co na ładny żywopłot

1. Data: 2006-06-20 12:21:00

Temat: co na ładny żywopłot
Od: "Bart" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

mam do obsadzenia około 200 metrów wzdłuż płotu i zastanawiam się
nad jakąś ładną kompozycją, może ktos cos polecić z iglaków?

pozdrawiam
bartek

2. Data: 2006-06-20 13:48:09

Temat: Re: co na ładny żywopłot
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może cis...

M.

3. Data: 2006-06-20 21:51:35

Od: "marcin grabowski" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

to zależy czy chcesz żeby cały rok zaslanial twój ogród od tego co jest na
zewnątrz czy tylko w sezonie.To jest pierwsza wazna kwestia.
A drugia mianowicie to jest taka musisz wiedziec jaki on wysoki ma byc za
kilka lat.
pozdr

p.s.
napisz cos wiecej to bede mogl ci polecic kilka cieakwych roslin.

4. Data: 2006-06-21 05:42:27

Od: "Romantyczka" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bart napisał(a):
> [...]
>
> mam do obsadzenia około 200 metrów wzdłuż płotu i zastanawiam się
> nad jakąś ładną kompozycją, może ktos cos polecić z iglaków?

Ja sie wylamie i zaproponuje Ci pęcherznice
Ostatnio bylem pod bielskiem w ogrodnictwie i bardzo mi sie spodobal
zywoplot z pecherznicy.

Zerknij :
http://img156.imageshack.us/img156/4033/p61418973zh.
jpg
http://img356.imageshack.us/img356/7845/p61418985cx.
jpg

Jezeli Ci sie nie spodoba to z iglakow polecam Thuja Kurnik
gdyby i to Ci nie odpowiadalo to zwroc uwage na polskie odmiany
poniewaz sa odporne na nasz klimat.

5. Data: 2006-06-21 07:23:59

Od: "Bart" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wysokość to maksymalnie ze dwa i pół metra w razie czego będę przcinał
fajnie by było jakby był zielony cały czas, albo chociaz zmieniał kolor na
zimę
ale golas zimą odpada

Użytkownik "marcin grabowski" <g...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e79ql7$hbi$1@inews.gazeta.pl...

6. Data: 2006-06-21 07:24:27

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bart" napisał:
> wysokość to maksymalnie ze dwa i pół metra w razie czego będę przcinał
> fajnie by było jakby był zielony cały czas, albo chociaz zmieniał kolor na
> zimę
> ale golas zimą odpada

A jaka masz ziemie? Gliniasta, piaszczysta, zyzna, sucha, wilgotna? Jakie
masz pH (przynajmniej na oko ;) Jakie tam jest naslonecznienie? Jakiej
szerokosci moze byc zywoplot? Chcesz formowany czy rosnacy naturalnie?

Jaga

7. Data: 2006-06-21 08:40:41

Od: Teos <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja sie wylamie i zaproponuje Ci pęcherznice
> Ostatnio bylem pod bielskiem w ogrodnictwie i bardzo mi sie spodobal
> [...]

Też miałem problem z wyborem krzewów na żywopłot i wybrałem pęcherznicę:

http://www.dzialkowiec.webserwer.pl/phpBB2/viewtopic
.php?t=1501

Teos
http://www.dzialka.republika.pl/

8. Data: 2006-06-21 18:27:48

Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Niedaleko mnie gościu ma śliczny żywopłot z ognika szkarłatnego.
Jak mówi wysokość można regulować od 1,5 do 3 m.
Kolor zimą robi się bury ale liście wiszą.
Jedyna wada ( a może zaleta) że roslina ma kolce.

9. Data: 2006-06-21 18:59:51

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysiek" napisał:

> Niedaleko mnie gościu ma śliczny żywopłot z ognika szkarłatnego.
> Jak mówi wysokość można regulować od 1,5 do 3 m.
> Kolor zimą robi się bury ale liście wiszą.
> Jedyna wada ( a może zaleta) że roslina ma kolce.

Ale ogniki potrafia w Polsce przemarzac. Ja w tym roku musialam sciac
wszystko co bylo ponad sniegiem :( Tak samo jest z ostrokrzewem Messervy
(chociaz u mnie jak na razie ma caly czas ponad 1,5 m i nie przemarza. Mam
nadzieje, ze nie zapesze ;)

Jaga

10. Data: 2006-06-22 08:30:54

Od: "bhg" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bart <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> mam do obsadzenia około 200 metrów wzdłuż płotu i zastanawiam się
> nad jakąś ładną kompozycją, może ktos cos polecić z iglaków?

Będę oryginalna i wspomnę o żywopłocie z .... rododendrona.
Poważnie, widziałam cos takiego na zdjęciu i wyglądało świetnie. Jednak są
pewne warunki: nadaje się tylko jedna odmiana konkretnie "Cunningham's
White" o mniej może efektownych kwiatach za to bardzo wysokiej
mrozooporności. Ta odmiana świetnie się krzewi, dobrze znosi cięcie i ma
cały rok zdrowy zielony kolor. Oczywiście muszą być spełnione wszystkie inne
warunki dotyczące rododendronów, czyli kwaśność podłoża, wilgotność, teren
osłonięty itp.

napowietrzacz do oczka wodnego
Dzwonek skupiony
Dab - czy to choroba ??