Ogród na wsi

1. Data: 2004-01-20 20:30:44

Temat: Ogród na wsi
Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewna Pani twierdzi, że nie warto pisać na tę grupę.
Bo i tak nie uzyska się odpowiedzi.
Czy naprawdę nie ma tu nikogo kto by podpowiedział jak zagospodarować ogród
na wsi - a nie wypieszczone cacuszka przed willą?
Ma ktoś pomysły na duży ogród ( 3 tys. m ) na piaszczystej ziemi z kilkoma
starymi sosnami ( tak 100 letnimi).
No co? Znajdzie się ktoś?
pozdr. Jerzy

2. Data: 2004-01-20 21:06:54

Temat: Odp: Ogród na wsi
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:buk31j$l1h$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> na wsi - a nie wypieszczone cacuszka przed willą?
> Ma ktoś pomysły na duży ogród ( 3 tys. m ) na piaszczystej ziemi z kilkoma

Niech wpadnie na wieś do Bogusława. Moze coś podpatrzy. Tam zdaje się
powierzchnia jest zbliżona i zagospodarowana . I sosny też są. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2004-01-20 23:10:01

Temat: Re: Ogród na wsi
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na wsi - a nie wypieszczone cacuszka przed willą?
> Ma ktoś pomysły na duży ogród ( 3 tys. m ) na piaszczystej ziemi z kilkoma

Posadzić brzozy, jałowce, janowce, żarnowce, borówki brusznice, azalie
pontyjskie, róże z tych botanicznych, trawy i inne sucholubne. I postarać
się o grzybnię maślaków:-) A
do tego trochę kwiatów niewymagających a pięknych - piwonie, liliowce,
dziewanny, maki, malwy, naparstnice...

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-01-21 08:36:16

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>
> Użytkownik JerzyN <0...@m...pl>

Widzisz Ewo jak szybko padają odpowiedzi? Już masz 2 do wyboru.
Może jednak się skusisz i zadasz parę pytań, możesz to zrobić ze stron www
np. onet, wp, gazeta.

> Niech wpadnie na wieś do Bogusława. Moze coś podpatrzy. Tam zdaje się
> powierzchnia jest zbliżona i zagospodarowana . I sosny też są. :-)

O tym samym pomyślałem, w końcu zasypanie 1/2 powierzchni ogrodu gruzem to
żadna sztuka.
Nawet chwasty tam nie chcą rosnąć.
;-)))
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2004-01-21 09:51:15

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> [...]
> na wsi - a nie wypieszczone cacuszka przed willą?
> Ma ktoś pomysły na duży ogród ( 3 tys. m ) na piaszczystej ziemi z kilkoma

Zazdroszczę sosen (starych, młode mam :-)) Też mam piaszczysty teren,
ale właściwie "zagospodarować" udało mi się tak około 1500 m z 5 000.
reszta to sad i sosenki z brzozami, jeszcze małe. Nieurodzajne miejsca
(zacienione i suche) wypełniam gajowcem i runianką japońską. Jeden z
rozchodników też chce tam rosnąć. Do zacienionych i mokrych jest
sporo bylin, ale w terenie piszczystym jest mało wilgotnych miejsc.
Wykopuję rózne dziwaki z okolicznych łąk, niektóre są bardzo dekoracyjne.
Nawłoć właściwie nie ma żadnych wymagań, chociaż większa rośnie w słońcu.
Przymiotno gałęziste trzeba podlewać, ale jest śliczne i bardzo łąkowe.

Krycha&wiejski ogród

6. Data: 2004-01-21 10:04:32

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
postarać
> się o grzybnię maślaków:-) A
> do tego trochę kwiatów niewymagających a pięknych - piwonie,

Jabym dodała - nie walczyć z wiatrakami, próbując robić na siłę
"wypieszczony ogródek pod willą". Jeśli rosną sosny, to zachować
charakter lasu sosnowego, podpatrując co rośnie w naturze. A poza tym
czytać, nie tylko internet. W czasopismach ogrodniczych co chwilę
pojawia się motyw roślin na piaszczystą glebę.

Pozdrawiam
Ewa
PS. a tak a`propos - czy ktoś tu w ogóle ma "wypieszczone cacuszko pod
willą"? Dodałabym, że określenie "willa" nieco mi trąci...

7. Data: 2004-01-21 10:37:10

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in

> Pewna Pani twierdzi, że nie warto pisać na tę grupę.
> Bo i tak nie uzyska się odpowiedzi.

Eee.. instrukcje, jak uprawiac winogrony na piachu miedzy sosnami zawsze
dostanie :-D

> Ma ktoś pomysły na duży ogród ( 3 tys. m ) na piaszczystej ziemi z
> kilkoma starymi sosnami ( tak 100 letnimi).

Sosny? Stare sosny?
To tylko puscic cos dolem. Trawy, jest tyle naprawde pieknych:
wydmuchrzyce, piaskownice, kostrzewy, szczotlicha... I najrozniejsze
kserotermy: rozchodniki, rojniki, kocanki piaskowe, pieciorniki, np,
piaskowy, pajecznice, szalwie, zawciagi... I takie np. sasanki - cale stada
sasanek w roznych kolorach. To wszystko bedzie samo roslo :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Chcialabym takie 100. letnie sosny...
Btw. skad owa pani powziela te dziwna mysl, ze jej nikt nie odpisze?

8. Data: 2004-01-21 10:53:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> "JerzyN" <0...@m...pl> wrote in

> Eee.. instrukcje, jak uprawiac winogrony na piachu miedzy sosnami zawsze
> dostanie :-D

No nie wiem...od paru dni dopraszam się o instrukcję uprawy winogron na
żółtej ilastej glinie - i nic!

Sasanki...gdzie ta wiosna?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-01-21 11:02:22

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:buk31j$l1h$1@atlantis.news.tpi.pl JerzyN
<0...@m...pl> napisał(a):

> Ma ktoś pomysły na duży ogród ( 3 tys. m ) na piaszczystej ziemi z kilkoma
> starymi sosnami ( tak 100 letnimi).

Hejka. Byliny na gleby piaszczyste i suche:
Czyściec wielkokwiatowy, Dąbrówka rozłogowa,... Dzielżan ogrodowy,..
Gęsiówka biała,... Goździk alpejski,... Heliopsis szorstki,... Krwawnik
kichawiec,... Liliowiec cytrynowy,... Łubin wielolistny,...Łyszczec
rozesłany,... Nawłoć ogrodowa,... Przetacznik płożący,... Pysznogłówka
dwoista,... Rogownica Bibersteina,...Rojnik pajęczy,... Rozchodniki,...
Rudbekia strzępiasta,... Smagliczka skalna,... Wilczomlecz pstry,... Żagwin
zwyczajny.
Dalej:
Jałowce,...
Czeremcha amerykańska,... Klon Ginnala i polny,... Oliwnik wąskolistny,...
Robinia lepka,...
Berberysy,... Głogi,...Rokitnik pospolity,... Róża pomarszczona,...
Suchodrzewy,... Sumak octowiec,... Śnieguliczki,... Tamaryszki,... Tawuła
Thunberga i wczesna (arguta)
Brać wybierać, komponować i nie zapomnieć o ogródku warzywno-ziołowym,
bo ze swoich buraczków i tymianku barszczyk pycha. :-)
Pozdrawiam utylitarnie Ja...cki

10. Data: 2004-01-21 12:02:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bulphh$qo0$...@n...news.tpi.pl...

> Jeśli rosną sosny, to zachować > charakter lasu sosnowego, podpatrując co
rośnie w naturze.

Mech, paprocie, borowiki, maslaki, podgrzybki, kozaki, kurki itp, itd. ...
:-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

Co jest grane?