Orfa Złota - narybek

1. Data: 2006-06-20 13:55:21

Temat: Orfa Złota - narybek
Od: "Marek Cholocher" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wczoraj zupełnie nieoczekiwanie odkryłem, że po 7 latach posiadania oczka
wodnego doczekałem się potomstwa mieszkających w nim orf. Jest ich ok. 50 szt.
wielkość ok. 1 cm. Problem w tym że nie bardzo wiem co z nimi zrobić, czy je
pozostawić, czy też odłowić do akwarium w obawie przed kanibalizmem ze strony
rodziców. Oczko ma średnicę ok 4,5 m, i głębokość ok 1 m. Jest w miarę gęsto
zarośniete roślinami, jednakże młode orfy zupełnie nieskrępowanie pływają
sobie w gromadce po jego najbardziej odsłoniętej części, wygrzewając się w
słoneczku.
Z góry dziękuję za wszelkie porady
Pozdrawiam
Marek

2. Data: 2006-06-20 20:18:09

Temat: Re: Orfa Złota - narybek
Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sobie w gromadce po jego najbardziej odsłoniętej części, wygrzewając się w

Witaj,
Nic nie rób, niech sobie nadal pływają. Orfy to wdzięczne rybki i lubią być w
stadzie. Możesz je dokarmiać na poczatek intensywnie, pokarmem dla narybku, w
takich ilościach aby zjadały cały pokarm w ciągu max. 10 min. Szybciej urosną.
Póżniej jak podrosną, zmniejsz intensywność karmienia i ciesz się pokaźnym
stadkiem ruchliwych i wdzięcznych ryb.
A tak przy okazji to zapraszam na forum poświęcone wyłącznie oczkom wodnym
http://forum.oczkowodne.net/

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

3. Data: 2006-06-20 21:31:47

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Cholocher napisał(a):
> [...]
> sobie w gromadce po jego najbardziej odsłoniętej części, wygrzewając się w

Kanibalizmem się nie przejmuj. problemem będzie zimowanie. W takim oczku
IMHO orfy nie przetrwają.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

4. Data: 2006-06-20 22:01:53

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Cholocher wrote:
> [...]
> jednakże młode orfy zupełnie nieskrępowanie pływają sobie w gromadce
> po jego najbardziej odsłoniętej części, wygrzewając się w słoneczku.

Gratuję, rozmnożenie orfy to stosunkowo rzadkie zdarzenie w oczku wodnym.
Jeśli chcesz odchować jak największą liczbę młodych możesz ryby wyłowić
i karmić intensywnie w osobnym zbiorniku. Rosną wtedy o wiele szybciej.
Jak pozostawisz je w oczku mogą przeżyć tylko najsilniejsze egzemplarze
ale one są najcenniejsze.
Ja obecnie podchowuje narybek w wannie ustawionej w ogrodzie. Młode mają tam
pod dostakiem
rozwielitek i rosną jak na drożdżach.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

5. Data: 2006-06-21 10:02:04

Od: "Marek Cholocher" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan <m...@o...pl> napisał(a):

> Kanibalizmem si=EA nie przejmuj. problemem b=EAdzie zimowanie. W takim oc=
> zku=20
> IMHO orfy nie przetrwaj=B1.

Te 6 szt, które są teraz przeżyły jak dotąd 3 zimy, więc tym się nie martwię.
Zastanawiam się tylko gdzie maluchy będą bezpieczniejsze, czy ze strony
dorosłych nie grozi im niebezpieczeństwo? Poza tym nie mam zamiaru wszystkich
na zimę zostawiać, najwyżej kilka sztuk resztę rozdam znajomym albo oddam
jakiemuś hodowcy. Nie mam zamiaru robić na nich interesu (wartość
kilkadziesiąt zł.) chciałbym po prostu odchować jak największą gromadkę.

6. Data: 2006-06-21 21:30:46

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Cholocher" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakiemuś hodowcy. Nie mam zamiaru robić na nich interesu (wartość
> kilkadziesiąt zł.) chciałbym po prostu odchować jak największą gromadkę.

Orfy w oczku są najładniejsze , pływają po wierzchem , tak że caly czas
można je obserwować . Moje niestety w zeszłym roku zjadł bocian czarny i
mam kłopot z kupnem . Nie wiem gdzie mieszkasz , ale chętnie wysępiła bym
parkę :-)
Chyba że z gdańskiego komuś się rozmnożyły ??

Pozdrawiam TeresaR

7. Data: 2006-06-22 22:56:19

Od: "Marek Cholocher" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresa <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> parkę :-)
> Chyba że z gdańskiego komuś się rozmnożyły ??

No to gorzej trafić ciężko było ;) ale jak będziesz w okolicach Krakowa to
zapraszam
Pozdrawiam
Marek

co na ładny żywopłot