczającym światła, tak aby uchronić światłowrażliwe substancje i
umożliwić podanie leku niezależnie od właściwości samego polichlorku winylu
> - the device can also be supplied with male LuerLock cap with (piercable
> latex membrane for impromptu medication iniections);
Aparat może być dostarczony z zamknięciem typu męskiego (typu) Luera z
lateksową membraną umożliwiającą iniekcję ( poprzez tę membranę) dla
pobrania ( i /lub) dodania leku.

> Playgirl_24
Sounds interesting

9. Data: 2002-04-18 11:20:23

Temat: Odp: to medyczne tłumaczenie ang>pol:)))
Od: "Asieńka" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje!!!!!!!!
pozdrawiam,
playgirl_24

Użytkownik EDXER <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a9m3q7$mh5$...@n...tpi.pl...

10. Data: 2002-04-18 13:46:23

Od: "Asieńka" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Worki do zbiórki moczu- w systemie zamkniętym, zapobiegającym zakażeniom
dróg oddechowych
Closed- circuit bag for urinary drainage
- The device consists of collection bag in flexible thermoplastic with a
large- diameter connection tube ....
- (untwistable) large -diameter drainage tube,.....
- (branching system) to allow (drawing urine) for bacteriological
examination;
- (drep chamber) with antibacterial filter;
- (rigid support) to hook bag to bed complete with hooking belt;
- (drainage tap);

satined surface?

Device for measuring the central venous and neurologic pressure
- the device is fitted with a 115 cm connection tube to the patient with
(rotating LuerLock terminal)
- (injection point for extemporaneous infusion)?
- 39 cm long graduated pressure gauge with positive and negative graduation;
- level indicator ball. Clamp to hang pressure on I.V. pole?
- The 2-way spike allows using bottles or bags; the tap is 4-way;
- The air- intake filter membrane is .....
- The "drip chamber" is type 20 drops per 1ml;
- The 15 micron disk filter inside the drip chamber prevents passage of any
particles during infusion operations.

One- or multi- way extension line and flow regulators with and without drip
chamber
-The device allows infusion by drop force of medication .....
- the device with 2 way perforator allows using bottles or bags;
- the riveted Y-connector is multipurpose and thus ....
- the device may be fitted with a wheel regulator which by counting the
drops allows flow regulation from....to....;
- teh device with roller clamp allows approximate flow regulation with a
head of........ to...

Czy pluca sie oczyszczaja?
minoksydil
ENG