Oponki

1. Data: 2002-02-07 20:56:41

Temat: Oponki
Od: "Ewa" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam ciasto na oponki z:
-0,5kg sera białego "imperial"
-0,5kg mąki
-kostki margaryny
-3 zółtek
-1 jajka
-2 łyżeczek sody
Wyszło obrzydliwe, tzn. wypiły cały tłuszcz i były puste w środku.....Fuj...
Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów przypuszcza co mogło być tego powodem??
Aha, na blacie kuchennym mam jeszcze ok. 70 "surowych" krążków ciasta. Da
się z tym coś jeszcze zrobić? Z góry wielkie dzięki za pomoc
Ewelina

1. Data: 2002-02-07 21:02:40

Temat: Re: Oponki
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <e...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3upmb$oid$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...]
> Aha, na blacie kuchennym mam jeszcze ok. 70 "surowych" krążków ciasta. Da
> się z tym coś jeszcze zrobić? Z góry wielkie dzięki za pomoc

o matuńciu, ile tłuszczu do tych oponek??? Przeciez to potem na olej
wrzucasz! Jak na mój gust za dużo sera trochę, no sama nie wiem :(
Mi wychodzą fajne, ale ja robię donaty, może donaty to nie to samo co
oponki.

Wkn

1. Data: 2002-02-08 06:32:00

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

moja zona ostatnio przerabiala temat oponek i tez jej roznie wychodzily az do
czasu gdy zrobila wg przepisu swojej mamy: 0,5 kg sera bialego, 3 lyzki kefiru
lub smietany, i tylko tyle maki by mozna bylo zagniesc dosc geste ciasto,
niecale 0,5 lyzeczki sody lub proszku do pieczenia - dalej to juz wiesz,
tradycyjnie obrabiac - gwarantuje ze wyjda wspaniale - pozdrawiam

1. Data: 2002-02-08 10:46:45

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> Mi wychodzą fajne, ale ja robię donaty, może donaty to nie to samo co
> oponki.
>
> Wkn

Mogę pobłagać o przepisik na owe donaty :))))

Pozdrówka, Aga

1. Data: 2002-02-08 14:23:18

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogę pobłagać o przepisik na owe donaty :))))

Wiesz, on już był podawany tutaj kilka razy, siedzi sobie po cichu na mojej
stronie. Kilka osób robiło i chwaliło, a jednej nie wyszły. Oto przepisik,
aha i uwaga - te moje donaty są świeże tylko przez jeden dzień!
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.ph
p?przepis=125&PHPSESSID=d864e79c562663cc489c4db6d2b9
dc36
15 dag półtłustego albo chudego twarogu
7 dag cukru
cukier waniliowy
6 łyżek mleka
6 łyżek oleju
szczypta soli
30 dag mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
olej do smażenia
cukier puder
Zrobienie ciasta zajmuje 5 minut, potem tylko usmażyć i gotowe. A robi się
je tak:
Twaróg utrzeć z cukrem, mlekiem, olejem i szczyptą soli. Dodać mąkę z
proszkiem i zagnieść gładkie ciasto. Raczej nie dawajcie więcej mąki niż 30
dag, bo ciastka mogą byc za twarde, dajcie tyle, żeby się ładnie zagniotło.
Rozwałkować na grubość około 1,5 cm. Szklaneczką o średnicy około 5-6 cm
wycinać kółka, a następnie pośrodku każdego wykrawać kieliszeczkiem małą
dziurkę. I tak aż do wykorzystania całego ciasta.
W rondelku rozgrzać tyle oleju, żeby donaty były całe zanurzone, wkładać
ciastka i smażyć na niewielkim ogniu z każdej strony po 2 minuty na złoty
kolor.
(Jeśli tłuszcz będzie zbyt gorący szybko ściemnieją i nie dopieką się w
środku).
Gotowe pączki osączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku, ułożyć na talerzu i
posypać cukrem pudrem.
Najsmaczniejsze są świeżutkie.

Można też polać je lukrem z 15 dag cukru pudru utartego z 3 łyżkami cytryny
i posypać płatkami migdałowymi zanim lukier steżeje.

Wkn

1. Data: 2002-02-08 15:20:14

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

Dzięki za przepisik, pewnie uszczęśliwię ciateczkami mojego łasucha, no i
mam nadzieję, że nie będę drugą osobą której nie wyjdą :)))

Aga

1. Data: 2002-02-09 13:33:34

Od: "shirka" <l...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Aha, na blacie kuchennym mam jeszcze ok. 70 "surowych" krążków ciasta. Da
> się z tym coś jeszcze zrobić? Z góry wielkie dzięki za pomoc

Dodaj odrobinke octu do ciasta i powinny przestac pic olej :))))))

1. Data: 2002-02-13 09:11:04

Od: m...@f...onet.pl (Marek D.) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Feb 2002 15:23:18 +0100, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:

>Wiesz, on już był podawany tutaj kilka razy, siedzi sobie po cichu na mojej
>stronie. Kilka osób robiło i chwaliło, a jednej nie wyszły. Oto przepisik,

Wczoraj zrobilem :-) I chwale. Rodzina tez. Pyszne...

Pozdrawiam

Marek D.

grochowka
Troszke OT - Zamiast paczka ( ponczka )