padnięta zmywarka?

1. Data: 2008-12-18 20:56:21

Temat: padnięta zmywarka?
Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chyba na swieta spierdzielila mi sie zmywarka... podejrzewam pompe, ale
do rzeczy.

Zmywarka to Bosch SRI45T02EU. Objaw podstawowy - po zmywaniu nie
wypompowywuje wody. Podczas proby wypompowania wody jest takze stuk
(takie terkotanie) z na dole zmywarki (z tylu).

Pytanie - co to moze byc? Definitywnie pompa? Zapchana, zepsuta?

Filtr ten w srodku zmywarki przeczyscilem ale nic tam specjalnie nie
bylo, wiem ze jest filtr na zaworze doprowadzajacym wode, ale on chyba
nie ma nic do rzeczy, weza odprowadzajacego na razie nie sprawdzalem,
ale raczej watpie aby sie zapchal.
Jest jeszcze gdzies jakis filtr o ktorym nie wiem? Nie bardzo moge
wyszukac jakas instrukcje ze schematem, to co ja mam to tylko instrukcja
obslugi...

Od razu wzywac jakis serwis? A jezeli tak - czy ktos zna kogos, kto zna
sie na rzeczy i nie zedrze ze mnie oraz nie spieprzy roboty (w
Warszawie)? Czy tez zdecydowanie dzwonic do samego autoryzowanego
serwisu bosha?

Sierp

2. Data: 2008-12-18 21:10:59

Temat: Re: padnięta zmywarka?
Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
> [...]
> sie na rzeczy i nie zedrze ze mnie oraz nie spieprzy roboty (w
> Warszawie)? Czy tez zdecydowanie dzwonic do samego autoryzowanego

Zablokowana pompa spustowa (kość, szkło lub pestka z cytryny). Wysącz wodę
gabką pod filtrami a tam jest klapka, którą się odkręca torxem 20 lub
podnosi podważając nawet bez odkręcania. Zdejmij tą osłonkę, odblokuj
łopatki wirnika i złóż spowrotem. Wszystko masz opisane w instrukcji
użytkownika.

P.

3. Data: 2008-12-18 21:24:33

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest jeszcze gdzies jakis filtr o ktorym nie wiem?

a do czego podłączony jest odpływ zmywarki?
jeśli do takiego dziwnego syfonu pralkowo-zmywarkowego, to mi taki się
zatkał od glutów przy pierwszym zmywaniu, pomogło wyjęcie sprężyny ze środka

robert
www.sabina.studioonline.pl

4. Data: 2008-12-18 22:55:02

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek pisze:
> [...]
> podnosi podważając nawet bez odkręcania. Zdejmij tą osłonkę, odblokuj
> łopatki wirnika i złóż spowrotem. Wszystko masz opisane w instrukcji

wlasnie kurna nie mam :/ mam tylko taka instrukcje wydrukowana
przez sprzedawce (mediamarkt - niestety tylko taka mieli do ostatniej
sztuki, oryginal zaginal)

Ta klapke odkrecalem i faktycznie byly tam pestki cytryny (ale przed
wirnikiem), ktore wywalilem. W samych lopatkach wirnika nic nie
zauwazylem, chyba ze od spodu bo ciezkie tam jest dojscie, ale raczej nie)

Aktualnie srodek wyglada tak (klapke juz zalozylem)
http://img266.imageshack.us/img266/1715/dsc4605bx5.j
pg
w sumie nie wiem co jest pod ta odkrecana czescia, pompa? Demontaz nie
wyglada tak bardzo prosto... nie wiem jeszcze jak sie zdejmuje zasobnik
do soli oraz ten przewod doprowadzajacy wode, ale jak warto zdjac i
zobaczyc czy tam cos nie jest zapchane, to sprawdze jakos

Sierp

5. Data: 2008-12-18 22:56:06

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

robert pisze:

> a do czego podłączony jest odpływ zmywarki?
> jeśli do takiego dziwnego syfonu pralkowo-zmywarkowego, to mi taki się
> zatkał od glutów przy pierwszym zmywaniu, pomogło wyjęcie sprężyny ze środka

ta zmywarka dziala od 3 lat :-)
no mniej wiecej taki syfon - z boku dojscie jeszcze na zmywarke jest. O
jakiej sprezynie mowisz? Tz skad ja wyjales?

Zastanawiam sie jeszcze, czy da sie przeczyscic waz odprowadzajacy wode,
bo on z tego co pamietam byl niedemontowalny

Sierp

6. Data: 2008-12-18 23:38:17

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Sierp pisze:
> Zastanawiam sie jeszcze, czy da sie przeczyscic waz odprowadzajacy wode,
> bo on z tego co pamietam byl niedemontowalny
Może przepłukać umieszczając go jakoś nisko (do miski)? Mi też
zatkało-zablokowało pompę, jakieś pestko-podobne dziadostwo. Otwierałem
- czyściłem - pusto czysto, chwila pracy i zablokowane. Po 3 razach
odpięłem wąż od odpływu (przy zlewie, czyli znacznie wyżej niż
zmywarka), wsadziłem do butelki 2l po coli, do zmywarki pól litra
cieplej wody - a z węża wypłynęło jeszcze z 50 pestek... Jak wyczyściłem
to działało, a jak pompa zatrzymywała się, to pestki opadały i wracały
do niej i blokowały. Taki urok, jak się filtra dokładnie nie założy

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

7. Data: 2008-12-18 23:47:32

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

BartekK pisze:
> Taki urok, jak się filtra dokładnie nie założy

Ja czegoś chyba nie rozumiem. Ten filtr u mnie to chyba jakaś fikcja, od
nowości inie było potrzeby czyścic filtra.w instrukcji było zalecane b.
często i w ogóle to najlepiej po każdym myciu. jednak po myciach nie
było czego czyścic. To dziwne?

8. Data: 2008-12-19 06:40:15

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik pisze:
> od nowości inie było potrzeby czyścic filtra

u mnie tez - do dzis ;)

Sierp

9. Data: 2008-12-19 06:43:50

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp pisze:

> u mnie tez - do dzis ;)
>
> Sierp

Tylko pytanie, co sie może przedostać przez filtr z oczkami 1mm? jedyna
awaria to elektrozawór dopływu wody - zakamienił sie i przestał działać,
opukanie ostukanie i już działa...

10. Data: 2008-12-19 07:44:59

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Tylko pytanie, co sie może przedostać przez filtr z oczkami 1mm? jedyna
> awaria to elektrozawór dopływu wody - zakamienił sie i przestał działać,
> opukanie ostukanie i już działa...

U mnie jest filtr samoczyszczący. Nie wiem czym się różni od zwykłego, ale
tylko raz próbowałem oczyścić. Nie było z czego. :-)
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Jak uratować kompresor ?
Oświetlenie.
Jakie kostki do zmywarki?
Płyta na dwa czy cztery palniki?
Czy kazde ubranie przesmierdnie 'chinczykiem'?