Oświetlenie.

1. Data: 2008-12-17 19:52:10

Temat: Oświetlenie.
Od: "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W suficie podwieszonym będeą oprawy. Które oświetlenie zastosować? Halogeny
zwykłe czy diodowe? Na 230 V czy przez trafo?
Jakie wady i zalety? Proszę o informacje.
pozdr.

--
Bhastek

2. Data: 2008-12-17 20:54:45

Temat: Re: Oświetlenie.
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl> napisał w wiadomości
>W suficie podwieszonym będeą oprawy. Które oświetlenie zastosować? Halogeny
>zwykłe czy diodowe? Na 230 V czy przez trafo?
> Jakie wady i zalety? Proszę o informacje.
> pozdr.

Diody dają jeszcze nieprzyjemne światło, ale są przyszłościowe. Możesz je
świecić cały dzień i nie liczyć pieniędzy na energię, takie są oszczędne.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2008-12-17 21:03:26

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bhastek <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl> wrote:
> W suficie podwieszonym będeą oprawy. Które oświetlenie
> zastosować?
> Halogeny zwykłe czy diodowe?

Tu sprawa jest prosta. Nie ma czegoś takiego jak halogeny
diodowe.

> Na 230 V czy przez trafo?

Tu też sprawa jest prosta. Wystarczy góglem znaleźć te trzysta
siedemdziesiąt osiem tysięcy pięcet trzydzieści dwie dyskusje,
które do tej pory się na ten temat odbyły, poczytać, zdecydować
się...

J.

4. Data: 2008-12-17 21:22:06

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja opinia jest jednoznaczna - w pomieszczeniu, w którym zależy Ci na
przyjemnym świetle stosuj tylko halogeny.
12V - bezpieczne np. do łazienki i do pomieszczeń narażonych na
zwiększoną wilgotność
230V - odpada zakup transformatora, ponadto same kable zasilające mogą
być znacznie cieńsze i nie istnieje tak duże ryzyko grzania się na
stykach np. niedokładnie dokręconych, brudnych itp. Powód: przy 230V
płynie znacznie mniejszy prąd niż przy 12V (przy zastosowaniu żarówek o
tej samej mocy).
LED-y dają nieprzyjemne światło o niepełnym widmie. Jedyną ich zaletą
jest znacznie mniejszy pobór mocy i wielokrotnie większa trwałość - ta
ostatnia nie jest cechą halogenów, niestety...

g.

5. Data: 2008-12-17 22:03:46

Od: Chris <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

geyb pisze:
> Powód: przy 230V płynie znacznie mniejszy prąd niż przy 12V (przy zastosowaniu
żarówek o
> tej samej mocy).

A to ciekawe, możesz to rozwinąć ??

6. Data: 2008-12-17 22:47:36

Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

P=U*I
I=P/U

I=20/12=1,7A
I=20/230=0,07A

P-moc
U-napięcie
I-prąd

Oczywiście w przybliżeniu

Pozdrawiam
charwel

7. Data: 2008-12-17 23:02:27

Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2008-12-18 06:11:11

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> A to ciekawe, możesz to rozwinąć ??

P=U*I
Ludzie, nie kompromitujcie się nieznajomością fizyki z podstawówki!!! Ja to
miałem w czwartej, czy piątej klasie!!!
Może w pewnych środowiskach jest na topie popisywanie się nieznajomością
wiedzy ogólnej, ale nie wychylajcie się z tym, bo jak dla mnie, to świadczy
o poziomie intelektualnym dużo poniżej żula z dworca.

9. Data: 2008-12-18 09:51:08

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Gru, 07:11, Jan Werbiński <j...@j...com>
wrote:
> P=U*I
> Ludzie, nie kompromitujcie się nieznajomością fizyki z podstawówki!!! Ja to
> miałem w czwartej, czy piątej klasie!!!

Lol, sie podniecil :D

10. Data: 2008-12-18 12:55:15

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
zeta.pl
użytkownik *geyb* napisał(a):

> [...]
> być znacznie cieńsze i nie istnieje tak duże ryzyko grzania się na
> stykach np. niedokładnie dokręconych, brudnych itp.

Mając do wyboru 12V i 230V wybrałbym 12V, w szczególności te z
reflektorkami. Oba typy mam u siebie i stwierdzam, że te na 12V mają dużo
bardziej przyjemne światło niż te na 230V bez refletorków, bo te to świecą
jak pospolite żarówki.

--
Big Jack
//////

Jakie kostki do zmywarki?
Płyta na dwa czy cztery palniki?
Czy kazde ubranie przesmierdnie 'chinczykiem'?
kuchenka elektryczna - jaka?
Żelazka systemowe / z generatorem pary