Opinie o "Bill Killer" ...

1. Data: 2006-07-31 10:42:41

Temat: Opinie o "Bill Killer" ...
Od: matlbr <m...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałbym się szanownych grupowiczów spytać o opinie na temat, czegoś co
sprzedają na Allegro za 199 PLN a nazywa się Bill Killer i służy podobno
do oszczędzania prądu. Na elektryce się nie znam, ale na pierwszy rzut
oka, wygląda to mniej więcej jak próba wyciągnięcia kasy od klientów za
coś co niby ma działać, a w rzeczywistości jest sprytną historyjką
marketingową.

http://www.allegro.pl/item117412348_legalnie_30_mnie
j_za_prad_sposob_na_rachunki.html

Pozdrawiam
M.

2. Data: 2006-07-31 10:56:03

Temat: Re: Opinie o "Bill Killer" ...
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "matlbr" <m...@N...com> napisał w wiadomości
> [...]
> na pierwszy rzut oka, wygląda to mniej więcej jak próba wyciągnięcia
> kasy od klientów za coś co niby ma działać, a w rzeczywistości jest

Na drugi i trzeci rzut oka nic się nie zmienia, nadal zwykłe
naciąganie naiwnych ;-)

Tu więcej:

http://tiny.pl/tbqt

J.

3. Data: 2006-07-31 11:28:49

Od: Bakino <b...@w...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

matlbr napisał(a):
> [...]
> oka, wygląda to mniej więcej jak próba wyciągnięcia kasy od klientów za
> coś co niby ma działać, a w rzeczywistości jest sprytną historyjką

Nie kupiłabym tego!

--
Bakino
www.elsnerow.pl

4. Data: 2006-07-31 12:26:56

Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oka, wygląda to mniej więcej jak próba wyciągnięcia kasy od klientów za
> coś co niby ma działać, a w rzeczywistości jest sprytną historyjką

Wydaje mi sie ze jest to urzadzenie ktore poprawia charakter obciazenia z
indukcyjnego w strone neutralnego poprzez podlaczenie obciazenia
pojemnosciowego. Podobnie dzialaja baterie w stacjach trafo dostawcy pradu.
Wnioskuje to po tabelce skutecznosci dzialania gdzie jako niska skutecznosc
sa ocenione wszystkie odbiorniki - grzejniki ktore maja charakter neutralny.
Dziwi mnie tylko ze test byl robiony na jarzeniowkach, ktore ztcp maja
charakter pojemnosciowy i raczej to urzadzenie powinno pogorszyc wynik a nie
poprawic ale moze sie myle w koncu uczylem sie o tym 20 lat temu. Najlepiej
gdyby ktos kto sie tym na biezaco zajmuje to sprawdzil

--
pzdr smoq

5. Data: 2006-07-31 12:31:37

Od: "Kapitan Sowa" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naciąganie. Ciekawe i bardzo popularne sformułowanie w reklamach
wszelkiej maści jest na samym początku aukcji a mianowicie "do 30%
czegoś tam". Więc nie ma podstaw do jakichkolwiek reklamacji, że
urządzenie to nie działa, ponieważ pół promila jakiejkolwiek
zmiany też mieści się w skali "do 30%" (reklamy tv: objętość
włosów, długośc rzęs itp).

6. Data: 2006-07-31 12:35:37

Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl> napisał w
wiadomości news:eaksv8$jol$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> indukcyjnego w strone neutralnego poprzez podlaczenie obciazenia
> pojemnosciowego. Podobnie dzialaja baterie

mialo byc baterie kondensatorow :)

--
pzdr smoq

7. Data: 2006-08-05 02:03:40

Od: "interia" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dokładnie tak to moze działac. samo obnizenie mocy pobieranej z sieci jest
jak najbardziej mozliwe. z sieci pobieramy bowiem moc pozorna (w calosci
mierzona przez licznik), na ktora sklada sie moc czynna (ta, ktora
rzeczywiscie zuzywamy w urzadzeniach) i moc bierna (ktora jest zupelnie
niewykorzystywana, nie jest zamieniana na prace/cieplo etc). moc bierna
zuzywana jest przez elementy indukcyjne i pojemnosciowe, a jej wielkosc
zalezy od reaktancji tychze elementow. na szczescie reaktancje te maja
przeciwne znaki - znosza sie. innymi slowy do kazdej cewki mozna dolaczyc
odpowiednio dobrany kondensator, tak ze moc bierna zuzywana przez taki uklad
bedzie rowna zero.
osobna kwestia sa mozliwosci tego urzadzenia - czy ono rzeczywiscie dobrze
dziala? powinno ono mierzyc kat przesuniecia fazowego w naszej domowej
instalacji i odpowiednio "podlaczac" jakis kondensator albo cos
pojemnosciowego, aby ten kat byl jak najblizszy zeru. tak na oko jest chyba
troche za male, kondensatory sa generalnie malo pojemne, ale nie znam sie na
dzisiejszej technice, moze istnieje jakies inne sprytne rozwiazanie.
generalnie znakomita wiekszosc urzadzen domowych (i nie tylko) ma charakter
indukcyjny, tak wiec najprawdopodobniej oplacaloby sie nawet zwyczajnie na
stale podpiac do instalacji jakies stado kondensatorow - co prawda w czasie
gdy nasze urzadzenia nie pracowalyby, to rozwiazanie "traciloby" moc, ale
bilans ogolny chyba wyszedlby na plus (np. niektore duze zaklady maja
gigantyczne stacje kondensatorow, ktore wlasnie po to tam sa). sam od
pewnego czasu zastanawiam sie nad takim ustrojstwem, a jesli ten bill killer
rzeczywiscie robi to, co powyzej napisalem, to moze byc niezla rzecz.
sprobuje cos wyciagnac od sprzedawcy, bo opis urzadzenia jest dramatycznie
glupi, no ale wiadomo, ze nie ma co ludziom suszyc glowy teoriami
elektrycznymi :)

8. Data: 2006-08-05 11:14:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

interia wrote:
> [...]
> zastanawiam sie nad takim ustrojstwem, a jesli ten bill killer
> rzeczywiscie robi to, co powyzej napisalem, to moze byc niezla

Przeczytaj dyskusję z linku, który podawałem wyżej. Poza tym pisz
pod cytatem, a ten przycinaj.

J.

9. Data: 2006-08-05 11:47:13

Od: "adam dębowski" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytaj dyskusję z linku, który podawałem wyżej. Poza tym pisz
> pod cytatem, a ten przycinaj.

dzieki za info, myslalem ze liczniki mierza moc pozorna...
pzdr,
ad

10. Data: 2006-08-05 17:02:41

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 5 Aug 2006 13:47:13 +0200, "adam dębowski"
<d...@i...pl> wrote:

>dzieki za info, myslalem ze liczniki mierza moc pozorna...
>pzdr,

zwykle liczniki mierza moc czynna, ale zaklady energetyczne maja
odpowiednie liczniki mocy biernej i jak im nagle zacznie za bardzo
wzrastac obciazenie moca bierna, zaczna szukac przyczyn.

nota bene duzi odbiorcy mocy biernej tez maja odpowiednie liczniki i
placa za zuzyta moc bierna.

pozdarwiam,
Cyb

Jaki podgrzewacz wody polecacie ?
kran okresowo cieknie...
Piekarnik z mikrofala SIEMENS HB 86Q560 - uzywa ktos?
Projektant wnętrz w Warszawie
Odbojniki do drzwi a panele