Re: Okna z PCV w kolorze drewna

From: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Okna z PCV w kolorze drewna
Date: Wed, 2 Oct 2002 12:45:18 +0200

> jako próbkę do dobierania parapetów itp., niewielkim wysilkiem
> porysowałam paznokciem) nie zostają ślady białe, tylko mniej
> rzucające się w oczy.

Nie jest to prawdą w przypadku wszystkich okien.
Posiadam od roku okna PCV BRÜGMANN-a tradycyjne białe od zewnątrz i koloru
dębu od wewnątrz i sprawują się doskonale. Kolor drewnopodobny uzyskano w
nich wtapiając (może wklejając) okleinę też PCV z wzorami słoi i nie jest to
napewno farba. Po robocie murarskiej resztki zaprawy a ta napewno jest
twardsza od paznokcia bezproblemowo usuwałem szpachelką i gąbką (z
materiałem tym do szorowania) i do tej pory stan idealny. Po prostu z obu
stron okna materiał jest podobny, przynajmniej tak samo go traktuję przy
myciu, jedynie od wewnątrz jest odrobinę bardziej porowaty bo słoje też są
tłoczone.Obawiałem się jedynie odejścia okleiny od brzegu ale próbowałem na
krawędzi i nie udało się dlatego obstawiam wtopienie a nie klejenie ale może
się mylę.
Polecam tego typu okna bo finansowo nie jest to dużo drożej a efekt napewno
milszy dla oka niż typowe białe, a prawdziwe drewno nie zawsze wszędzie da
się założyć.