Okna- Decenic czy Oknoplast

1. Data: 2008-10-06 17:13:05

Temat: Okna- Decenic czy Oknoplast
Od: "Adni" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Potrzebuje na szybko wymienić w mieszkaniu 4 okna - zbliża się zima ,a ja
teraz dostałem decyzje o dofinansowaniu wymiany okien. Po rozejrzeniu się na
rynku co dostępne mam wybór: Dekenic zendow 5-cio komorowy lub Oknoplast
Platinum 5-cio komorowy.

Decenic jest w cenie 5 tyś z montażem (obie ceny już "pod klucz") robi firma
, którą polecil kolega jako "solidna", ale nic nie wiem o oknach - gwarancja
5 lat na montaż i okno.

Oknoplast z Krakowa jest w innej firmie za ok 6 tyś z montażem - wszyscy
chwalą sobie te okna, zreszta bardziej mi się podobają (ładniejsze uszczelki
przy szybie , przy których woda ładnei będzie spływać, a w Decenicu te
uszczelki budza moją nieufność czy nie będzie tam sie zostawac drobiny wody
, bo jest plaska prostopadła do szyby na wysokości dokładnie "okucia"), ale
zaś firmy nie znam - gwarancja (w Oknoplascie) to 1 (jeden) rok na montaż i
7 na okno..

Zależy mi na ( w kolejności od najważniejszego):

- solidność i trwałość okien pod względem mechanicznym i utrzymywania
parametrowa termicznych - tutaj oba usztywnienia profili ( czy jak to się
nazywa - taka blacha usztywniająca w środku) maja przekrój zamknięty -
Decenic o grubości 1,2 lub 1,5 mm w zależności od wielkości okna, zaś
Oknoplast nie jestem pewien , ale chyba wszystkie ma 1,5 mm.

- bezawaryjność i ew. ludzki serwis producenta.

- gwarancja - tak dla świętego spokoju i tu też nie wiem czemu Oknoplast ma
tylko 1 rok gwarncji na montaż czy to nie za mało? czy ew. usterki montażu
(jakie?) wyjdą w ciągu roku?

- cena - 1 tyś zł jednak piechotą nie chodzi, ale jeśli któreś okno ma
przewagę w czymś powyżej to cena jest najmniej ważna.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś coś polecił / doradził? Może ktoś z szanownych
czytelników ma jakieś doświadczenia z tymi oknami.

Z góry dziękuje za ew. odpowiedzi:

A.D.

P.S.

Przepraszam za chaotyczny styl pisania.