Ogłoszenie matrymonialne Hitlera

1. Data: 2004-12-27 14:55:57

Temat: Re: Ogłoszenie matrymonialne Hitlera
Od: "tłiti" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Otóż, mylisz się. W gruncie rzeczy jestem sentymentalnym i wrażliwym
> domatorem z duszą artysty (i dlatego nie polecam nikomu swojego
> towarzystwa), jedynie nie-abstynentem i dlatego faktycznie nie przejmuję się
> zanadto, że zwierzęta giną w rzeźni (czy gdziekolwiek indziej), bo m.in.
> lubię mięsko. Wciąż nie umiem wyobrazić sobie Ziemi zapełnionej krowami i
> innym bydłem, pośród którego nieśmiało przemykają się ludzie jedzący trawę
> ;)
>
> TS

eh, a już myślałem, że się załapię na faszystę. nie jem mięsa, uwielbiam
zwierzaki, nie palę, niestety piję okazyjnie, ale raczej z przymusu i
wyłącznie z kobietą, mam "artystyczną duszę", jestem jak najbardziej
sentymentalny i nawet nadwrażliwy (mam nawet zaświadczenie o tym), domator. i
już przyszywałem sobie sfastykę gdy walnąłem się w głowę - przecież nigdy nie
jadłem trawy... a to pech.

pozdro

Tłiti

jedząc mięso kopiesz sobie grób własnymi zębami

1. Data: 2004-12-27 14:55:59

Od: "tłiti" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-12-27 18:01:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Dec 2004, The Stroyer wrote:

> Otóż, mylisz się. W gruncie rzeczy jestem sentymentalnym i wrażliwym
> domatorem z duszą artysty (i dlatego nie polecam nikomu swojego
> towarzystwa), jedynie nie-abstynentem i dlatego faktycznie nie przejmuję się

posting na ten temat jest z gatunku prowokujacych i dobrze, niech
tak bedzie. Pytanie czy mial prowokowac pozytywnie czy negatywnie
to juz jest druga sprawa. Innymi slowy jak mam rozumiec jest to
odniesienie do moze znanych pogladow, ze "byt ksztaltuje swiadomosc"
albo "w spokojnych, dobrze prowadzacych sie ludziach drzemie ukryta
perwersja, ktora moze byc wyzwolona przez okreslone sytuacje"

Ja osobiscie na tzw. fenomen Hitlera spogladam inaczej. Otoz zadalbym
mimo wszystko pytanie jak cywilizowany narod, jakim byli jednak
przy calych ich sklonnosciach do prowadzenia wojen (moze nie wiekszych
niz Anglikow czy Francuzow) mogli dobrowolnie wybrac takiego "wodza"
a potem konsekwentnie dac sie zwiesc i go sluchac "az do konca".
Jednostki paranoiczne moga zdarzac sie wszedzie. Pytaniem waznych
jest na ile dane spoleczenstwo, w ktorych te jednostki sie zdarzaja
potrafia wlasciwie je rozpoznac i nie ulegac ich wplywom?

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

1. Data: 2004-12-27 18:30:26

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> wrote in message
orun.pl...
On Mon, 27 Dec 2004, The Stroyer wrote:

>Pytaniem waznych
jest na ile dane spoleczenstwo, w ktorych te jednostki sie zdarzaja
potrafia wlasciwie je rozpoznac i nie ulegac ich wplywom?

To zalezy tylko od zbiegu okolicznosci. Pamietaj, ze w Polsce przedwojennej
tez rzadzila dyktatura, zas sam Hitler pozytywnie widziany bynajmniej nie
tylko przez Niemcow.

Jak wybrnac z takiego galimatiasu? Ano, odrzucic w s z e l k i e zapedy
dyktatorskie,ale coz poradzisz, kiedy demokratyczna wiekszosc za tamkimi
zateskni?

Ale Hitler nie zdobyl wiekszosci w wyborach 1933, totalitarna wladze w
kraju zalatwil sobie droga manewru. Dziesiatki tysiecy Niemcow za opor wobec
NSDAP zaplacilo przesladowaniami, obozami, zyciem, inni zdolali uciec.

Na ile Niemcy go rzeczywiscie popierali? Wydaje sie,ze ogromna role odegrala
tu tzw. milczaca, niezbyt wyrobiona politycznie, wiekszosc. Ci, co to z
duma ( sic!) mowili "Ja tam polityka sie nie zajmuje".

To temat ogromny z ogromna literatura, ktora nie uporala sie ze sprawa
definitywnie i zapewne nigdy nie upora.

Dlaczego tylu Rosjan popiera Putina? Dlaczego Samoobrona czy LPR maja
calkiem niewaski elektorat?

To pytanie ciagle t r w a.

Kaska

1. Data: 2004-12-27 18:36:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Na ile Niemcy go rzeczywiscie popierali? Wydaje sie,ze ogromna role odegrala
> tu tzw. milczaca, niezbyt wyrobiona politycznie, wiekszosc. Ci, co to z
> duma ( sic!) mowili "Ja tam polityka sie nie zajmuje".

hm, ja sie boje tej "milczacej wiekszosci" - nie wiem z doswiadczenia
wlasnego chyba - jako troche non-konformisty (za co przyszlo mi
nie raz zaplacic). Ha, dlaczego sie boje, bo zachowania takiej
grupy czasami tez nie da sie przewidziec, moze inaczej - bo
moze liczylo sie, ze grupa ta zachowa sie inaczej a nie "milczaco"???

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

1. Data: 2004-12-27 18:56:44

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.BSO.4.58L0.0412271857250.13338@renata.am.t
orun.pl...

[...]
[...]

---------------------------------

Strasznie jesteś mundry z perspektywy czasu.

A uwzględnijże tę strzałkę czasu (m.in. to, że Hitler rósł w siłę stopniowo
(wybierali kogo innego, niż ten, którym się później stał), wprowadzał nowe
porządki stopniowo, przykręcał śrubę Żydom stopniowo, a także słabą
odwracalność zmian w rodzaju przechodzenia od państwa demokratycznego do
totalizującego) i niepełną informację oraz wymieszaj to z urokiem osobistym
i dużymi sukcesami ekonomicznymi i międzynarodowymi polityki Hitlera (A to
wszystko na żyznym podłożu niemieckiego upokorzenia po Pierwszej WŚ).

Widziałeś film "Triumf woli" Leni Riefenstahl? Hitler tam widziany sprawia
wrażenie nieco onieśmielonego swoją popularnością, zaczynającego się starzeć
człowieka po czterdziestce, z którego jakby emanuje spokój i poczciwość
(film z roku 1935). No mówię Ci, zupełnie nie chce wyglądać na potwora ;)

A wiedziałeś, że w 1938 r. Hitler został Człowiekiem Roku w plebiscycie
tygodnika TIME? - co oczywiście nie oznacza, że wybierający musieli go aż
pochwalać, bo ten tytuł przyznaje się po prostu wpływowym postaciom, ale z
pewnością uważali go za człowieka dużego formatu, człowieka sukcesu, a nie
paranoika, który zwodzi.

Paweł

1. Data: 2004-12-27 19:57:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Dec 2004, Paweł Niezbecki wrote:

> [...]
> i dużymi sukcesami ekonomicznymi i międzynarodowymi polityki Hitlera (A to
> wszystko na żyznym podłożu niemieckiego upokorzenia po Pierwszej WŚ).

zgadzam sie - perspektywa czasu daje tzw. rzetelna ocene. OK, bylo
trudno - ale mam nadzije cicha, ze ludzkosc uczy sie na bledach
z przeszlosci ale czy na pewno?

P.

1. Data: 2004-12-27 20:35:07

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz:
> ... mam nadzije cicha, ze ludzkosc uczy sie na bledach
> z przeszlosci ale czy na pewno?

Bledach?
Hebrajczycy od czasow II wojny swiatowej sa w Europie
skonczeni.
Czy ktos chce ich powrotu?
Moze Ty?
A moze ktos inny uwazajacy to czego dokonal Hitler
za "bledne"?

W 1956 roku w PL zorganizowano akcje ~wydalenia
hebrajczykow z terytorium PL.
Przyklad Francji... itd itp.

Nikt nie chce naprawic bledu, a nawet wrecz przeciwnie.

Inna sprawa: czy Europa bez Hitlera stalaby sie dzisiejsza
Europa czy moze raczej bardziej dzisiejsza Azja? ;)

Hitlerowi mozna wiele zarzucic, w tym np to ze sam nie
rozumial w pelni tego czego _chcialy_ Niemcy (a scisle:
obywatele Niemiec w latach 20-ych, 30-ych i 40-tych
naszego wieku) ale nie to ze jego wizje przyszlosci
swiata byly _bledne_.
No niestety. :)

--
Czarek

1. Data: 2004-12-27 20:37:12

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> naszego wieku)

:))
XX wieku - naturalnie.

--
Czarek

1. Data: 2004-12-27 20:51:28

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
> obywatele Niemiec w latach 20-ych, 30-ych i 40-tych
> naszego wieku) ale nie to ze jego wizje przyszlosci
[...]

A czego wg Ciebie chcieli?

P.

Delikatne, egzotyczne zwierzę
Sumienia innych - moje wyznanie
No więc dzieciaku powoli zaczynaj żegnać się z dostępem do netu.
Wagonowe Pizdy.
Nieuswiadomione konflikty wewnetrzne - jak to jest?