ryby w oczku a zima

1. Data: 2003-06-16 18:31:20

Temat: ryby w oczku a zima
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Spuściłam wodę z oczka, aby je wyczyścić po zimowej przydusze. Poprzedni
właściciel mówił,że ma ono ponad 1 m głębokości. Niestety okazało się,że ma 70-
80 cm. Boję się, że kolejna zima wymroziłaby mi wszystkie ryby tak jak ta,
szkoda zwierząt :((. Czy jest jakiś sposób, aby mieć ryby cały czas w oczku lub
je przechować gdzie i w jakich warunkach?

pozdr
Ania

ps. mam całkiem ładne irysy wodne, jakby któs chciał wymienić np na lilie, to
oczekuję propozycji ;))

pozdr
Ania

2. Data: 2003-06-16 20:48:33

Temat: Re: ryby w oczku a zima
Od: "Artur Wojtkowski / arturwu" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>....... Czy jest jakiś sposób, aby mieć ryby cały czas w oczku lub
> je przechować gdzie i w jakich warunkach?

A poglebic oczka juz nie mozna?

Artur Wojtkowski / arturwu
a...@w...pl
a...@m...pl

3. Data: 2003-06-16 21:33:55

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oczku lub
> je przechować gdzie i w jakich warunkach?

:)
jesli masz prad w poblizu to zaden problem
wystarczy zatopic w tym oczku na zime mala grzalke jakiej uzywaja akwarysci
oraz ewentualnie brzeczyk napowietrzajacy
a nie bedzie problemow z przyducha
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2003-06-17 10:46:42

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> --
> pozdrawiam
>
> Artur Wojtkowski / arturwu

raczej nie, wszystko dodkoła jest zarośnięte i trzeba by na nowo budować oczko,

pozdr
Ania

5. Data: 2003-06-17 13:15:40

Od: "Artur Wojtkowski / arturwu" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> raczej nie, wszystko dodkoła jest zarośnięte i trzeba by na nowo budować oczko,

Wychodzi tylko na to ze przy tej glebokosci trzeba sie zatroszczyc o to zeby staw
zima nie zamarzl. Nie chodzi mi o cala powierzchnie tylko jakas czesc. Jesli masz tam
prad w poblizu to mozesz kupic tania pompke akwarystyczna (brzeczyk) i kostke
napowietrzajaca, kawalek wezyka i kawalek styropianu (okolo 50x50cm) przez srodek
styropianu przelozyc od gory wezyk zeby byl zanurzony w wodzie, w twoim przypadku,
gora 30-40cm, zeby woda sie calkowicie nie mieszala i na koncowke zalozyc kamien
napowietrzajacy, styropian siup do wody, najlepiej nad najglebszym miejscem tam gdzie
rybki beda zimowaly, drugi koniec wezyka do pompki i juz gotowe. Sa rowniez w
sprzedazy grzalki do oczka wodnego specjalnie przeznaczone do tych celow ale z tego
co widzialem w specyfikacji to pobiera ona 300W, takze roznica miedzy zuzyciem pradu
pompki nawowietrzajacej (ok 3-7 W) a grzalki jest spora.
Jesli nie ma tam pradu to mozna tez uzyc worka ze sloma. Ja tez u siebie zanim
zastosowalem wyzej opisane sposoby w czasie pierwszych przymrozkow zucilem na tafle
wody kilka tafli styropianu, pozniej to sciagnalem takze nie wiem czy w tym miejscu
woda by mniej zamarzala (bo zamarznac by napewno zamarzla) Rabalem tez zima przereble
ale powinno sie wycinac czyms lub nawiercac bo rybki te chalasy pewnie zle znosza. A
pozatym ten sposob jest tylko zawodny gdyz woda szybciutko zamarza.
Mozesz tez wylowic rybki do jakies wanny lub innego pojemnika i zimowac je w garazu,
piwnicy itd. Chociaz w moim przypadku odlawianie ryb na zime nie wchodzi w rachube,
sa plochliwe jak tylko zobacza siatke, no chyba zebym spuscil calkowicie wode:)

Artur Wojtkowski / arturwu
a...@w...pl
a...@m...pl

6. Data: 2003-06-17 22:04:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
znosza. A
> pozatym ten sposob jest tylko zawodny gdyz woda szybciutko zamarza.
sam sobie odpowiedziales
ze niewiele pomaga robienie otworow lodzie
ale mozna nad takim oczkiem rozstawic foliowiec
zawsze bedzie tam ciut cieplej
:)
znajoma z z lodzi miala ostatniej zimy rozpiety taki namiot nad jednym ze
swoich oczek
i byla bardzo zadowolona z osiagnietych efektow
:)

7. Data: 2003-06-17 22:16:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swoich oczek
> i byla bardzo zadowolona z osiagnietych efektow

Nad Twoim 'Serduchem' możesz stawiać namiot cyrkowy
i jeszcze kasę zarabiać np. na sadzonki tudzież inne
ogrodowe bajery:)

Pozdrawia boletus

8. Data: 2003-06-18 10:26:41

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Nad Twoim 'Serduchem' możesz stawiać namiot cyrkowy
> i jeszcze kasę zarabiać np. na sadzonki tudzież inne
> ogrodowe bajery:)
:)
jak postawie taki namiot
to nie bede mial lodowiska
:)

9. Data: 2003-06-18 11:31:45

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Pozdrawia boletus

10. Data: 2003-06-18 19:48:53

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Wojtkowski / arturwu <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
przypad
> ku,
> gora 30-40cm, zeby woda sie calkowicie nie mieszala [...]

Dobrze, że to napisałeś, ale zanurzenie góra na 20 cm inaczej woda się
wymiesza, tzn. ta cieplejsza 4*C wypłynie na wierzch i oziębi od lodu
(dlatego należy też i zrobić poduszkę powietrzną odpompowując 3-4 cm wody
spod lodu)i całe oczko się przechłodzi lub wręcz zamarznie do dna.
Słyszałeś o termoklinie? No właśnie to od niej jakbny wszystko zależało.
pozdr. Jerzy

Ostrokrzew - co to jest??!
Żywotnik przymiera
Cornus sibirica
obrzydliwe chwasty zamiast posianej trawy
New Down