tumerik

1. Data: 2001-12-03 12:15:16

Temat: tumerik
Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robiłam wczoraj ciecierzycę z ziemniakami z któregos tutejszego przepisu. Co
miałam to dałam ( asafetyda niestety niedostępna , no chyba, że ktos widział?).
Ale potknęłam sie o tumerik com go powinna dodac. Co to jest??? Obleciałam
słowniki, Wielką księgę Przypraw, Encyklopedie Kulinarną i nie znalazłam .
Może Wy?
Zacukana Qd

1. Data: 2001-12-03 12:35:10

Temat: Odp: tumerik
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> słowniki, Wielką księgę Przypraw, Encyklopedie Kulinarną i nie znalazłam

To już kiedyś było ćwiczone w tej grupie. To coś do barwienia np. ryżu.
Chyba zamiast szafranu. Ale sprawdź w archiwum.

Ela

1. Data: 2001-12-03 12:38:13

Temat: Re: tumerik
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Robi?am wczoraj ciecierzyc? z ziemniakami z któregos tutejszego przepisu. Co
>mia?am to da?am ( asafetyda niestety niedost?pna , no chyba, ?e ktos widzia??).
>Ale potkn??am sie o tumerik com go powinna dodac. Co to jest??? Oblecia?am
>s?owniki, Wielk? ksi?g? Przypraw, Encyklopedie Kulinarn? i nie znalaz?am .
>Mo?e Wy?
>Zacukana Qd

moze nie moglas znalezc, bo Ci jedno "r" wyskoczylo i biegiem
ucieklo! turmerik to albo z zagraniczna turmetick. zolte to i
malo smaku czy zapachu ma zdecydowanego dlatego chyba najbardziej
pasuje do:
farbowania ryzu
farbowania curry potraw
farbowania tkanin

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-03 12:40:56

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
widział?).
> Ale potknęłam sie o tumerik com go powinna dodac. Co to jest???

kurkuma, na nasze, o ile sie nie myle.

Asia

1. Data: 2001-12-03 13:12:14

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Co
> widział?).
>
> kurkuma, na nasze, o ile sie nie myle.

nie mylisz się. Po polsku kurkuma, po łacinie curcuma, zdaje się ;-)
A turmeric w języku defałtowym.

Waldek

1. Data: 2001-12-03 13:29:59

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie mylisz się. Po polsku kurkuma, po łacinie curcuma, zdaje się ;-)
> A turmeric w języku defałtowym.
>
> Waldek

Dzieki wszystkim, z kurkumą znam sie dobrze, a w poscie tumerik był a nie
turmerik ( c), więc stąd mój klopot . Ale juz po kłopocie, po po , a przy
oakzji: wyszła bardzo smaczna ta ciecierzyca.
PS. Druga wersja ciecierzycy: gotowa surówka zydowska, co po dwu dniach w
lodówce była taka jakaś.... Podsmazyłam na oleju i dodałam ugotowana
ciecierzyce, Ludzie, bomba, znakomicie mi to wchodziło. i w ogóle oszalałam,na
punkcie grochu włoskiego oczywiscie. Zacicierzycowana turemrikwo QD

1. Data: 2001-12-03 23:51:07

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki wszystkim, z kurkumą znam sie dobrze, a w poscie tumerik był a nie
> turmerik ( c), więc stąd mój klopot .
To pewnie byl moj post, przyznaje sie, powinnam uzyc polskiej nazwy
albo "oryginalnej" angielskiej

Ale juz po kłopocie, po po , a przy
> oakzji: wyszła bardzo smaczna ta ciecierzyca.

ciesze sie, bo i mnie smakuje

pozde tumerikowo i ciecierzycowo

iza

I ja wrocilem