Opieka nad niesamodzielną osoba na miesiąc

1. Data: 2009-09-01 18:09:16

Temat: Opieka nad niesamodzielną osoba na miesiąc
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest rodzina z dorosłą córką z bardzo poważnym porażeniem mózgowym, jest
to kobieta całkowicie niesamodzielna, niesprawna i wymagająca obsługi
przy wszystkich czynnościach codziennych. Rodzice są już starsi, ojciec
po zawale, a matka powinna poddać się operacji, po której przez miesiąc
musi odpoczywać. Ztcw, nie ma w pobliżu rodziny, która przejęłaby opiekę
nad niesprawną osobą.

Co w tej sytuacji można zrobić? Czy istnieją jakieś domy opieki, gdzie
można na miesiąc "przekazać" chorą osobę? albo turnusy rehabilitacyjne
dla osób całkowicie uzależnionych od opiekunów? Inne wyjścia systemowe?

Rodziny nie stać na wynajęcie pielęgniarki na cały miesiąc, na dzień i noc.
--
Basia

2. Data: 2009-09-01 21:43:28

Temat: Re: Opieka nad niesamodzielną osoba na miesiąc
Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osób całkowicie uzależnionych od opiekunów? Inne wyjścia systemowe?
>
> Rodziny nie stać na wynajęcie pielęgniarki na cały miesiąc, na dzień i
No to mamy problem. Domy opieki są, ale opłaty można oszacować w granicach
150 dziennie. Opłaty pokrywane są z emerytury, a resztę uzupełnia miejscowa
władza, chociaż z tym ostatnim to różnie może być. Jak się ma emeryturę
zbliżoną do średniej krajowej to problemu większego nie ma, ale w tym
przypadku nikt o czymś takim nie pisał. Dawniej praktykowano jeszcze pobyt w
szpitalu albo w sanatorium, ale z tym też ostatnio coraz gorzej. Pozostaje
wyłożyć problem miejscowym władzom.

3. Data: 2009-09-01 21:51:56

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01-09-2009 o 23:43:28 wt <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> No to mamy problem. Domy opieki s?, ale op?aty mo?na oszacowaae w
> granicach
> 150 dziennie.

Aha.

To jak to jest, że za 3000 miesięcznie można mieć samodzielną KAWALERKĘ
(pokój, kuchnia, łazienka) w domu opieki pod Warszawą, a za połowę tej
sumy całkiem przyzwoity pokój z dobrą opieką?

Po co opowiadać takie bzdury?

Za 150 dziennie to chyba jakiś pałac. Brałem ostatnio udział w
poszukiwaniach domu opieki w okolicach Warszawy i chyba nie było żadnego
na tym poziomie cenowym.
Adam Pietrasiewicz
Zostań Cenzorem Obywatelskim
http://www.cenzuraobywatelska.pl

4. Data: 2009-09-02 06:14:26

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz pisze:

> To jak to jest, że za 3000 miesięcznie można mieć samodzielną KAWALERKĘ
> (pokój, kuchnia, łazienka) w domu opieki pod Warszawą, a za połowę tej
> sumy całkiem przyzwoity pokój z dobrą opieką?

Myślę, że to byłoby wyjście dla wspomnianej rodziny. Tylko pytania:
1. czy przyjmą tam pacjentkę na miesiąc?
2. jaki jest czas oczekiwania na miejsce?

Czy możesz podać namiary na to miejsce? Najlepiej byłoby dowiedzieć się
wszystkiego u źródła. Jakie formalności należy załatwić?
--
Basia

5. Data: 2009-09-02 06:16:38

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Czy możesz podać namiary na to miejsce?

Najlepiej na gg 3911531, bo adres "gazetowy" nie działa.
--
B.

6. Data: 2009-09-02 06:41:43

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

http://www.pietrasiewicz.net/rys/onoff.jpg

7. Data: 2009-09-02 06:48:40

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz pisze:

> http://www.pietrasiewicz.net/rys/onoff.jpg

Ładnie.
Jeśli możesz podać namiary na wspomniany przez Ciebie ośrodek, to
proszę, może pomógłbyś w ten sposób ludziom w potrzebie. Niestety, ja
nie mam pojęcia, jak funkcjonują podobne instytucje, nawet nie bardzo
wiem, co wpisać w Google, a tamci ludzie nie maja komputera, by taką
drogą zająć sie szukaniem sposobu na przetrwanie krytycznego czasu.
--
B.

8. Data: 2009-09-02 07:35:05

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-09-2009 o 08:41:43 Adam Pietrasiewicz <A...@a...adam> napisał(a):

> http://www.pietrasiewicz.net/rys/onoff.jpg

O Rany!

Przepraszam
Wkleiłem i nie popatrzyłem nawet

Ale wtopa!

http://www.feniks.domyopieki.pl/

9. Data: 2009-09-02 07:38:45

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz pisze:

> Ale wtopa!
>
> http://www.feniks.domyopieki.pl/

Ok, dzięki serdeczne.
a już sądziłam, że zaprezentowałeś specyficzne poczucie humoru/horroru :)
--
Basia

10. Data: 2009-09-02 07:44:38

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-09-2009 o 09:38:45 Bbjk <b...@q...pl> napisał(a):

> Ok, dzięki serdeczne.
> a już sądziłam, że zaprezentowałeś specyficzne poczucie humoru/horroru :)

Zrobiłem Copy/paste nie patrząc w ogóle na efekt. Po prostu pomimo
zrobienia "copy" nic się nie skopiowało i wkleiło się to, co miałem
zachowane dotychczas. A miełame akurat właśnie to.

Tak to jest, jak człowiek jest niechlujny!

Przepraszam!!!

Adam Pietrasiewicz
Zostań Cenzorem Obywatelskim
http://www.cenzuraobywatelska.pl