Okna z PCV w kolorze drewna

1. Data: 2002-10-01 18:46:26

Temat: Okna z PCV w kolorze drewna
Od: "Berger" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Szukam okien z PCV w kolorze jasnego drewna. Słyszałem, że niektóre firmy
oferują modele w których drewnopodobna okleina (a może to lakier?) jest
wielowarstwowa, co pozwala uniknąć niebezpieczeństwa szybkiego pojawienia
się białych zarysowań na powierzchni profilu. Czy moglibyście polecić mi
jakąś firmę z Katowic lub okolic, która za przyzwoitą cenę mogłaby
zaoferować mi takie okna.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
rb.

1. Data: 2002-10-02 07:26:28

Temat: Re: Okna z PCV w kolorze drewna
Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Berger" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]drewnopodobna okleina (a może to lakier?) jest
> wielowarstwowa, co pozwala uniknąć niebezpieczeństwa szybkiego
pojawienia
> się białych zarysowań na powierzchni profilu.

Chyba wszyscy producenci okien PCV (w każdym razie wszyscy, z
którymi miałam do czynienia) stosują kolorowe profile, dobrane
do okleiny. Okleina jest zwyczajna, za to tworzywo pod nią jest
jasno- lub ciemnobrązowe, dzięki czemu po zarysowaniu okleiny
(tak naprawdę nie jest trudno, kawałek profila, który wyprosilam
jako próbkę do dobierania parapetów itp., niewielkim wysilkiem
porysowałam paznokciem) nie zostają ślady białe, tylko mniej
rzucające się w oczy.

> Czy moglibyście polecić mi
> jakąś firmę z Katowic lub okolic, która za przyzwoitą cenę
mogłaby
> zaoferować mi takie okna.

My kupowaliśmy u Konska (Rybnik, Gliwice, Jastrzębie, Żory,
Wodzisław, Racibórz). Okna z profili Veka, cenowo wyszły dość
konkurencyjnie, terminy - przy standardowych oknach - do
przyjęcia, wyglądają sympatycznie, ale co do jakości jeszcze nie
mogę się wypowiedzieć.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2002-10-02 10:45:18

Od: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jako próbkę do dobierania parapetów itp., niewielkim wysilkiem
> porysowałam paznokciem) nie zostają ślady białe, tylko mniej
> rzucające się w oczy.

Nie jest to prawdą w przypadku wszystkich okien.
Posiadam od roku okna PCV BRÜGMANN-a tradycyjne białe od zewnątrz i koloru
dębu od wewnątrz i sprawują się doskonale. Kolor drewnopodobny uzyskano w
nich wtapiając (może wklejając) okleinę też PCV z wzorami słoi i nie jest to
napewno farba. Po robocie murarskiej resztki zaprawy a ta napewno jest
twardsza od paznokcia bezproblemowo usuwałem szpachelką i gąbką (z
materiałem tym do szorowania) i do tej pory stan idealny. Po prostu z obu
stron okna materiał jest podobny, przynajmniej tak samo go traktuję przy
myciu, jedynie od wewnątrz jest odrobinę bardziej porowaty bo słoje też są
tłoczone.Obawiałem się jedynie odejścia okleiny od brzegu ale próbowałem na
krawędzi i nie udało się dlatego obstawiam wtopienie a nie klejenie ale może
się mylę.
Polecam tego typu okna bo finansowo nie jest to dużo drożej a efekt napewno
milszy dla oka niż typowe białe, a prawdziwe drewno nie zawsze wszędzie da
się założyć.

Re: Okna drewniane czy plastikowe ??
Filary
malowanie lazienki
obrazy amatorskie do wystroju pomieszczeń
Panele - brzoza deska