uporczywa biegunka - proszę o radę i pomoc

1. Data: 2000-06-01 20:53:03

Temat: uporczywa biegunka - proszę o radę i pomoc
Od: "Jacek Kaczmarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponad 2-tygodnie cierpię na biegunkę o różnym nasileniu. Początkowo były to
stolce o żółtym zabarwieniu z domieszką śluzu płynne i półpłynne. Odczuwałam
bóle brzucha na linii: wątroba, trzustka i jelito grube. Po wizycie u
lekarza (po tygodniu dolegliwości) zażywałam Loperamid i Nifuroksazyd.
Odczułam pewną poprawę. Jednakże nastąpił nawrót biegunki (4-5 wypróżnienia
dziennie) o gęstej strukturze. Przestrzegam diety, piję dużo herbat, ale
stan mojego zdrowia mnie niepokoi. Pół roku temu poddałam się laparoskopowej
operacji usunięcia pęcherzyka żółciowego. Nie było powikłań. Jestem
zaszczepiona przeciwko żółtaczce typu B. Mam 48 lat i jestem osobą z
nadwagą, prowadzę siedzący tryb życia, gdyż jestem po operacji obustronnego
zwichnięcia stawów biodrowych (37 lat temu).
Jak postępować, by uregulować przemianę materii? Krystyna.

2. Data: 2000-08-01 20:51:10

Temat: Odp: uporczywa biegunka - proszę o radę i pomoc
Od: "Krzysztof Kurek" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kaczmarek <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:P2AZ4.60234$z...@n...tpnet.pl...
> [...]
> Jak postępować, by uregulować przemianę materii? Krystyna.
>
> Tu nie ma co regulować. Biegunka, która utrzymuje się ponad dwa tygodnie
jest biegunką przewlekłą i powinna być diagnozowana. Potencjalnych przyczyn
jest tysiące, na szczęście tych częstych tylko kilka. Hipotezy o związku
biegunki z usunięciem pęcherzyka żółciowego nie można jednoznacznie
odrzucić, ale przede wszystkim warto wykluczyć zakażenie przewodu
pokarmowego i inne, t.zw. choroby organiczne. Słowem, jeżeli biegunka nie
ustępuje, to bez rozsądnego lekarza się nie obejdzie, a czekać w
nieskończoność nie warto.

!!!!!!!!!!!!!Różyczka wrodzona!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!Różyczka wrodzona!!!!!!!
Uwaga maturzysci i nauczyciele biologii!
odzywianie krazkow kregoslupa
(none)