Ogrzewanie gazowe (?)

1. Data: 2007-05-27 15:38:52

Temat: Ogrzewanie gazowe (?)
Od: "Lestat" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałbym zasięgnać opinii osób, które mają u siebie ogrzewanie gazowe. Czy
wysokie sa rachunki, jakie są te rachunki? Jak się reguluje płatnośc
rachunków za gaz, ryczałtowo, czy miesięcznie? Jeśli ryczałtowo, to muszą
być chyba wysokie koszty. Gaz bedzie chyba szedł w góre, czy opłaca sie miec
takie ogrzewanie? Na co zwrócić uwage? Mam na oku jedno mieszknako, które ma
właśnie takie ogrzewanie, boje się, ze mnie rachunki zjedzą. Mieszkanie jest
po generalnym remoncie, ale nie wiem jaki ma piec gazowy. Zapomnialem
zapytać:((. Opłaty od 200 do 250-300 w okresie grzewczym. Z tego co mi
sprzedający powiedział, tyle wychodzi na miesiąc. Czynsz jest niziutki, ale
to ogrzewanie...W tym jest oczywiscie całkowite zuzycie gazu, wiec nietylko
samo ogrzewanie grzejników, ale też wody, kuchenki itd. Czy takie opłaty to
duzo? Mieszkanie ma ponad 40 metrów kw.

Prosiłbym o opinie, wypowiedzi, swoje doświadczenia.

2. Data: 2007-05-27 18:42:18

Temat: Re: Ogrzewanie gazowe (?)
Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, jak w mieszkaniu, ale w domku jednorodzinnym, jak zima jest
mroźna (jak ta w zeszłym roku) to rachunek 1000 zł nie był niczym
niezwykłym. W tym roku było o wiele lepiej, bo nie przekroczyliśmy 800
zł miesięcznie. Podaję tylko max. rachunki, takie są przez 2-3 miesiące,
przez resztę sezonu grzewczego są o wiele niższe tzn. ok. 400-600 zł.
Domek ma niecałe 200m2, lata 70-te, od czasu budowy nie został dodatkowo
ocieplony.
Znajomi, którzy mają 60-metrowe mieszkanie w budynku z początku XXw
(Wrocław/Sępolno) płacą też strasznie dużo, bo od 300 do 800 zł, ale ze
względu na małe dziecko grzeją porządnie (24 st.), a nie jak my (20 st
to luksus).
Powiem tak - największą zaletą ogrzewania gazowego jest bezobsługowość i
komfort. Raz w roku przychodzi majster przeczyścić i podregulować piec,
kasuje od 100 do 200 zł za usługę i na tym kończy się obsługa pieca.
Automat sam włącza, wyłącza i zajmuje się wszelkimi pierdołami tak, aby
w domu była wybrana przez domowników temperatura (inna w nocy, inna w
dzień). Największa wada - potwornie wysoki koszt paliwa. Moim zdaniem,
pod względem komfortu użytkowania, konkurencyjne może być tylko
ogrzewanie prądem. Ale jakoś nie widać na rynku obniżek cen prądu, więc
ten sposób grzania jest jeszcze droższy.
Wracając do tematu - 250-300 zł w sezonie grzewczym wygląda na nieco
zaniżoną kwotę, chyba że właściciele czują się dobrze przy 16 st C :)
Mimo wszystko, ogrzanie 40 m2 nie jest aż tak kosztowne, to "tylko"
kilka miesięcy w roku.

g.

3. Data: 2007-05-27 19:37:02

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W moich mieszkaniach:
a) powierzchnia 130 m.kw, wysokość 2,90m. ostatnie piętro, nade mną strych,
dach kryty dachówką, nieocieplony o wysokości max 6m. Mieszkanie stanowi
połowę piętra kamienicy, więc duuużo ścian zewnętrznych. Ogrzewanie etażowe
CO z kotłem gazowym, polskim PG. Koszty miesięczne w zimie 350-500 zł
zależnie od zimy i trochę od tego jak mocno grzeją sąsiedzi pode mną.
Temperatura w mieszkaniu 19 st C przez całą dobę (po licznych próbach wyszło
że tak jest taniej niż zmieniać temp dzień/noc). To tylko ogrzewanie, wodę
mam z boilera elektrycznego, do gotowania zużywamy 1-2 m.sześc miesięcznie.
b) powierzchnia 75 m.kw, wysokość 2,70, pierwsze piętro, dookoła mieszkania,
niewiele ścian zewnętrznych. Ogrzewanie etażowe CO z kotłem elektrycznym 3
fazowym. Temp 21 st C w dzień i ok 19 w nocy. Koszty miesięczne w zimie ok
600 zł za samo ogrzewanie.
--
Jackare

4. Data: 2007-05-28 08:29:06

Od: neuro <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Maj, 17:38, "Lestat" <x...@w...pl> wrote:
> [...]
> samo ogrzewanie grzejników, ale też wody, kuchenki itd. Czy takie opłaty to

Za taki metraż w zimie, przy dobrze ocieplonym budyku będziesz
płacił nie więcej niż 300PLN/mc, a raczej mniej. Moje mieszkanie to
70m w kamienicy z początku XX w. (sufity 3m) - ostatniej zimy
dostawałem rachunki na poziomie ok 450-500 PLN za 2.5 miesiąca (taki
mam jakoś okres rozliczeniowy). Weź też pod uwagę, że w lecie te
rachunki są naprawdę groszowe, wiec wg mie to opłacalny sposób
ogrzewania. No i wygodny, jak już ktoś napisał.

neuro

5. Data: 2007-05-28 10:20:23

Od: Salata <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lestat pisze:
> [...]
> duzo? Mieszkanie ma ponad 40 metrów kw.
>
> Prosiłbym o opinie, wypowiedzi, swoje doświadczenia.

My mamy pierwszy sezon grzewczy za soba. Mieszkanie w starym domu
(1936). Dom nieocieplony. Nademna strych. Wczesniej bylo ogrzewanie
weglowe. My przerobilismy na gaz. Rachunki w zimie oscylowaly w
okolicach 250-280 zl/mc. Powierzchnia 55m^2. Temperatura utrzymywana to
21 w dzien(14-22) i 19 noc(22-14). Mamy co prawda nowy piec gazowy
(turbo , nie kondensacyjny). Teraz wymieniamy kaloryfery na zeberkowe
aluminiowe, bo stare konvektory nie mialy wystarczajacej skutecznosci.
Grzejemy gazem biezaca wode. Nie mamy zasobnika. Po zimie rachunki za
wode przychodza okolo 50 zl/2m-ce. Zadnego innego rodzaju ogrzewania nie
bralismy pod uwage.

Marcin (185263)

6. Data: 2007-05-28 19:12:35

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> My mamy pierwszy sezon grzewczy za soba.

Mieliście szczęście, że zima w tym roku była lekka, w zeszłym roku było
gorzej. Jak dla mnie najgorszy jest monopol PGNiG, co roku koszt m3 gazu
drożeje i nie ma nadziei, że będzie inaczej. Niektórych skusiły kilka
lat temu niższe koszty oleju opałowego, ale jak wiadomo, teraz cena
poszybowała tak wysoko, że ciężko myśleć o amortyzacji instalacji i
redukcji kosztów. Dlatego mimo wszystko dopóki pracuję zostanę przy
gazie, bo nie uśmiecha mi się pier... z jakimś tam ekogroszkiem,
popiołem, drewnem itp.

g.

7. Data: 2007-05-29 10:03:14

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

może w mieszkaniu w bloku to zda egzamin - jeśli budynek jest
ocieplony i nie jest to mieszkanie narożne to straty ciepła są
niewielkie
trudno żeby w bloku palić węglem, dlatego gaz będzie bardzo wygodny

ja w tamtym roku kupiłam piec na węgiel, przy gazie za domek o pow 60
m i przy utrzymywaniu temp około 17,18 stopni rachunki sięgały od
200zł w cieplejsze miesiące do 400 jeśli mróz około 10 stopni i
większy był przez tydzień chociaż
nie wyobrażam sobie ciągnąć tego dalej
tej zimy znajomym przychodziły rachunki po 800zł nawet za miesiąc,
teraz za gaz ma być płatność co kilka miesięcy to oznacza jednorazowe
rachunki po parę tysięcy
ogrzewając węglem i drzewem z łatwością mam temp powyżej 20 stopni
nawet 28
ale rozumiem że nie jest to dobry pomysł do bloku
proponuję negocjować jeszcze czynsz, rachunki mogą być naprawdę
wysokie

8. Data: 2007-05-31 06:05:53

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Lestat napisał(a):

> Witam,
>
> Chciałbym zasięgnać opinii osób, które mają u siebie ogrzewanie gazowe. Czy
> wysokie sa rachunki, jakie są te rachunki?

To zalezy, nie tylko od powierzchni mieszkania ale i od ocieplenia,
okien itd.

> Jak się reguluje płatnośc
> rachunków za gaz, ryczałtowo, czy miesięcznie?

U nas odczyt z licznika, raz na 2 miesiące.

> Jeśli ryczałtowo, to muszą
> być chyba wysokie koszty. Gaz bedzie chyba szedł w góre, czy opłaca sie miec
> takie ogrzewanie?

W mieszkaniu ? A jak sobie wyobrażasz inaczej ? MPEC jest droższy.

> [...]
> samo ogrzewanie grzejników, ale też wody, kuchenki itd. Czy takie opłaty to

Moje opłaty za gaz ( CO, CWU, gotowanie ) w skali roku:

2003: 1716 zł
2004: 1058 zł
2005: 1352 zł
2006: 1575 zł

Mieszkanie 80 m^2, nowoczesne budownictwo. Rachunki w sezonie grzewczym
na poziomie 300 zł/2m-ce. Temperatura 21-22 stopnie.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

9. Data: 2007-06-07 20:39:13

Od: "Robert Staniszewski" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
takie dane do porównania z mojego podwórka
dom postawiony koniec socjalizmu całość 500m2 woda ciepła gazem
1. stan zastany ściany nieocieplone okna typ takzwane szwedzkie 1 piec
gazowy obieg grawitacyjny 17 stopni 1800 zł/mc w styczniu.
2. stan zastany ściany nieocieplone okna wymienione na PCV 1 piec gazowy
obieg grawitacyjny 21 stopni 1200 zł/mc w styczniu
3. stan zastany ściany nieocieplone okna wymienione na PCV 2 piece gazowe
obieg wymuszony 22 stopnie 1000 zł/mc w styczniu
4. stan ściany ocieplone 10 cm styropian okna wymienione na PCV 2 piece
gazowe obieg wymuszony 23 stopnie 500 zł/mc w styczniu

Troche to trwało ale chyba teraz jest OK mieszka w domu 8 osób

Re: Klimatyzator przenosny - prosba do posiadaczy
agregat pradotworczy na budowe zamiast ZE?
Przeprowadzka - kartony
TBS
kostka brukowa