Jak uratować kompresor ?

1. Data: 2008-12-18 06:34:57

Temat: Jak uratować kompresor ?
Od: Legato <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Może ktoś z Was doradzi.

Mam mały kompresor 25l i na czas nie odprowadziłem skraplającej się wody
więc zbiornik w środku zardzewiał.

Myślałem żeby rozkręcić elementy składowe wlać do niego fosolu albo
polrustu czy innego środka zapobiegającego korozji poobracać aby ścianki
zwilżyły się środkiem.

Polrust chyba się nie nada bo trzeba potem zabezpieczyć tą powierzchnię
farbą.

Fosol związał by rdzę i zrobiła by się nierozpuszczalna warstwa odporna
na wodę.

A Wy jak rozwiązalibyście tą sprawę - szkoda żeby się zniszczył.
Na razie odkręciłem zawór spustowy i się - powiedzmy - wietrzy.

Dzięki za sugestie.

Pozdrawiam

L.

2. Data: 2008-12-18 07:38:00

Temat: Re: Jak uratować kompresor ?
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Legato" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> Fosol związał by rdzę i zrobiła by się nierozpuszczalna warstwa odporna na
> wodę.

Nie zrobiła by się.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2008-12-18 08:12:07

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Legato" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mam mały kompresor 25l i na czas nie odprowadziłem skraplającej się wody
> więc zbiornik w środku zardzewiał.

Skąd wiesz że zbiornik zardzewiał?
Jeżeli przerdzewiał na wskroś, a jest to naczynie ciśnieniowe, to jedyną
drogą jest wymiana zbiornika.
Inaczej grozi Ci szybkie pomalowanie ścian resztkami malarza i jego
narzędzi!
Osobiście radziłbym przejście na technologię malowania hydrodynamicznego.

Pozdrowienia, Tadeusz

4. Data: 2008-12-18 08:32:52

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

IMO Fosol dopiero by narobił dziadostwa. Głównym składnikiem jest kwas
fosforowy.
Polrust będzie zdecydowanie lepszy.
Jacek

5. Data: 2008-12-18 08:47:22

Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Legato" wycedził w wiadomości :

> Mam mały kompresor 25l i na czas nie odprowadziłem skraplającej się wody
> więc zbiornik w środku zardzewiał.

tzn. jak długo woda stała i do jakiego ciśnienia jest dopuszczony ten
zbiornik?
IMO jeśli zbiornik jest na min. 6bar a woda stała krócej niż kilka miesięcy
to nic nie powinno się dziać poza tym że ewentualne brudy będzie wydmuchiwać
razem z powietrzem.

> Fosol związał by rdzę i zrobiła by się nierozpuszczalna warstwa odporna na
> wodę.

nie zrobiła by, a poza tym dochodzi jeszcze sprawa ciśnienia któe ewentulana
warstwa musiała by wytrzymać,
poza tym nie słyszałem żeby jako zabezpieczenie w zbiornikach ciśnieniowych
stosować jakąkolwiek chemię,
... co nie znaczy że tak się nie robi, w Polsce jest raptem kilku
producentów zbiorników ciśnieniowych i oni na pewno nic poza ew. malowaniem
lub cynkowaniem nie stosują z tym że ja malowania bym ci nie polecał

> A Wy jak rozwiązalibyście tą sprawę - szkoda żeby się zniszczył.
> Na razie odkręciłem zawór spustowy i się - powiedzmy - wietrzy.

Tak jak pisał ktoś powyżej, jeśli przerdzewiał już prawie na wylot to sprawa
jest oczywista - zbiornik będzie groził wybuchem,
Jeśli nie i w dodatku wziernik (otwory) do takiego zbiornika są
wystarczająco duże to można go np. od środka wypiaskować/śrutować i będzie
jak nowy :)

A skoro stał długo to nie zardzewiał np. tłok i cylinder w samej sprężarce
co może skutkować szybkim zatarciem tejże?
Bo przyjmuje że taka mała sprężarka to raczej tłokowa... ew. wirowa.
Jeśli zbiornik był zamknięty to woda mogła się w nim skraplać nawet jak
wcześniej była spuszczona a to na skutek różnic temperatur.

Przy okazji się pochwalę że w ubiegłym roku zmajstrowałem sobie domową
sprężarkę ze starego kompresora od lodówki i nieużywanej turystycznej butli
gazowej :) ... do pompowania kół w zupełności wystarczy - wydajność co
prawda mizerna (po to butla) ale za to ciśnienie rzędu 20bar bez problemu.
Nawet schody metalowe na działce sobie tym pomalowałem :) co prawda na raty,
ale sam :)

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2008-12-18 11:36:34

Od: Legato <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr pisze:
> [...]
> IMO jeśli zbiornik jest na min. 6bar a woda stała krócej niż kilka
> miesięcy to nic nie powinno się dziać poza tym że ewentualne brudy

Podobny do tego : http://www.pansam.com.pl/polski/katalog/a077030.html

Hmm. trudno mi powiedzieć ile stał. Używam go od roku. A niedawno
zauważyłem, że woda wylatuje jak pompowałem dla córek domek - 5 x 25
litrów pod ciśnieniem 8bar - do tylu pompuje.

> Jeśli nie i w dodatku wziernik (otwory) do takiego zbiornika są
> wystarczająco duże to można go np. od środka wypiaskować/śrutować i będzie
> jak nowy :)

Nie przerdzewiał - przynajmniej mi się tak wydaje, ale chciałbym żeby
nie rdzewiał dalej, bo mi przerdzewieje.

> A skoro stał długo to nie zardzewiał np. tłok i cylinder w samej sprężarce
> co może skutkować szybkim zatarciem tejże?

Na pewno, nie bo go używam czas od czasu używam.

> [...]
> Nawet schody metalowe na działce sobie tym pomalowałem :) co prawda na raty,

Taką samą i ja miałem ale to było mi za mało ;)

Pozdr
L.

7. Data: 2008-12-18 11:38:03

Od: Legato <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr pisze:
> [...]
> IMO jeśli zbiornik jest na min. 6bar a woda stała krócej niż kilka
> miesięcy to nic nie powinno się dziać poza tym że ewentualne brudy

Hmm. trudno mi powiedzieć ile stał z wodą w środku.
Używam go od roku. A niedawno zauważyłem, że woda wylatuje jak
pompowałem dla córek domek - 5 x 25 litrów pod ciśnieniem 8bar - do tylu
pompuje. Tak,tak zaniedbałem sprawę :(

8. Data: 2008-12-18 16:48:29

Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Używam go od roku. A niedawno zauważyłem, że woda wylatuje jak pompowałem
> dla córek domek - 5 x 25 litrów pod ciśnieniem 8bar - do tylu pompuje.

skoro pompuje do 8 bar to blacha pewnie ~6mm zatem raczej (jak sam
zauważyłeś) nie przerdzewiał,
IMO musisz się liczyć z tym że będzie on powoli rdzewiał - taki urok
zwykłych zbiorników,
pozostaje ci jedynie od czasu do czasu go opróżniać pod ciśnieniem przez
krócieć od spodu tak aby wydmuchał dokładnie wszystkie syfy zbierające się
tam,

a skoro pluł wodą przez króćce wylotowe to chyba sporo tej wody już było :)
na pocieszenie powiem ci że już nieraz widziałem dużo większe zbiorniku np.
do połowy wypełnione wodą,
a na drugie "prawie pocieszenie" powiem że zbiornik i tak statystycznie ma
większe szanse "przeżyć" taki kompresorek niż odwrotnie :)

Jeśli byś chciał go od środka pomalować to w warunkach domowych byłoby to
dosyć trudne, tzn. samo malowanie może nie, ale dokładne wyczyszczenie i
odtłuszczenie przed malowaniem raczej już tak,
a jeśli zrobić to "prawie" dokładnie, to później odłamki farby będą ci
zatykać dysze, zawory itp.

Pozdrawiam
Piotr

9. Data: 2008-12-18 21:57:28

Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zbiornik będzie groził wybuchem,

> Piotr

Kto Ci zrobił jakąś krzywdę ze teraz kit wciskasz. Zbiorniki od sprężarek nie
wybuchają od korozji. Jak zbiornik przerdzewieje to robi się mała dziurka i
zbiornik się rozszczelnia. Jedyny efekt jest taki że słychać jak powietrze
ucieka. Wtedy wkręca się w to miejsce blachowkręta z gumową uszczelką.
Zbiornik się wyrzuca jak kończy się możliwość wkręcania blachowkrętów.

10. Data: 2008-12-18 21:59:04

Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ucieka. Wtedy wkręca się w to miejsce blachowkręta z gumową uszczelką.
Zbiornik się wyrzuca jak kończy się możliwość wkręcania blachowkrętów.

Oświetlenie.
Jakie kostki do zmywarki?
Płyta na dwa czy cztery palniki?
Czy kazde ubranie przesmierdnie 'chinczykiem'?
kuchenka elektryczna - jaka?