Odruchy powierzchowne i głębokie

1. Data: 2004-09-01 22:15:18

Temat: Odruchy powierzchowne i głębokie
Od: "Tmek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam takie pytanie, otóż chciałbym się dowiedzieć czy oprócz drażnienia skóry
brzucha, który jest dla mnie najlepszym przykładem dla tego pytania,
istnieją na ciele zdrowego i dorosłego człowieka obszary, wywołujące podobne
odruchy? (łaskotki odpadają;)

Z tego co znalazłem, należą one do grupy odruchów powierzchownych, natomiast
dodatkowo przy odruchach głębokich jest wspomniane o "odruchach
odpowiedzialne za przyjmowanie określonego ułożenia i postawy ciała". Przy
czym nie chodzi tutaj raczej o popularne skurcze mięśnia w łokciu i kolanie.

Czy mógłbym się czegoś na temat dowiedzieć, czy jest może jakaś strona która
to dokładniej opisuje?

Pozdrawiam
Tmek

2. Data: 2004-09-02 06:56:56

Temat: Re: Odruchy powierzchowne i głębokie
Od: " " <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpopularniejsze dalej (nie licząc opisanych o.brzusznych) to
-odruch nosidłowy : przejechanie po skóre wewn. str. uda (obok moszny)
powoduje pociagnięcie jądra po tej stronie do góry
-odruch podeszwowy - przejechanie po zewn. cz-ci podeszwy wywołuje zgięcie
podeszwowe stopy (troche podobne do gilgotek - cz-to tak traktowane przez
pacjentów)

3. Data: 2004-09-02 10:19:23

Od: "Tmek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> -odruch podeszwowy - przejechanie po zewn. cz-ci podeszwy wywołuje
> zgięcie podeszwowe stopy (troche podobne do gilgotek - cz-to tak

Dziękuję.

Miałem nadzieję, że jest tego trochę więcej.
Czy w takim razie płec piękna jest jest tak nieczuła na takie bodzce?
Jedynie co dla niej pozostało to jak narazie odruch podeszwy i brzucha.

Tmek

Rzuc palenie
Zmiana skórna na penisie od spodu
Białaczka podczas leczenia ziarnicy - PILNE !!
Po wypadku...
Jak tutaj, w takim kraju mam sie leczyć?