Okap kuchenny! Pomocy!

11. Data: 2006-05-16 10:46:09

Temat: Re: Okap kuchenny! Pomocy!
Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

A swoją drogą-wiesz ile rumory narobi taki okap?
I jeszcze jedno:
Mało prawdopodobne by ten okap osiągnął tę wydajność przy podłączeniu do
tradycyjnego przewodu wentylacyjnego fi150 - prędkość 20m/s to opory nie do
pokonania. Musiała byś zrobić dla niego kanał przynajmniej fi200, lepiej
fi250.
--
___________________________________________MAT______
__

12. Data: 2006-05-16 22:20:35

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
mam kuchnię otwartą na pokój, łączna powierzchnia pomieszczenia
wynosi 29 m2. Obliczyłam, ze okap dla takiego pomieszczenia powinien
mieć max. wydajność aż 870 m3/h. Najgorsze jest to, że takich
okapów nie sposób znaleźć, a jeśli coś już jest to w kosmicznej
cenie. Co zrobić? Wybrać inną, mniejsza wydajność?

Może to, co tutaj, Ci się przyda: http://tinylink.com/?ZgTi9aPXDW
Przeczytaj, bo chyba warto przed zakupem okapu.
My mamy otwartą przestrzeń ok. 80 m2, a okap, jaki nabyliśmy, ma wydajność
800 m3/h i sprawdza się znakomicie.
Iwona

13. Data: 2006-05-17 14:54:29

Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Marchewka napisał(a):
> [...]
> Przeczytaj, bo chyba warto przed zakupem okapu.
> My mamy otwartą przestrzeń ok. 80 m2, a okap, jaki nabyliśmy, ma wydajność

Dzieki za linka, juz wcześnij czytałam i obliczyłam na podstawie
tego, co tam podali. Chyba faktycznie to za dużo dla mojej kuchni
otwartej 29 m2, tylko po co podają taki sposób liczenia?

Łagoda napisał(a):
> Okap będzie dobrze działał jak prędkość powietrza we wlocie będzie na
> poziomie 0,2-0,5 m/s. Przykłady:
> okap 800x800mm, wydajność 680m3/h -> prędkość 0,3m/s - OK
> okap 600x600mm, wydajność 870m3/h -> prędkość 0,67m/s - niepotrzebnie

> Mało prawdopodobne by ten okap osiągnął tę wydajność przy podłączeniu do
> tradycyjnego przewodu wentylacyjnego fi150 - prędkość 20m/s to opory nie do
> pokonania. Musiała byś zrobić dla niego kanał przynajmniej fi200, lepiej
> fi250.

Od czego zależą podane przez Ciebie prędkości, od rodzaju okapu czy
od wentylacji w pionie? (mieszkam w bloku) Jak to sprawdzić? i czy w
ogóle warto?

pozdrawiam grupę, K

14. Data: 2006-05-18 08:15:45

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
.com...
Łagoda napisał(a):
> [...]

Od czego zależą podane przez Ciebie prędkości, od rodzaju okapu czy
od wentylacji w pionie? (mieszkam w bloku) Jak to sprawdzić? i czy w

Podepnij się w tymi pytaniami bezpośrednio pod post Łagody, bo inaczej może
nie zauważyć.
Iwona

15. Data: 2006-05-18 19:41:44

Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2006-05-20 20:36:25

Od: Piotr Dziubanii <c...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

j...@g...pl napisał(a):
> [...]
> cenie. Co zrobić? Wybrać inną, mniejsza wydajność? Dodam, ze są 2
> okna w pomieszczeniu w odległoćsi ok 5 m od płyty grzejnej.

Ja mam pokój z aneksem mniej więcej taki jak Twoj - ok 30m^2, kuchnia
elektryczna i okap podszawkowy Teka CNL-1001 podłączony do kanału
wentylacyjnego.

Okap ma 3 biegi, na tym najwyższym 425m^3/h.

Jak już rok ponad mieszkamy, w 80% czasu gotowania okap chodzi na 2
biegu. W sytuacja krytycznych ;) przypalenie czy jakieś bardziej
intensywne potrawy bieg 3.

Dodam że przeżył też chrzest bojowy w Wigilię i mimo baaaardzo
intensywnej pracy kuchni :) spisał się rewelacyjnie.

Warto tu też zaznaczyć poziom hałasu generowanego przez urządzenie:
na 1 biegu prawie go nie słychać, drugi bieg zauważalny, jednak nie
przeszkadza. 3 jest już dosyć głośny.

pozdrawiam,

--
Piotr Dziubanii
piotrdz na npnet kropa org

17. Data: 2006-05-23 08:51:55

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od czego zależą podane przez Ciebie prędkości, od rodzaju okapu czy
> od wentylacji w pionie? (mieszkam w bloku) Jak to sprawdzić? i czy w
> ogóle warto?

Jeśli mieszkasz w bloku, to napewno nie ma tam kanału który pozwoli na
odprowadzenie takiej dużej ilości powietrza. Od czego zależy prędkość? Od
wymiaru kanału i ilości powietrza. Żeby wywiać 870 m3/h przez kanał fi150
trzeba by pokonać tak wielkie opory przepływu, że silnik wentylatora musiał
by mieć z 2kW mocy a chałsu robił by tyle...-chodzi o uzyskanie sprężu. Nie
ma sensu kupowanie takiego okapu do mieszkania w bloku.
--
___________________________________________MAT______
__

18. Data: 2006-05-23 08:53:36

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> chałsu robił by tyle...

a hałasu jeszcze więcej.
--
__

Piec gazowy na butle
Parapet wewnętrzny
agregat prądotwórczy na działkę - czy warto ?
Łaxienka na poddaszu?
warunki gwarancji-kuchenka gazowa Amica