Odsloniete podglebie - rekultywacja?

1. Data: 2004-06-02 13:14:59

Temat: Odsloniete podglebie - rekultywacja?
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po robotach ziemnych zostalo mi pare arow rodzimego podglebia,
teren plaski, podglebie typowe dla fliszu - jakas glina, kamienie.
Jak na ten marsjanski teren sprowadzic wegetacje (bujna:))?
Nie ma szans na nawozenie piasku, ziemi, etc. - chodziloby mi
raczej o posianie czegos, co wgryzloby sie w grunt i w przeciagu
powiedzmy 2 sezonow wegetacyjnych rozluzniloby go na tyle,
zeby posiac jakas trawe.

Lubin, lucerna, czy co?

Pozdrawiam calvi

2. Data: 2004-06-02 14:08:01

Temat: Re: Odsloniete podglebie - rekultywacja?
Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> raczej o posianie czegos, co wgryzloby sie w grunt i w przeciagu
> powiedzmy 2 sezonow wegetacyjnych rozluzniloby go na tyle,

Bob ale na niego juz pewnie za pozno. Moze teraz lubin a wczesna wiosna bob.
Ponoc jego korzenie dochodza do poltora metra.

Irek

3. Data: 2004-06-02 18:32:19

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:0b00.0000067e.40bdd2d2@newsgate.onet.pl calvi
<c...@b...pl> napisał(a):
> [...]
> raczej o posianie czegos, co wgryzloby sie w grunt i w przeciagu
> powiedzmy 2 sezonow wegetacyjnych rozluzniloby go na tyle,

Hejka. Najlepszy w takich przypadkach jest bobik, ale skoro masz
zamiar zakładać tam trawnik, to siej od razu (po wyzbieraniu kamieni,
wyrównaniu i zagrabieniu terenu) odpowiednią mieszankę traw. Jak
będziesz zraszał i nie dopuścisz do zaskorupienia gliny, to trawka
urośnie, że hej. :-) Ideałem by było przykryć powierzchnię 1 - 2 mm.
warstewką torfu niskiego lub ziemi próchnicznej. :-)
Pozdrawiam pioniersko Ja...cki

4. Data: 2004-06-02 19:05:33

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> [...]
> urośnie, że hej. :-) Ideałem by było przykryć powierzchnię 1 - 2 mm.
> warstewką torfu niskiego lub ziemi próchnicznej. :-)

Hmm...1-2mm na 8 arach to 1,6m3 ziemi - czyli obleci.
Powiedzmy 1 ciezarowke od biedy jednak da sie zalatwic.
Natomiast co do wilgoci - to tam jak przestanie padac i zawieje,
to za 4 godziny skorupa jak beton:(
A ja mam 60 km od Krakowa zeby tam dojechac i podlac.
Grabienie - gdybys to zobaczyl - to abstrakcja - moze dobrze obciazona
brona ruszylaby ten beton:))
Rozumiem, ze odpowiednia mieszanka, to cos najmniej wrazliwego na susze?

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2004-06-02 19:43:26

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:0b00.0000080a.40be24fc@newsgate.onet.pl calvi
<c...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> obciazona brona ruszylaby ten beton:))
> Rozumiem, ze odpowiednia mieszanka, to cos najmniej wrazliwego na

Hejka. Skoro aż tak źle, to załatw Kamaza lub lepiej dwa dobrej
ziemi (u nas wożą kompost z oczyszczalni ścieków), rozplantuj
równomiernie i zasiej w to najtańszą mieszankę traw. Bez tego nic w
tym betonie, oprócz pojedynczych chwastów nie urośnie.
Pozdrawiam ulepszająco Ja...cki
P.S. Wbrew pozorom najwięcej opadów jest w lecie, więc się sprężaj. :-)

O rozach i nie tylko spraw kilka...
gdzie w Warszawie kupie lawendę?
chorujaca bugenwilla
Siać! Ale w czym?