warunki gwarancji-kuchenka gazowa Amica

1. Data: 2006-05-13 19:56:31

Temat: warunki gwarancji-kuchenka gazowa Amica
Od: "bz10" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gwarancja a podlaczenie kuchenki gazowej.
Wymienilem w grudniu 2005 kuchenke gazowa stara na nowa, obecnie przestalo
mi dzialac na jednym palniku zabezpieczenie przeciwwyplywowe.
Warunki gwarancji pkt 3:
"Kuchenki gazowe i gazowo-elektryczne do instalacji gazowej powinien
bezwzglednie podlaczac instalator, posiadajacy wymagane prawem uprawnienia
wypelniajac czytelnie i opatrujac swoja pieczecia swiadectwo podlaczenia
wyrobu."
oraz pkt.16
"Gwarancja niniejsza nie wylacza, nie ogranicza ani nie zaiesza uprawnien
kupujacego wynikajacych z niezgodnosci towaru z umowa."

Prosze o doinformowanie:
1. Podstawa prawna : aktualnie wymagane prawem uprawnienia do podlaczenia
kuchenki gazowej.Gdzie sa okreslone.
2. Czy jak podlaczylem sobie sam kuchenke lub wykonal mi to instalator,
ktory nie posiada wymagane prawem uprawnienia do podlaczenia kuchenki
gazowej(o ile takowe sa) moge wymoc naprawe, na jakiej podstawie i u kogo
(producent,sklep).
3.Czy i w jaki sposob serwis Amica Wronki bedzie sprawdzal instalatora czy
posiada wymagane prawem uprawnienia do podlaczenia kuchenki gazowej.
PS
na druku gwarancji jest jeszcze "Przyjmuje do wiadomosci warunki gwarancji -
Czytelny podpis nabywcy
Z.B.

2. Data: 2006-05-13 21:06:21

Temat: Re: warunki gwarancji-kuchenka gazowa Amica
Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bz10 napisał(a):

> 1. Podstawa prawna : aktualnie wymagane prawem uprawnienia do podlaczenia
> kuchenki gazowej.Gdzie sa okreslone.

Nie wiem, ale każdy taki instalator ma pieczątkę i ona jest
najważniejsza :)

> [...]
> ktory nie posiada wymagane prawem uprawnienia do podlaczenia kuchenki
> gazowej(o ile takowe sa) moge wymoc naprawe, na jakiej podstawie i u kogo

Jeżeli na świadectwie nie ma pieczątki to mogą być problemy (mowa o
naprawie bezpłatnej).

> 3.Czy i w jaki sposob serwis Amica Wronki bedzie sprawdzal instalatora czy
> posiada wymagane prawem uprawnienia do podlaczenia kuchenki gazowej.

Na pieczątce jest podany nr uprawień, teoretycznie mają możliwość
sprawdzenia, choć trudno mi powiedzieć, czy jest to praktykowane.

> na druku gwarancji jest jeszcze "Przyjmuje do wiadomosci warunki gwarancji -
> Czytelny podpis nabywcy

A w czym problem?
Nie podpisałeś - gwarancja nie jest ważna.
Możesz korzystać z ogólnych warunków niezgodności towaru z umową,
ale (do przemyślenia) za :

http://www.city.poznan.pl/konsument/3.html

Ustawa poszerza pojęcie niezgodności towaru z umową również na
przypadki nieprawidłowości w zamontowaniu lub uruchomieniu towaru,
jeżeli czynności te zostały wykonane przez osobę, za którą ponosi
odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej
przy sprzedaży.

--
spp

Generalnie - pieczątka jest najważniejsza - bez niej ani rusz:)
> http://www.city.poznan.pl/konsument/3.html

--
spp

kuchenka gazowa Amica - gwarancja
Modernizacja/adaptacja poddasza - interpretacje Urzedu Skarbowego
Czym wykończyć schody?
cos jak relingi do kuchni:)
Kraków - dobry, uczciwy i sumienny stolarz?