Ostrokrzew - co to jest??!

1. Data: 2003-06-16 18:04:53

Temat: Ostrokrzew - co to jest??!
Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Na galazkach ostrokrzewu pojawily sie dziwne narosla. Takie male (2-3 mmm)
narosla, zgrubienia w kolorze bordowym.Ostrokrzew ma male przyrosty. Na
niektorych lisciach pojawily sie biale plamki z mala czarna otoczka. Czy ktos
wie co to jest i jak z tym walczyc? Czy to jest szara plesn? Z gory dziekuje
pozdrawiam
ania

2. Data: 2003-06-16 20:14:08

Temat: Re: Ostrokrzew - co to jest??!
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<c...@o...pl> wrote in message
> [...]
ktos
> wie co to jest i jak z tym walczyc? Czy to jest szara plesn? Z gory

Ja nie wiem, ale od czegóż literatura:-) Pierwszego nie ma (patrz niżej).
Drugie to
plamistość liści - choroba grzybowa. Zwalczanie: wycinać i palić chore
liście. Opryski 1-, 2-krotnie : Bravo, Sarfun, Score, Sportak Alpha lub
Topsin.

Jest opis misecznika cytrysowca (takie narośla, ale na liściach, forma
tarczki, zielonkawobrązowe - na zdjęciu raczej żótopomarańczowe). Jest też
opis przylepnicy szklarniowej ("w okresie gorącego lata może rozwijać się na
zewnątrz") - tarczka żółtawobrązowa lub żółtawozielona, wzdłuż nerwów na
dolnej stronie liści. Zwalczanie obu - Actellic lub Mospilan. Ale opis
pasuje niespecjalnie.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-06-17 14:50:46

Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pasuje niespecjalnie.
>
> Pozdrawiam, Basia.
>

> Ostrokrzewy spryskalam zapobiegawczo Miedzianem. Teraz jak pojade na
dzialke, uzyje Topsinu. Rzeczywiscie, to co opisalas to nie specjalnie pasuje.
Gdzies, kiedys widzialam zdjecie z tym czyms co ma moj ostrokrzew. Niestety nie
moge tego znalezc. W kazdym razie dziekuje i pozdrawiam
ania

4. Data: 2003-06-17 18:33:01

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:43c3.00000214.3eef2ac5@newsgate.onet.pl
Użytkownik<c...@o...pl> napisał(a):

> pojade na dzialke, uzyje Topsinu.

Hejka, jak już Ci się skończą fungicydy, pomyśl o insektycydach. :-) Też
fajnie się nimi pryska. ;-)
Pozdrawiam różnorodnie Ja...cki

5. Data: 2003-06-17 19:42:54

Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:43c3.00000214.3eef2ac5@newsgate.onet.pl

>    Hejka, jak już Ci się skończą fungicydy, pomyśl o insektycydach. :-) Też
> fajnie się nimi pryska. ;-)
>                    Pozdrawiam różnorodnie Ja...cki

To wiem :)) :)) ...ale przeciwko czemu?? :(( :((

pozdrawiam
ania

6. Data: 2003-06-17 19:53:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:43c3.00000309.3eef6f3d@newsgate.onet.pl Użytkownik
<c...@o...pl> napisał(a):

> To wiem :)) :)) ...ale przeciwko czemu?? :(( :((

Hejka. To już Ty powinnaś najlepiej wiedzieć. Ja "na oko" obstawiam
misecznika lub przylepnicę. :-)
Pozdrawiam optycznie Ja...cki

7. Data: 2003-06-17 20:10:52

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<c...@o...pl> wrote in message news:43c3.00000309.3eef6f3d@newsgate.onet.pl...

> To wiem :)) :)) ...ale przeciwko czemu?? :(( :((

O to wlasnie chodzilo, zebys zaczela zadawac takie pytania.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-06-17 20:30:48

Od: "Anna" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:43c3.00000309.3eef6f3d@newsgate.onet.pl Użytkownik

> Hejka. To już Ty powinnaś najlepiej wiedzieć. Ja "na oko" obstawiam
> misecznika lub przylepnicę. :-)
> Pozdrawiam optycznie Ja...cki

Znalazłam, to jest jak misecznik cisowiec. Już wiem co z tym zrobić ....mam
nadzieję.
Dzięki
pozdrawiam
ania

Żywotnik przymiera
Cornus sibirica
obrzydliwe chwasty zamiast posianej trawy
New Down
Ulmus Carpinifolia 'Wredei"