Odp: zywotnik zachodni a orzech wloski

From: "Megi Wu" <m...@w...peel>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: zywotnik zachodni a orzech wloski
Date: Thu, 28 Apr 2005 22:36:23 +0200

> Mysle, ze Twoim zywotnikom cos innego zaszkodzilo, ze padly.
> U sasiada rosna tez szmaragdy, w cieniu mojego orzecha wloskiego. Oddalone
> sa od niego podobnie daleko jak Twoje. Roznica polega na tym, ze moj
> orzech wloski nie jest malym szesciometrowym drzewkiem jak u Ciebie, tylko
> rozlozystym kilkudziesiecioletnim drzewem.
> Zywotniki rosna tam od dwoch lat i zaden dotad nie padl. Na pewno cien im
> nie sluzy jednak.
> Nie wiem jak na dluzsza mete odpowiedza na wplyw orzecha (inny niz cien).

wlasnie najdziwniejsze dla mnie jest to, ze uschlo 10 drzewek (w srodku
calego rzedu), ktore byly najblizej orzecha (tak od 1 do 3-4 metrow). Orzech
rosnie korzeniem w ich strone, tzn pochylil sie od ogrodzenia, wiec korzenie
rosna pod plotem czyli tez i szmaragdami. Mam nadzieje, ze to nie wina
orzecha (jak piszesz). Dziekuje za podzielenie sie swoja opinia.

Pozdrawiam,
Magda