Okulary - o co tu chodzi?

następny post »
From: "Chyna" <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Okulary - o co tu chodzi?
Date: Thu, 23 Jan 2003 12:34:31 +0100

Mam wade wzroku ok. minus 0,75 i minus 0,75. Nosilam okulary okolo 3 lat, po
ich stracie przestalam na kilka miesiecy.
Wczoraj odebralam nowe. Optyk porzadny, prawie w samym centrum, spory wybor.
Przymierzylam - OK. Za szyba wszystko wyrazne, ladnie zafarbowali szkla, no
cacy. Nalozylam na nos i wyszlam na ulice. __Jakbym miala metr wzrostu__ ...
Mysle: "Wiele miesiecy nie nosilam, pewnie to normalne". Przez pierwsze 2-3
godziny odczuwalam powazny dyskomfort, nie tyle w miejscach zamknietych
(chociaz to tez,dziwne uczucie), ale na dworze - no kurde liliput idzie...
Po jakichs szesciu godzinach wahalam sie juz mocno, czy na pewno wszystko
jest OK, pierwszy szok powinien minac. Po osmiu...
Wrocilam do domu i dalam okulary Mamie, ktora ma te sama (!) wade co ja.
Kiedys razem robilysmy badania i optyk sie usmiechala, ze mamy tak bardzo
podobny wzrok. Nalozyla i okazalo sie, ze nie tragizuje. Koszmar! Wszystko
jak przez szklo powiekszajace i "podloga taka dziwna".
Ogladalysmy opakowanie.
" OP Sfera: -0,75 Cylind. -,015 Oś 177 st. Odl. źrenic 28,5
OL -||- -||- Oś 31 st. Odl.
źrenic 31,5"
To bylo na "Zewnetrznym". Opakowanie po szklach:
"Sph -1,25 Cyl +0,50"
!!!
Dzwonie do czlowieka i mowie mu, jak to wyglada, potem sluchawke bierze Mama
i powiedziala, ze koles Jej tlumaczyl, ze cos tam sie ze soba sumuje, cos
sie oblicza... Tu cylinder na minusie, tam na plusie?!
Mam mu je zaniesc. Co mam powiedziec? Opisze swoje odczucia, naturalnie, ale
nie mam wiedzy w tym zakresie i nie wiem, jak ewentualnie mu odpowiadac,
skoro juz przez telefon probowal sie "wywinac"? =| Wiadomo, ze laika mozna
zbalamucic, wmowic mu, ze cos tam... i nie chodzi o to, ze tak mi sie
spieszy dobrze widziec, tyle czasu wytrzymalam to i wytrzymam nawet kolejne
kilka dni, ale chodzi o spora kase.
Dzieki z gory za pomoc.

--
Chyna :: http://oejsis.prv.pl ::
The higher that you climb the longer you fall. [Oasis]