Ojciec alkoholik [dlugie]

1. Data: 2003-05-22 19:20:28

Temat: Ojciec alkoholik [dlugie]
Od: "YAYO" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem:
mój ojciec jest alkoholikem
można rzec, że ma 3 stany : pijaństwo, czeźwość i stan pośredni pojawiający
się w momencie trzeźwienia

jak jest pijany to miesza mnie z błotem nazywa hamem, gnojem, i innymi któ
rych tutaj nie przytoczę
wtedy nie reaguje, bo wiem, że to nie ma sensu [a może ma??] ale jak trzeź
wieje to ma już do mnie podejście
jak do syna albo raczej jak do sługi i traktuje wszystkich jak swoich podd
anych przez co są niezłe awantury,
gdyż wszyscy mają go w du*** [moja mama prowadzi działaność dospodarczą, s
zwagier z siostrą też, a ja jestem uczniem]
i nikt się nim nie przejmuje. Kiedyś po pijaństwie trzeźwiał, i był trzeźwy
przez okrej około 3 miesięcy a potem znowu
pił przez 6 miesięcy i tak w kółko. Ale teraz się tak nie dzieje.

Ojciec zaczął pic w kwietniu 2002 roku, i dopiero w okolicach początku sie
rpnia zaczął przechodzić do trzyźwienia,
a tak był cały czas nawalony :-/. We wrześniu był już niby trzeźwy, bo jec
hał kilka razy samochodem [nie jeździ jeśli czyje się pijany]
ale jego trzeźwość trwała kilka dni i znów powrócił do picia niekontrolowa
nego. I tak trwa to do tej pory, ja teraz zdałem marurę
i nie wiem, czy iść na studia gdzieś dalejo od domu, czy też zrobić sobie
rok przerwy i namówić w jakiś sposów ojca do odwyku.

wiem, że nie ma powrotu do picia kontrolowanego ,a w jego przypadku jedno
piwo kończy się 3-4 miesięcznym pijaństwem

Poradżcie coś, wypowiedzcie się na ten temat, a jeśli ktoś jest w podobnej
sytuacji to prosze o kontakt na priv

Dziękuję za przeczytanie i pozdrawiam
Radosław Jamroziak

--
"W życiu nie liczą się tylko modne ciuchy i i muskuły - bardzo ważny jest
także fryz"

2. Data: 2003-05-22 19:44:04

Temat: Re: Ojciec alkoholik [dlugie]
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 May 2003, YAYO wrote:

> Poradżcie coś, wypowiedzcie się na ten temat, a jeśli ktoś jest w podobnej
> sytuacji to prosze o kontakt na priv

sa to objawy choroby alkoholowej. Innymi slowy ojciec nie tyle,
ze pije ale choruje na chorobe alkoholowa. Jedyna rada -
leczenie, ktorej celem jest calkowita abstynecje alkoholowa.
Osoba, ktora choruje na chorobe alkoholowa jest alkoholikiem
przez cale zycie. Jesli uda mu sie zglosic na leczenie
i zrozumiec, ze jedynym wyjsciem to nigdy nie pic bo
kazdy kieliszek bedzie zawsze konczyl sie ciagiem alkoholowym
to wygra z choroba, wygra zycie i bedzie wartosciowym czlowiekiem
Cala rodzina powinna sie starac aby on uzyskal taki efekt
i zyciowy sukces w walce z ta choroba. Inaczej skonczy
sie to calkowita degradacja jego czlowieczenstwa

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-05-22 19:56:30

Od: "angela" <t...@e...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz"

: Cala rodzina powinna sie starac aby on uzyskal taki efekt
: i zyciowy sukces w walce z ta choroba. Inaczej skonczy
: sie to calkowita degradacja jego czlowieczenstwa
:

Warto wspomniec tez, ze alkoholizm to choroba calej rodziny, ktora chcac nie
chcac jest wspoluzalezniona i rowniez potrzebuje pomocy i leczenia.

angela

4. Data: 2003-05-23 06:17:18

Temat: Odp: Ojciec alkoholik [dlugie]
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Pine.GSO.4.50.030
5...@d...am.torun.pl...

> [...]
> i zyciowy sukces w walce z ta choroba. Inaczej skonczy
> sie to calkowita degradacja jego czlowieczenstwa

..natomiast jeśli mu się nie uda, rodzina niech lepiej się postara, aby nie
ponosić stale osobistych kosztów związanych z uzależnieniem drugiej osoby
(poradnie odwykowe czy p. alkoholowe prowadzą często spotkania, grupy
wsparcia "dorosłych dzieci alkoholików", które cierpią w różny sposób
przez resztę swojego życia, bo miały nieszczęście być wychowywane przez
rodzica alkoholika)...

YAYO pisał: "I tak trwa to do tej pory, ja teraz zdałem maturę
i nie wiem, czy iść na studia gdzieś dalej od domu, czy też zrobić sobie
rok przerwy i namówić w jakiś sposób ojca do odwyku"

...wygląda z tego, że mieszkacie razem jakieś 18 lat... ...no i co, udało Ci
się ojca namówić do "niepicia" przez ten czas?... ...wiesz, moim zdaniem to
oczywiście - pomagaj mu i wspieraj, jeśli zdecyduje się z tym coś zrobić,
ale... ...nie poświęcaj przy tym siebie!... ...szczególnie, że to nie Ty
jesteś odpowiedzialny za jego picie...

pozdrawiam,
Agata

5. Data: 2003-05-23 07:26:15

Od: "YAYO" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale... ...nie poświęcaj przy tym siebie!... ...szczególnie, że to nie Ty

W sumie tak, ale jednak czuję się za to trochę odpiwiedzialny, i żal mi go
trochę, że nad sobą nie panuje............

6. Data: 2003-05-23 12:27:21

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik YAYO <y...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bakigg$ht0$...@n...news.tpi.pl...
> Ci
Ty

> W sumie tak, ale jednak czuję się za to trochę odpiwiedzialny, i żal mi go
> trochę, że nad sobą nie panuje............

...no chyba, że masz na myśli odpowiedzialność rozumianą jako współczucie
dla bliskiej osoby, żal, że jest na takiej drodze, czy tez chęć pomocy - to
i owszem... ...ale "winien" tej sytuacji na pewno nie jesteś!...

Agata

7. Data: 2003-05-24 16:02:34

Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Trudno jest doradzac przez internet w takiej sprawie. Najlepiej, jak
osobiscie zglosisz sie do poradni AA lub zadzwonisz na tel zaufania dla osob
dotknietych choroba alkoholowa. Sa tam ludzie, ktorzy na codzien zajmuja sie
takimi sprawami: psycholog, terapeuta, byli alkoholicy itp. Oni bardzo
chetnie porozmawiaja z Toba, wyjasnia , wespra. Nie masz zadnego powodu by
wstydzic sie tam isc! Wrecz przeciwnie - zachowujesz sie bardzo
odpowiedzialnie, a ludzie w poradni wspomoga Cie doswiadczeniem.
Druga rzecz, to porozmawiaj ze swoja mama - najlepiej po wizycie u AA; nie
mozesz wstepowac sam na pole bitwy, ktora dotyczy calej rodziny.
Trzecia rzecz, ale najwazniejsza dla Ciebie - zajecia na studiach
rozpoczynaja sie w pazdzierniku, do tego czasu "wszystko sie moze zdarzyc".
Podejdz teraz do egzaminow i je zdaj, ale TYLKO ze wzgledu na siebie i jesli
to mozliwe, niedaleko miejsca zamieszkania, tak, bys mogl przyjezdzac czesto
do domu. Twoje studia nie sa ucieczka z domu ani odwroceniem sie od ojca.
Wbrew pozorom, bardzo pomoga Twojej psychice, a ojcu nie zaszkodza. Nie
pomozesz mu siedzac w domu caly rok i przekonujac o potrzebie terapii,
bedziesz to robil przez trzy miesiace. Jesli sie uda przez ten czas namowic
go, sam zdecydujesz czy wyjedziesz na studia, czy wolisz go przez rok
pilnowac i wspierac.
Wiedz, ze z choroba alkoholowa czlonka rodziny walczy sie latami, a bywa
tak, ze jedna terapia nie wystarcza. Z cala pewnoscia, gdy uda Wam sie
wygrac, ojciec bedzie dumny z syna magistra (badz inzyniera).
Jesli masz pytania, zapraszam na priva.

Zycze Ci wytrwalosci i powodzenia na egzaminach.
pozdrawiam
Kaska R.

zawał serca
praca