wino z ryżu

1. Data: 2000-09-12 14:49:51

Temat: wino z ryżu
Od: "Agnieszka" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Piliście kiedyś wino z ryżu?
Pycha!!! Jak to się robie?

Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2000-09-12 15:52:00

Temat: Re: wino z ryżu
Od: e...@a...comnospam (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Piliście kiedyś wino z ryżu?
>Pycha!!! Jak to się robie?
>
>Pozdrawiam
>Agnieszka

tak, pilam sake i na pewno sie nie zachwycalam.

<Eva> and my boxer boy-> http://hometown.aol.com/evajp/index.html
~~~The past is behind us, the future is a mystery,
today is a gift, that's why they call it THE PRESENT.~~~

1. Data: 2000-09-12 18:58:21

Od: "Michal Andruszkiewicz" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Evajp" <e...@a...comnospam> wrote in message

> tak, pilam sake i na pewno sie nie zachwycalam.

hm,
specem od sake nie jestem, ale chyba wino jest produktem fermentacji, zas
sake to AFAIK wódka z ryzu, czyli produkt fermentacji i destylacji

moze wlasnie dla tego takie róznice w ocenie?

1. Data: 2000-09-13 04:17:08

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Andruszkiewicz <m...@p...pl> wrote in message

> [...]
> sake to AFAIK wódka z ryzu, czyli produkt fermentacji i destylacji
>
> moze wlasnie dla tego takie róznice w ocenie?

Pilem sake w japonskim barze. Pita na cieplo powoduje, ze odwazniej sie po
tym spiewa karakooe ( czy jak tam to sie zwie )
F.

1. Data: 2000-09-13 05:40:09

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Michal Andruszkiewicz <m...@p...pl> wrote:

> specem od sake nie jestem, ale chyba wino jest produktem fermentacji, zas
> sake to AFAIK wódka z ryzu, czyli produkt fermentacji i destylacji

Tez nie mam pewnosci, ale wg. wszelkich dostepnych mi zrodel sake nie
jest destylatem.

Wladyslaw

1. Data: 2000-09-13 06:52:53

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piliście kiedyś wino z ryżu?
> Pycha!!! Jak to się robie?

Pilam dawno temu u mego wujka. Mnie rowniez bardzo smakowalo.
Widzialam mastawione w gasiarze nastepne, ryz tak fajnie kursowal w
gore i w dol. Niestety przepisu nie znam a wujek juz nie zyje... I tu
refleksja plakatowa spieszmy sie kochac ludzi z nimi odchodza rowniez
wspaniale przepisy, ktorych kiedys nie mielismy czasu zanotowac

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-13 07:35:17

Od: "Ean" <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Evajp <e...@a...comnospam> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...aol.com

> tak, pilam sake i na pewno sie nie zachwycalam.

pilam wino z ryzu robione przez kolege w gasiorze i pilam sake i oba te
alkohole nie maja chyba nic wspolnego poza tym ze robi sie jej z ryzu....

Wino ryzowe domowej roboty robil moj kolega, niestety nie wiem w jaki
sposob, wiem tylko ze produkcja trwala okolo miesiaca, bo co tyle czasu
chodzilo sie do niego na "cytrynki" (owe wino rozcienczone woda mineralna z
dodatkiem grubego plasterka cytryny). Przyznam sie, ze byl to jedyne wino,
ktorego moglam wypic wiecej niz 2 kieliszki i spokojnie dojsc do domu

> <Eva> and my boxer boy-> http://hometown.aol.com/evajp/index.html

Ean

Tsubame mi no Nawet dla jaskolek
Utsukushiki ten Piekne jest niebo
Shunten Purpurowych oblokow

1. Data: 2000-09-13 12:30:44

Od: Ireneusz Początek <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ean" <a...@u...com.pl> napisał / wrote:

> sam zrobiłem takie wino tylko że z dodatkiem mandarynek
jest dobre ma lekki posmak goryczki i nie jest bardzo słodkie
robiłem go przez około pół roku
teraz ma prawie dwa lata ale smakuje tak samo

1. Data: 2000-09-15 10:35:44

Od: "PiotrF" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> [...]
> refleksja plakatowa spieszmy sie kochac ludzi z nimi odchodza rowniez
> wspaniale przepisy, ktorych kiedys nie mielismy czasu zanotowac

Mam nadzieje ze wujek nie zszedl z tego lez padalu przez to wino. A tak na
powaznie to jesli oczywiscie chcecie to podam przepis na takie wino ale
dopiero w poniedzialek.

PiotrF

1. Data: 2000-09-18 06:13:59

Temat: Odp: wino z ryżu
Od: "Andrzej" <a...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam tez przepis na pyszne wino z ryzu.Wychodzi wspaniale-smak identyczny jak
oryginalny Ciociosan itp.
Chetnie poznam inne przepisy
pozdrowienia Andrzej

Wino z ryżu

Na butlę 12 Iitrów dać:
7 Litrów ciepłej wody przegotowanej
3 kg cukru,
1 kg ryżu,
20 dkg rodzynek,
10 dkg zwykłych drożdży spożywczych
6 ziaren czarnego pieprzu
10 ziaren ziela angielskiego dokładnie ~kruszonych,
2 paczki cukru waniliowego,
25 goździków,
2 cytryny: sok i skórkę i drobno pokrojone,
pół łyżki: gałki muszkatołowej, imbiru, tymianku.

Nie radzę przekraczać podanych ilości ziół, :zwłaszcza gałki muszkatołowej.
Ważna jest kolejność ładowania składników do butli przy tym winie. Zwykłe
drożdże mają
bardzo burzliwą fermentację, więc rozpuść je w letniej wodzie wlewajcie do
końcu Ja raz wlałem ciepłą wodę, cukier, drożdże, po jakimś czasie resztę i
zamieszałem. Jak srujnęło, to sobie musiałem rodzynki wydłubywać z nosa, a
dywan śmierdzi do dzisiaj. Nie można tez przepełniać butli bo stanie się to
samo, zostawcie trochę miejsca, bo to wino "rośnie". Najwyżej później
dolejecie wody. Po 3 tygodniach, kiedy widać, że wino już nie pracuje,
trzeba je przelać przez jakieś płótno, butlę wypłukać do czysta, wlać do
niej przecedzone wino i dobrze uszczelnić. Po następnych 3 tygodniach wino
wyklaruje się, można rozlać je do butelek.

musaka
Kwasnica
OT tematy - archiwum
salatka