Odsłaniające się szyjki zębów.Co robić?

1. Data: 2001-08-24 12:32:18

Temat: Odsłaniające się szyjki zębów.Co robić?
Od: "Ola" <k...@p...piap.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś czasu zaczęły mi się odsłaniać szyjki zębów(dolne 1i 2).Byłam u
dentysty,usunął kamień i odkrył 'pięknego afta' w miejscu mojej
dolegliwości.I niby wszystko byłoby w porząsiu,ale ta dolegliwość dokucza mi
coraz częściej.Czy można temu jakoś zapobiec?Boję się,że to początki
paradontozy.

Z góry dzięki,
Ola.
PS.Chyba to schorzenie nie tyka ludzi przed 25 r. życia?

2. Data: 2001-08-24 16:56:53

Temat: Re: Odsłaniające się szyjki zębów.Co robić?
Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ola" <k...@p...piap.waw.pl> wrote in message
> Od jakiegoś czasu zaczęły mi się odsłaniać szyjki zębów(dolne 1i 2).Byłam
> dentysty,usunął kamień i odkrył 'pięknego afta' w miejscu mojej
> dolegliwości.

A co na to stomatolog ?
Zapobiegawczo możesz przyjmować SEPTOFERVEX (dostępny bez recepty).
Preparat zawiera glukonian chlorheksydyny wykazujący właściwości
przeciwbakteryjne. Doskonały na afty.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

3. Data: 2001-08-24 17:26:01

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

mojemu chlopakowi pomoglo regularne mycie zebow pasta na odslaniajace sie
szyjki - elmex

4. Data: 2001-08-24 18:06:23

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> mojemu chlopakowi pomoglo regularne mycie zebow pasta na odslaniajace sie
> szyjki - elmex

A jeszcze lepiej jak zastosuje się (dodatkowo) raz w tygodniu !!!! tej samej
firmy, ELEMX -ŻEL (mała tubka a 25g) lub codzienne płukanie płynem tej firmy
z aminofluorkiem. Z past do żębów to może być jeszcze SENSODYNE -F. Jest
jeszcze taki zachodni lakier (bardzo aromatyczny zapach) którym sam możesz
posmarowac sobie odsłonięte szyjki, trzyma się koło 5-7 dni (ale nie wolno
myć zębów) i w tym czasie świetnie mineralizuje odsłonięte fragmenty zębów.
nazwy niestey nie pamiętam. Może ktoś z grupowiczów zna. No i jeszce jest
poski Fluoremex w płynie lub w żelu.

Sark

5. Data: 2001-08-24 19:37:32

Od: "Ola" <k...@p...piap.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> A co na to stomatolog ?
> Zapobiegawczo możesz przyjmować SEPTOFERVEX (dostępny bez recepty).
> Preparat zawiera glukonian chlorheksydyny wykazujący właściwości
> przeciwbakteryjne. Doskonały na afty.
Dzięki za poradę. Teraz żaden aft mnie nie tknie-I hope so! A jeśli chodzi o
stomatologów,to zazwyczaj traktują ten problem dość obcasowo. Z własnego
doświadczenia mogę powiedzieć, że znają się głównie na usuwaniu próchnicy, a
mnie ten problem nie dotyczy (na razie). Mówią, żeby systematycznie usuwać
kamień, dbać o higienę...i tyle. Kiedy spytałam o jakiś środek, łagodzący tę
dolegliwość, usłyszałam: Dentosept. To chyba niewiele?

6. Data: 2001-08-25 01:03:50

Od: "bart" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <k...@p...piap.waw.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

"Przysluchiwalem" sie dyskusji i mam pytanie: Co to jest "aft" (afta)?
Jestem zainteresowany, poniewaz: mam ponizej 25 lat i mam paradontoze
(stwierdzone), przyjmuje biostymine (czy to na pewno pomaga?).
Poza tym dzieki za wszelkie informacje, ktore pojawily sie na ten temat.
Zobaczymy, moze pomoze...
A tak na marginesie, to paradontozy tak na prawde zatrzymac nie mozna, mozna
jedynie przychamowac, prawda li to? Jesli tak, to do konca zycia mam juz
przechlapane...

Pozdrawiam
Bartek

7. Data: 2001-08-25 08:03:18

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bart" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> "Przysluchiwalem" sie dyskusji i mam pytanie: Co to jest "aft" (afta)?

A zerknij pod ten link, bardzo przystępnie wyjaśnione (w sumie nic groźnego)
http://www.eurodental.com.pl/odpowiedzi/afta2.htm

> Jestem zainteresowany, poniewaz: mam ponizej 25 lat i mam paradontoze

Nie wiem jak to jest u Ciebie ale pamiętaj odsłonięte szyjki zębów to
jeszcze nie paradontoza !!!!

> Poza tym dzieki za wszelkie informacje, ktore pojawily sie na ten temat.
> Zobaczymy, moze pomoze...

Procesu nie zatrzyma .... ale ulży

> A tak na marginesie, to paradontozy tak na prawde zatrzymac nie mozna,
mozna
> jedynie przychamowac, prawda li to?

A juści, prawda, jako wyżej napisano

> Jesli tak, to do konca zycia mam juz
> przechlapane...

Ano masz, pociesz się że każdy ma swojego mola co go gryzie

Pozdrawiam
Sark

8. Data: 2001-08-25 08:11:12

Od: "ola" <k...@p...piap.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mozna
> jedynie przychamowac, prawda li to? Jesli tak, to do konca zycia mam juz

Aft, jest to rodzaj nadżerki,która może pojawić się na dziąśle(z przedniej
lub tylnej strony).Zaczyna pobolewać,gdy zostanie dotknięty,np. w czasie
posiłku-przez kęs pokarmu.Dokładnie nie wiem, czym jest wywołany,
prawdopodnie jest zarażliwy.Nie ma czego się obawiać, ale należy uważać, na
wywołane przez niego zapalenie dziąsła.Z tego, co wiem, biostymina stymuluje
układ odpornościowy.
Radzę Ci używać miękkiej szczoteczki i wcinać dużo owoców.Ostatnio słyszałam
od lek.stom., że część chorób aparatu żucia, bierze się ztego, że zwyczajnie
za mało gryziemy.A podczas tej czynności, zęby pracuja, 'usadawiając' się
głębiej w dziąśle.Osobiście nie bardzo wiem, ile w tym prawdy.

Na razie,
Ola.

9. Data: 2001-08-25 08:29:26

Od: "ola" <k...@p...piap.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem jak to jest u Ciebie ale pamiętaj odsłonięte szyjki zębów to
> jeszcze nie paradontoza !!!!

Mam pytanie:'A kiedy właściwie zaczyna się paradontoza?Słyszałam, że zależy
od uwarunkowań genetycznych.Czy to prawda?

Pozdrowionko,
Ola.

10. Data: 2001-08-25 11:32:18

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie:'A kiedy właściwie zaczyna się paradontoza?

Parodontoza to dawna nazwa chorób przyzębia, obecna nazwa to
periodontopatia. Do poczytania np: tutaj
http://republika.pl/dentystyka/ch_przyzebia.html

Odsłonięte szyjki zębów są często pierwszymi objawami periodontopatii ale
nie muszą. Odsłanianie szyjek zębów występuje także u osób które nigdy nie
były na bakier z zasadami higieny w tym zakresie. Zaniedbanie tych zasad,
kamień nazębny itd. mogą dopiero doprowadzić do rozwoju chorób przyzębia.

Słyszałem coś o sterowanej regeneracji tkanek przyzębia która ma rzekomo
pomóc w odtworzeniu/zasłonięciu szyjek zębowych ale tylko hasłowo, bez
konkretów

> Słyszałam, że zależy
> od uwarunkowań genetycznych.Czy to prawda?

Jeżeli mówimy o jednym z uwarunkowań odsłaniania szyjek zębowych to byc
może. Podobno znane laboratoria badawcze wydały na zbadanie tego problemu
znaczne środki a tak naprawdę odpowiedzi brak - dlaczego u niektórych osób,
które nigdy nie miały problemów z właściwą higieną jamy ustnej nagle
zaczynają się odsłaniać szyjki zębów. Przypuszcza się że jedną z przyczyn
może być współczesne tempo życia i stress.

To tyle co wiem w temacie jako niefachowiec, może ktoś dopowie więcej

Pozdrawiam
Sark

problem z kolanami...
korygowanie zgryzu