Osiedle w szczerym polu a obowiązek developera.

1. Data: 2002-10-16 21:57:02

Temat: Osiedle w szczerym polu a obowiązek developera.
Od: "Kali" <m...@s...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest problem. "Ekolan" z Sopotu wybudwoał osiedle "Pogodne" w Gdańsku.
Do najbliższego przystanku autobusowego jest ok. 4 min. drogi.
Problem polega na tym, że bez kaloszy (błoto) dojście do niego jest
praktycznie niemożliwe (szczególnie jesienią).

Pytanie czy developer ma obowiązek zapewnienia dojścia do przystanku bez
uszczerbku na butach i ubraniu?
Jeśli nie developer to kto?

Kali

1. Data: 2002-10-17 10:10:55

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kali" <m...@s...gda.pl> napisał w wiadomości

> Pytanie czy developer ma obowiązek zapewnienia dojścia do przystanku bez
> uszczerbku na butach i ubraniu?
> Jeśli nie developer to kto?

Od razu mowie, ze nie znam sie na tym, powtarzam co slyszalem: developer w
ramach uzyskiwania zezwolenia na budowe osiedla musial przedstawic tez plany
okolicznej infrastruktury, musial przewidziec dojazd, komunikacje i tym
podobne sprawy. Ale wykonanie tego juz do niego nie zalezy, niestety.
Znam to z autopsji, mieszkam na osiedlu, ktore w planach ma przystanek
autobusowy "pod blokiem". Developer takie plany dal do zatwierdzenia,
pozwolenie uzyskal, osiedle wybudowal. Niestety ani o przystanku ani o
autobusie w odleglosci mniejszej niz 15min pieszo poki co nie ma mowy,
poniewaz ZTM nie chce puscic tam zadnej linii autobusowej z powodu zbyt
waskiej drogi, a zarzad drog nie jest zainteresowany poszerzeniem drogi z
powodu... a bo co ich to obchodzi.

J.

1. Data: 2002-10-17 11:40:37

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kali"
> [...]
> praktycznie niemożliwe (szczególnie jesienią).
> Pytanie czy developer ma obowiązek zapewnienia dojścia do przystanku bez

ZTCP developer odpowiada za wykonanie dróg i chodników w obrębie osiedla.
Drogi dojazdowe do osiedla to już gestia gminy...

Wojtek ---> http://esensja.pl/ <---
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2002-10-17 12:05:13

Od: "Setin" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> ...

> ZTCP developer odpowiada za wykonanie dróg i chodników w obrębie osiedla.
> Drogi dojazdowe do osiedla to już gestia gminy...

Pociągnę pytanie dalej. Co w sytuacji gdy w planie zagospodarowania
przestrzennego gmina nie przewiduje drogi do planowanego budynku? Czy
Developer nie dostanie pozwolenia na budowę?
A co jeśli ten budynek już stoi??

Pozdrawiam

Setin

1. Data: 2002-10-17 13:03:05

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Setin" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pociągnę pytanie dalej. Co w sytuacji gdy w planie zagospodarowania
> przestrzennego gmina nie przewiduje drogi do planowanego budynku? Czy
> Developer nie dostanie pozwolenia na budowę?

Z tego co wiem - nie dostanie.

J.

1. Data: 2002-10-17 13:31:29

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przestrzennego gmina nie przewiduje drogi do planowanego budynku? Czy
> Developer nie dostanie pozwolenia na budowę?

To ci co kupili a nie sprawdzili planow w gminie i nie zażądali
przedstawienia waznego pozwolena na budowe moga miec przerabane.

Zaslav

1. Data: 2002-10-17 15:42:19

Od: "Setin" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał ...

> To ci co kupili a nie sprawdzili planow w gminie i nie zażądali
> przedstawienia waznego pozwolena na budowe moga miec przerabane.

Najciekawsze jest to, że pozwolenie na budowę jest. Droga w planach jest,
problem polega na tym, że w planach budżetowych na najbliższe 10 lat nie ma
funduszy na jej budowę :-( Inwestor właśnie kończy budowę kolejnego bloku
na działce, do której nie ma bezpośredniego dojazdu.
Maszyny budowlane dojeżdżały dotychczas po tymczasowej drodze z płyt
betonowych, która jest właśnie demontowana. Samochodem osobowym już jest
ciężko, a co będzie jak przyjdzie zima.

To przykre, ale takie sytuacje niestety się zdarzają.
Czyżby pozostawało czekać "cierpliwie" (może 10 może więcej lat) na drogę z
prawdziwego zdarzenia?? Czy istnieje szansa zaskarżenia decyzji co do
wydania pozwolenia??

Pozdrawiam

Setin

1. Data: 2002-10-17 23:18:56

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Maszyny budowlane dojeżdżały dotychczas po tymczasowej drodze z płyt
> betonowych, która jest właśnie demontowana. Samochodem osobowym już jest
> ciężko, a co będzie jak przyjdzie zima.

W zime bloto zamarznie i bedzie lepiej. Najgorzej wlasnie teraz i na wiosne.

> Czy istnieje szansa zaskarżenia decyzji co do wydania pozwolenia??

Ale co to ci teraz zmieni?

J.

1. Data: 2002-10-22 07:03:00

Od: m...@m...uni.wroc.pl (Maciej Paluszynski) szukaj wiadomości tego autora

: > betonowych, która jest właśnie demontowana. Samochodem osobowym już jest
: > ciężko, a co będzie jak przyjdzie zima.

: W zime bloto zamarznie i bedzie lepiej. Najgorzej wlasnie teraz i na wiosne.

We Wroclawiu takie rzeczy zalatwia sie sprawnie jako inicjatywe lokalna.
Mieszkancy osiedla prywatnie wystepuja o warunki techniczne,
i opracowuja projekt. Nastepnie skladaja sie na 10% kosztow. Gmina doklada
reszte, i w ciagu roku ulica jest. Cala mase ulic ostatnio zrobiono, miedzy
innymi moja, z uzbrojeniem, chodnikami, kwietnikami, oswietleniem, znakami
drogowymi, i zaslepieniem na koncu pacholkami. Oczywiscie nalezy z gory
pogodzic sie z faktem, ze zlozy sie tylko polowa zainteresowanych (2 razy
drozej), i zaoszczedzic sobie nerwow.
Pozdrowienia,
MAciej

Witam...