Ojciec na maciezynskim...

1. Data: 2004-05-14 20:53:22

Temat: Ojciec na maciezynskim...
Od: "Tomaszka" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie jak w temacie: czy ojciec moze isc na maciezynski urlop, zamiast
matki??
po jakim czasie od narodzin??? bo chyba nie od razu.
Prosze o pomoc w tej kwesti.
Pozdrawiam
Tomasz

2. Data: 2004-05-16 00:26:32

Temat: Re: Ojciec na maciezynskim...
Od: "Piotr" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomaszka napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
zamiast
>matki??
>po jakim czasie od narodzin??? bo chyba nie od razu.

Mysle ze zadaj to pytanie na grupie pl.soc.prawo (sam
czesto z niej korzystalem w2ch takich wypadkach )
Na tej grupie tez moze ktos Ci odpowiedziec , ale
mam watpliwosci czy odpowiedz bedzie "pelna"
i aktualna bo prawo bez przerwy sie zmienia.
Pozdrawiam.

3. Data: 2004-05-16 07:32:40

Od: "chanelka" <s...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomaszka" napisał w wiadomości
> Mam pytanie jak w temacie: czy ojciec moze isc na maciezynski urlop,
zamiast matki??
> po jakim czasie od narodzin??? bo chyba nie od razu.
> Prosze o pomoc w tej kwesti.

może iść na urlop zamiast matki, ale dopiero po wykorzystaniu przez nią 14
tygodni urlopu macierzyńskiego. Ojciec również musi być zatrudniony
(art.180§5 kp).

4. Data: 2004-05-16 16:35:12

Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie jak w temacie: czy ojciec moze isc na maciezynski urlop, zamiast
> matki??
> po jakim czasie od narodzin??? bo chyba nie od razu.

Pracownica, po wykorzystaniu po porodzie co najmniej 14 tygodni urlopu
macierzyńskiego, ma prawo zrezygnować z pozostałej części tego urlopu; w takim
przypadku niewykorzystanej części urlopu macierzyńskiego udziela się
pracownikowi-ojcu wychowującemu dziecko, na jego pisemny wniosek.
(Ojciec musi być ojcem "prawnym", tzn. tylko wtedy, kiedy dziecko uznał wobec
prawa i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej - ale to już tak na marginesie:))

Pracownica zgłasza pracodawcy pisemny wniosek w sprawie rezygnacji z części
urlopu macierzyńskiego, najpóźniej na 7 dni przed przystąpieniem do pracy; do
wniosku dołącza się zaświadczenie pracodawcy zatrudniającego pracownika-ojca
wychowującego dziecko, potwierdzające termin rozpoczęcia urlopu macierzyńskiego
przez pracownika, wskazany w jego wniosku o udzielenie urlopu, przypadający
bezpośrednio po terminie rezygnacji z części urlopu macierzyńskiego przez
pracownicę.

Dodam jeszcze, że często zakłady pracy matki chcą, aby przedstawiła ona
zaświadczenie lekarskie, że stan jej zdrowia pozwala na przerwanie urlopu
macierzyńskiego i powrót do pracy.
Pozdr.

Re: dlaczego nikt z was nie chce mi pomoc?!!!
Spotkanie
Dzieci z poprzedniego związku jak to jest ?
[OT] acapella.pl - mozesz pomoc!
feministki się cieszą - matki i córka