Odzwiernik

1. Data: 2000-06-16 09:15:12

Temat: Odzwiernik
Od: "Krzysztof Wychowalek" <x...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Prosilbym o sugestie w nastepujacej sprawie:
Od prawie roku mam klopoty z przewodem pokarmowym. Po zjedzeniu posilku a
juz zwlaszcza po wypiciu jakiegos plynu (np. sok) meczy mnie straszna
"zgaga". Bylem u lekarza, ktory wykonal mi gastroskopie (wyjatkowo
nieprzyjemne badanie) po czym orzekl, ze przyczyna jest
"ziejacy odzwiernik". Otoz tam gdzie konczy sie zoladek i zaczyna
dwunastnica jest taka sluza, ktora u normalnego czlowieka powinna byc
zamknieta - z wyjatkiem momentow kiedy jedzenie z zoladka przechodzi
"dalej", natomiast u mnie jest ciagle otwarta, w zwiazku z czym zolc z
dwunastnicy dostaje mi sie do zoladka i go bardzo mocno podraznia, oprocz
tego mam refluks w przelyku i kwasy z zoladka wracaja mi do przelyku, jest
to niedobra sytuacja bo w koncu dostane wrzodow. Lekarz wykluczyl
jakiekolwiek zwiazki tej choroby z wegetarianizmem (od 8 lat nie jem miesa)
i w ogole z odzywianiem
takim jak moje i powiedzial ze to efekt stresu i podloze choroby jest
nerwowe. Zapisal jakies drogie tabletki - Ortanol i do tego Coordinax.
Tabletki bralem, objawy minely (po tych tabletkach to mi sie prawdziwa
"pompa ssaca" robila w zoladku), ale kiedy skonczyly mi sie lekarstwa
poszedlem do innego lekarza, a ta pani doktor w ogole wysmiala diagnoze
poprzednika (o tym "ziejacym odzwierniku"), nakrzyczala na mnie "co pan chce
do konca zycia te tabletki brac?", wykluczyla przyczyny nerwowe, ale na moje
pytanie co w takim razie jest przyczyna powiedziala "niech mi pan powie"
(sic!). Kiedy przestalem brac tabletki objawy powrocily. Naklonilem pania
doktor do przepisania mi ich ponownie, dopoki je biore wszystko jest OK. W
momencie kiedy przestaje - po paru dniach objawy wracaja. Wtedy ratuje mnie
jedynie Maalox. Naprawde nie jest to zwykla zgaga, tylko uporczywe i mocne
pieczenie w calym przelyku.

Raczej nie wydaje mi sie aby przyczyna byl moj wegetarianizm, ani rowniez
naduzywanie np. glutaminianu. sodu (dodatek do wielu "wegetarianskich"
potraw). Od 5-7 lat odzywiam sie dokladnie w ten sam
sposob, natomiast ten "ziejacy odzwiernik" zaczal dokuczac mi gdzies tak
latem zeszlego roku. Faktycznie mialem wtedy duzo stresow, ktore w sumie mam
do dzisiaj, wiec diagnoza pierwszego lekarza brzmiala prawdopodobnie.
Robilem sobie wszystkie mozliwe badania, od Helicobacter pyroli po antygeny
lamblii - wszystkie wyniki negatywne (jedynie RTG wykazal lekki niezyt
zoladka). Schorzenie to psuje mi cala radosc z jedzenia smacznych potraw i w
ogole z zycia.
Czy ktos moze ma jakis pomysl co jest prawdziwa przyczyna mojej choroby?
Moze ma to jednak jakis zwiazek z odzywianiem? (chociaz wykluczyl to
zdecydowanie pierwszy lekarz i rowniez druga pani doktor). Moze jem czegos
za malo? Za duzo? W miedzyczasie odstawilem mleko, ale zupelnie nie wplynelo
to na sytuacje - dopoki biore tabletki wszystko jest OK, kiedy przestaje -
po paru dniach objawy powracaja. Czasem przez kilka dni choroba nie dokucza,
potem powraca.
Zaznaczam ze odzywiam sie zdrowo. Nie jem miesa (i ryb). Nie pijam kawy ani
herbaty ani alkoholu. Nie pale papierosow. Nie pijam roznych gazowanych
napojow. Preferuje naturalne pozywienie, nierafinowane. Jem duzo warzyw i
owocow, kasz i straczkowych.
Czy rzeczywiscie podlozem choroby jest wlasnie stres? Czy stres moze
powodowac takie wlasnie objawy?

Jesli ktos ma jakies sugestie bede bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Wychowalek

2. Data: 2000-06-16 09:26:04

Temat: Re: Odzwiernik
Od: "* piotr'ek *" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli ktos ma jakies sugestie bede bardzo wdzieczny.

I wreszcie się okazało, że to co ponoć jest bardzo zdrowe (i zwykle
niesmaczne), jest jednak szkodliwe. Nie ma to jak schabowy z frytkami i
majonezem + pifko.

--
Umrzyj młodo! Zostaw atrakcyjne zwłoki.
Inż nauk medycznych Piotr'ek N. - Volna Republika Olkusz

3. Data: 2000-06-16 19:13:24

Od: Krzysztof Wychowalek <x...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

* piotr'ek * napisał(a):

> I wreszcie się okazało, że to co ponoć jest bardzo zdrowe (i zwykle
> niesmaczne), jest jednak szkodliwe. Nie ma to jak schabowy z frytkami i
> majonezem + pifko.

Czekam na madrzejsze sugestie (pytalem o stres).

--

Krzysztof Wychowalek <x...@s...com>
ICQ# 34184303 | PGP Key ID 0xEA9D2A3C

4. Data: 2000-06-17 10:07:48

Temat: Odp: Odzwiernik
Od: "Paweł" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A Ty stary nie masz przepukliny rozworu przełykowego?

5. Data: 2000-06-17 11:35:42

Temat: Re: Odp: Odzwiernik
Od: Krzysztof Wychowalek <x...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł" napisał(a):

> A Ty stary nie masz przepukliny rozworu przełykowego?

Nie wiem? Lekarz nic nie mowil. Mowil tylko o tym "ziejacym
odzwierniku". Jak to sprawdzic?

--

Krzysztof Wychowalek <x...@s...com>
ICQ# 34184303 | PGP Key ID 0xEA9D2A3C

Certyfikaty dla serwerow medycznych
POMOC
Strajk lekarzy w Izraelu - ilosc zgonow zmniejszyla sie az o 40%
Zabieg sposobem Truety
algi ?