"Ogrody" - winorośla ( długie)

następny post »
From: "Janusz Czapski" <j...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: "Ogrody" - winorośla ( długie)
Date: Wed, 21 Aug 2002 12:16:54 +0200

Dziękuję Basi za zwrócenie uwagi na artykuł we wrześniowych "Ogrodach" p.t.
"Własne słodkie winogrona" :-)

Będę komentował.

W zasadzie tekst jest w porządku a zdjęcia znakomite.

Ale jak mógłbym nie mieć drobnych uwag?? :-)

Fotografie jagód: oddają skalę wielkości choć u mnie zawsze jagody Agata
Dońskiego są większe od odmiany Prim, a tu są podobnej wielkości. Byc może
ja nie umiem dobrze pielągnować Prima a za to wyjątkowo darzy mi się Agat,
albo autor ma odwrotnie....
I jeszcze osobista refleksja. Myślałem, ze porównanie wielkości jagód do
monety to, trzy lata temu wymyslony, mój oryginalny pomysł na Wasze potrzeby
( mój kącik na stronie grupy), a tymczasem tu takie "monetarne" porownanie
też jest. I bardzo dobrze. Z tym, że ja do 10 groszówki, a Pan Wąsikowski do
pięciozłotówki porównuje. Widać majętniejszy On jest :-)))))

Fotografie gron: oczywista pomyłka z podpisami: podpis Schuyler to V 25/20 ,
a Regina to Schuyler.
Sprawa jest jednak powazniejsza. Dotyczy nazwy Regina. Otóż uparło sie paru
jegomości (chyba Myśliwiec to zapoczątkował) by fajną bułgarską odmianę V
25/20 zacząć nazywać Regina. Tymczasem jest tak, że na świecie znana jest od
bardzo, bardzo dawna odmiana Regina, ale dotyczy ona zupełnie innej odmiany
o synonimach Afus Ali, Karaburnu i in.. Cechy mają zupełnie różne i
bełatanie w głowach, że V 25/20 to Afus Ali jest bez sensu. :-(((

Osobliwe jest twierdzenie autora, ze odmiany altanowe mają białe od spodu
liście.
Biała to jest np. kartka papieru. I chętnie bym sobie odmianę o takich
białych liściach posadził. :-)
A sam pomysł odróżniania sadzonek odmian altanowych za pomocą barwy dolej
strony liścia uważam za dość osobliwy.

Pisze też autor, ze piaszczyste podłoże jest zawsze kwaśne. Kiedys tez tak
myślałem dopóki ktoś na tej grupie nie wyjasnił mi, że guzik prawda. No to
jak to jest????

Sposoby prowadzenia: podpis - podwójny sznur Guyota, tymczasem na rysunku
jest pojedynczy bo podwójny jest na dwóch pniach.

Najsmaczniejsze owoce: Isabella???? - protestuję. Lidia?? - to mutacja
Isabelli więc podobnie. Konkord Rosyjski?? - na słowo honoru przyjmuję bo
rzadko kto owoce tej odmiany uzyskał, z tym że to jakaś rosyjska mutacja
amerykańskiej odmiany Concord, która do najsmaczniejszych nie należy!
Agat Doński - efektowne duże grona o efektownych dużych mięsistych jagodach
( znajomym można imponowac ich wyglądem), ale... zupełnie bez smaku.

No i całkowite pominięcie odmian beznasiennych....., a są znakomite!

I tyle byłoby mojego malkontenctwa bo tak w ogóle to cały artykuł jest w
porządku. :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Na następnej stronie jest artykuł "Mnożenie bylin". Może Basia by go
skomentowała????
J.