Okulary ajurwedyjskie - pomagają?

1. Data: 2012-12-27 20:08:43

Temat: Okulary ajurwedyjskie - pomagają?
Od: Jan Rudnicki <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałbym zapytać - co sądzicie o tym "wynalazku"?

Pomagają? Szkodzą? Ktoś z Was to próbował? Jakie efekty?

Pozdrawiam,
Jan

2. Data: 2012-12-27 21:58:52

Temat: Re: Okulary ajurwedyjskie - pomagają?
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-27 21:08, Jan Rudnicki pisze:
> Witam,
>
> Chciałbym zapytać - co sądzicie o tym "wynalazku"?
>
> Pomagają? Szkodzą? Ktoś z Was to próbował? Jakie efekty?
>
> Pozdrawiam,
> Jan
Ani nie pomagają ani nie szkodzą.
Okulary te wykorzystują znaną (tym co nie spali na lekcjach fizyki)
zasadę zmniejszenia krążka rozproszenia przy mniejszej wielkości otworu
przysłony obiektywu. I to tyle.

Patrząc przez mały otworek w nieprzejrzystej powierzchni widzimy
bardziej ostro niż gdyby otwór był duży ( o ile mamy jakąś tam wadę
wzroku). W jasnym świetle z tego samego powodu widzimy ostrzej, bo
źrenica się zwęża. Z tego samego powodu krótkowidz bez okularów mruży
oczy, żeby lepiej widzieć.
Okulary ajurwedyjskie działają, jak stale zmrużone oczy krótkowidza.
Jacek

3. Data: 2012-12-28 17:55:02

Od: Jan Rudnicki <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.12.2012 22:58, Jacek pisze:

> [...]
> przysłony obiektywu. I to tyle.
>
> Patrząc przez mały otworek w nieprzejrzystej powierzchni widzimy
(...)

To co tam widać jest mi to znane, poza tym "opis budowy" szeroko
dostępny w Internecie.

Ale czy nie ma na tym forum, kogoś kto to stosował - chciałbym prosić o
ewentualne opisanie efektów stosowania.

Pozdrawiam,
Jan

4. Data: 2013-01-03 19:27:13

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czy nie ma na tym forum, kogoś kto to stosował - chciałbym prosić o
> ewentualne opisanie efektów stosowania.

Po co stosować, do czego i na jak długo?
W zasadzie ograniczenie dopływu światła do oka jest szkodliwe.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

Okulary ajurwedyjskie...
czy lampy moga leczyc ?
dawca szpiku
srodek na podniesienie libido
Markery do sprawdzenia przy podejrzeniu nawrotu chłoniaka