Opowieść podręcznej

1. Data: 2015-04-17 07:53:07

Temat: Opowieść podręcznej
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fabuła powieści osadzona jest w niedalekiej przyszłości w Republice
Gileadzkiej - państwie powstałym na terenach obecnych Stanów
Zjednoczonych. Stworzone przez rasistowsko-nacjonalistyczną organizację
terrorystyczną o profilu religijnym - Bank Myśli Synów Jakuba, jest
ideologiczną odpowiedzią na wszechogarniającą klęskę ekologiczną,
bezpłodność oraz upadek społeczeństwa. Uwięzienie i zabicie prezydenta
oraz rozwiązanie Kongresu doprowadziło do upadku legalnego rządu oraz
zawieszenia konstytucji. Nowa władza szybko nabrała cech religijnie
nastawionej dyktatury wojskowej i zaczęła przekształcać społeczeństwo
według nowych zasad, opartych przede wszystkim na Starym Testamencie.
Bohaterką powieści jest bezimienna młoda kobieta, schwytana podczas
próby ucieczki do Kanady, podczas której zostaje oddzielona od męża
Łukasza, a ich córka trafia w nieznane im miejsce. Bohaterka zostaje
wysłana do obozu dla podręcznych, a po przeszkoleniu trafia do domu
Komendanta i jego żony Sereny Joy. Poznaje tam Nicka, młodego szofera
Komendanta, dzięki któremu ma szansę odzyskać utraconą wolność."

2. Data: 2015-04-17 07:57:04

Temat: Re: Opowieść podręcznej
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-17 o 07:53, zdumiony pisze:
> "Fabuła powieści osadzona jest w niedalekiej przyszłości w Republice
> Gileadzkiej - państwie powstałym na terenach obecnych Stanów

http://ksiazkimojejsiostry.blox.pl/2013/01/Pieklo-ko
biet-czyli-Opowiesc-podrecznej-Margaret.html

3. Data: 2015-04-17 13:55:02

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-17 o 07:57, zdumiony pisze:

> http://ksiazkimojejsiostry.blox.pl/2013/01/Pieklo-ko
biet-czyli-Opowiesc-podrecznej-Margaret.html

Republika Gileadzka przychodzi mi na myśl gdy widzę takich ludzi jak Korwin.

4. Data: 2015-04-17 14:57:06

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-17 o 13:55, zdumiony pisze:
biet-czyli-Opowiesc-podrecznej-Margaret.html

> Republika Gileadzka przychodzi mi na myśl gdy widzę takich ludzi jak
> Korwin.

http://cichyfragles.pl/2011/10/30/opowiesc-podreczne
j-margaret-atwood/

5. Data: 2015-04-17 15:05:39

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
" Oto mamy Amerykę, w której do władzy doszli (w wyniku zamachu stanu)
fundamentaliści religijni i czym prędzej zaczęli ją przerabiać na swoją modłę,
oczywiście z koszmarnymi rezultatami. Ponury totalitaryzm, krwawo egzekwowany zakaz
wyznawania innych religii niż jedynie słuszna, delegalizacja wszelkich "bezbożnych"
przyjemności, prawa kobiet w zasadzie zlikwidowane - krótko mówiąc, coś pomiędzy
Oceanią z "Roku 1984" a Afganistanem za talibów. Bardzo niemiłe miejsce.
Jakby tego było mało, główna bohaterka zajmuje tu najniższy szczebel drabiny
społecznej jako tytułowa podręczna. Co ten termin oznacza? Otóż w wyniku bliżej
niesprecyzowanej katastrofy ekologicznej powszechnym problemem stała się bezpłodność
(według władz - wyłącznie wśród kobiet, bo obowiązująca ideologia wyklucza możliwość
bezpłodności u mężczyzny, a jeśli fakty temu przeczą, tym gorzej dla faktów). Dla
rozwiązania problemu reżim tworzy zatem instytucję podręcznych: niewolnic-surogatek,
które nie mają nawet namiastki jakichkolwiek praw (ani nawet własnych imion) - ich
jedynym prawem, a zarazem obowiązkiem, jest urodzić dziecko swojemu panu, a potem
ewentualnie następnemu, i następnemu, i następnemu..."

Rozejrzyj się po polsce bo masz ogromne podobieństwa.

prośbę mam...
Europa rajem dla zbrodniarzy
Takie były i takie będą PRAWDZIWE wyniki wyborów.
Glengarry Glen Ross
Zamordyzmu czar...