Winobluszcz - sadzonki

1. Data: 2003-06-16 19:21:18

Temat: Winobluszcz - sadzonki
Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Moje winobluszcze ładnie zaczynały porastać ściany domu. Dwa z nich
(pięciolistkowe, dochodzące do 3m)przedwczoraj zerwał wiatr. Na razie
leżą sobie i czekają na podjęcie przeze mnie decyzji. Proszę
pomóżcie! Wyczytałam, że parthenocissus rozmnaża się przez sadzonki
zdrewniałe, ale to chyba nie latem? Czy popełnię duży błąd sadząc
je teraz? Mają szansę się przyjąć? Będę też miała masę zielnych,
czy warto je wsadzić do ziemi, puszczą korzonki? Z konieczności
planuję pięciolistkowe przenieść w zaciszniejsze miejsce, a
trójklapowe zostawić na nawietrznej (tu wprawdzie w kość daje im się
mróz). Przy okazji pzeprowadzki chcę rozmnożyć roślinki. I jeszcze
jedno, czy te zielne/zdrewniałe sadzonki wsadzać od razu do gruntu,
czy najpierw do doniczek i jakoś specjalnie dopieszczać?

Serdecznie pozdrawiam
Anna T

2. Data: 2003-06-16 21:31:00

Temat: Re: Winobluszcz - sadzonki
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Serdecznie pozdrawiam
> Anna T
>
> Posadz sadzonki zdrewniałe do gruntu.Teraz.Podlewaj.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-06-17 20:11:22

Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Pozdrawia boletus

Serdecznie dziękuję, w piątek tnę i sadzę. Będę miała las
winobluszczy, jeśli wszystkie się przyjmą.
Pozdrawiam
Anna T

4. Data: 2003-06-18 06:37:56

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Serdecznie dziękuję, w piątek tnę i sadzę. Będę miała las
> winobluszczy, jeśli wszystkie się przyjmą.
> Pozdrawiam
> Anna T

Nie liczyłbym na ten las winobluszczy
na robienie sadzonek zielnych jest za wcześnie...
trzeba poczekac do poczatku-połowy lipca i nie wsadzac ich do gruntu ale do
miniszklarenki z zamgławianiem lub często zraszać...

Natomast ze zdrewniałych wsadzonych do gruntu teraz też nic nie będzie -
zdrewniałe robi się w marcu w okresie bezlistnym

No chyba że chcesz popróbowac
ale raczej nie przywiązuj się do mysli o lesie winobluszczy...

Pozdro
Jack

5. Data: 2003-06-18 10:04:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdro
> Jack
>
> Co za bzdura!!! Robię na okrągło sadzonki zdrewniałe.
Od wiosny do jesieni i każda się przyjmuje.
Proszę nie mieszać ludziom w głowach!

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-06-18 13:20:55

Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Od wiosny do jesieni i każda się przyjmuje.
> Proszę nie mieszać ludziom w głowach!
>
> Pozdrawia boletus

W takim razie rozpoczynam eksperyment. Posadzę i zderewniałe i
zielne, i w gruncie i w doniczkach, postaram się o nie wszystkie dbać
i poczekam na efekty. W końcu nie mam nic do stracenia. Czuję się już
niemal naukowcem - botanikiem (na razie takim od "upadłych"
wiciokrzewów).

Pozdrawiam
Anna T

7. Data: 2003-06-18 13:27:30

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

>        Od wiosny do jesieni i każda się przyjmuje.
>        Proszę nie mieszać ludziom w głowach!
>
>                 Pozdrawia boletus

sadzonki zdrewniałe od wiosny do jesieni ??? w takim razie nie są to sadzonki
zdrewniałe...
może to tylko kwestja nazewnictwa ale...
Kazda się przyjmuje ???
a dąb i buk próbowałeś - spróbuj i wtedy się pochwalisz...

Ania tez niech spróbuje - tak jak jej radziłes - do gruntu - i zobaczymy jakie
będa efekty...

Jack

8. Data: 2003-06-18 13:32:23

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-06-18 15:45:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a dąb i buk próbowałeś - spróbuj i wtedy się pochwalisz...
>
> Ania tez niech spróbuje - tak jak jej radziłes - do gruntu - i zobaczymy

Nie zmieniaj tematu.Mowa o winobluszczu-rozmnażanie
tej rośliny przez sadzonki to przedszkole.
Przyjmuje się 100%.

Pozdrawia boletus

10. Data: 2003-06-18 19:13:36

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna T. <anka@no_spam.post.pl> napisał(a):
[...]

> [...]
> i poczekam na efekty. W końcu nie mam nic do stracenia. Czuję się już
> niemal naukowcem - botanikiem (na razie takim od "upadłych"

Posadź zdrewniałe tegoroczne czyli w lipcu.
;-)
pozdr. Jerzy

ryby w oczku a zima
Ostrokrzew - co to jest??!
Żywotnik przymiera
Cornus sibirica
obrzydliwe chwasty zamiast posianej trawy