Ozdabianie okien i okolic

1. Data: 2001-05-16 13:08:13

Temat: Ozdabianie okien i okolic
Od: "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
ponieważ grupa staje się powoli drugą budowlaną, ja dla odmiany zaproponuję
dyskusję na temat ozdabiania firan i okien ( na pewno lekkie wagowo ;-) ).
Mianowicie, postanowiłam swój nadmiar energii zużyć praktyczno-artystycznie
i pierwsze co mi wpadło w oczy do reanimacji to oprawa okien (a właściwie
jej brak). Macie jakieś ciekawe pomysły "dookoła okna" ? jak się
domyślacie, budżet domowy uniemożliwia mi wezwanie projektanta ;-) wiec
chciałabym wykonać to i owo samodzielnie.
Z rzeczy, które chciałam zrobić, to m.in.:
- zasłonięcie lub ozdobienie czyś karnisza (taki prosty, szara metalowa
rurka z ikei)
- ozdobienie /farbowanie, naszywanie, etc./ firanek
- pomysły na ustawienie/ zawieszenie kompozycji kwiatowych albo bibelotów
- zaadaptowanie nietypowych przedmiotów pasujących do poszczególnych
pomieszczeń jako pojemniki, kwietniki etc. (np. czajnik jako flakon w
kuchni)
- i co Wam jeszcze wpadnie do głowy :)
okna mam od wschodu, południa i północy, dom jest raczej w nowoczesnym,
prostym stylu, ściany w każdym pokoju mają inne kolory, parapety są dosyć
szerokie, ale grzejniki wystają spod nich.
Mam nadzieję na liczny odzew, ponieważ temat jest dosyć wdzięczny.
Pozdrawiam, Dominika C. / Kianit

ps.: Bardzo proszę o zastąpienie adresu k...@v...pl bieżącym
(r...@w...pl), i przepraszam za brak odpowiedzi na listy z ostatnich
tygodni. z przyczyn technicznych (i sklerozy ;-) ) nie mogę odbierać
wiadomości z tamtego adresu. D.C.

1. Data: 2001-05-17 09:27:53

Temat: Re: Ozdabianie okien i okolic
Od: "Wojciech Gołąbowski" <v...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Macie jakieś ciekawe pomysły "dookoła okna" ?

Polecam miesięcznik "M jak mieszkanie" (wyd. Murator) - prawie
co numer można znaleźć ciekawe rozwiązania tego problemu.

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2001-05-17 16:34:58

Od: "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech Gołąbowski <v...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> Polecam miesięcznik "M jak mieszkanie" (wyd. Murator) - prawie
> co numer można znaleźć ciekawe rozwiązania tego problemu.

> [...]

Pożyczyć Ci któryś numer? A może któreś z alternatywnych wydawnictw? ;-)
Dziękuję za niezwykle wnikliwe rozwinięcie tematu :) Jeżeli jeszcze raz
przeczytasz mój post, tak ciut wnikliwie, nie "po łebkach" to zauważysz, że
zapraszam do dysputy, gazetki są w każdym kiosku na rogu w ilości bodajże 11
pozycji (coś pominęłam?) . Nie szukam gotowców do zerznięcia (sorry za
słownictwo) tylko koncepcji. Chciałam wymienić pomysły, doświadczenia,
sugestie i anegdoty o wpadkach. Może to zbyt wysokie wymaganie, ale wybacz,
odpowiedź w Twoim stylu jest sprzeczna z ideą grupy, to tak, jakby na grupie
medycyna zawsze dawali odpowiedź: idź do lekarza, a na kuchennej: spraw se
książkę kucharską (pisownia zamierzona), na ogrodniczej: jak masz problem to
wynajmij ogrodnika, etc.
Może nie takiej odpowiedzi oczekiwałeś, ale wybacz, zasuskrybowałam tę
grupę, ponieważ lubię wymieniać _doświadczenia_ a nie tytuły prasowe.
Nie niedoceniam również twojej chęci pomocy i zaangażowania (przeczytanie,
odpisanie) i mam nadzieję, że nie zrazi Cię do mnie ten list, a wręcz
przeciwnie, zachęci do podejmowania tematów i dogłębnego ich analizowania,
by nauczyć się i dać nauczyć się innym czegoś konstruktywnego.
Pozdrawiam serdecznie, i cytując pewną uczestniczkę grup dyskusyjnych, którą
oczywiście pozdrawiam :) :
nie doszukuj się niczego złego w moim tonie, wszystkie listy są z założenia
życzliwe. (wybacz FeLicjo, ale strasznie mi się spodobał ten tekst)

1. Data: 2001-05-17 18:43:54

Od: "Wojciech Gołąbowski" <v...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozycji (coś pominęłam?) . Nie szukam gotowców do zerznięcia (sorry za
> słownictwo) tylko koncepcji. Chciałam wymienić pomysły, doświadczenia,

A, to wybacz, ale przeczytałem jeszcze raz Twój post - i tak, jak
poprzednio, zrozumiałem, że chciałabyś otrzymać od grupy propozycje
ładnego rozwiązania problemu.
Można co prawda narysować ascii-art, ale wymaga to sporych umiejętności.
Dlatego zaproponowałem czasopisma - bo jeden obraz jest więcej wart...

> [...]
> książkę kucharską (pisownia zamierzona), na ogrodniczej: jak masz problem

Rozumiem, że na grupe pl.hum.sztuka (jeśli w końcu powstanie) zadałabyś
pytanie o propozycję ładnego obrazu? ;)

> [...]
> przeciwnie, zachęci do podejmowania tematów i dogłębnego ich analizowania,
> by nauczyć się i dać nauczyć się innym czegoś konstruktywnego.

Do tego zwykle zachęcają mnie _konkretne_ pytania.

> [...]
założenia
> życzliwe. (wybacz FeLicjo, ale strasznie mi się spodobał ten tekst)

Ależ gdzież bym smiał :)

A wracając do tematu: różne rozwiązania różnie wypadają (in plus, in minus)
dla różnych usytuowań okna (w stosunku do ścian, mebli, widoku za oknem
itp).
No i jest jeszcze kwestia gustu.

Wojtek

1. Data: 2001-05-18 06:35:22

Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 16 May 2001 15:08:13 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <r...@w...pl> i powiedziała:

[...]

> Z rzeczy, które chciałam zrobić, to m.in.:
> - zasłonięcie lub ozdobienie czyś karnisza (taki prosty, szara metalowa
> rurka z ikei)

Dosyć ciekawym elementem wydają mi się ozdobniki na końcach
rurek -- metalowe, plecione, sznurkowe. Kiedyś poza tym widziałam
ładny patent, polegajacy na girlandowym opleceniu rurki jakąś szarfą
(w tonacji zasłon). Moja teściowa w miejscu firanek wiesza króciutką
zasłonę z frędzelkami (tyle, że ona mieszka w dosyć staromodnym
domku, trzeba dopasować do wnętrza); oprócz tego wiszą normalne zasłony.

Ja generalnie jestem pod tym wzgledem minimalistką -- mam
proste drewniane karnisze z kółeczkami i gładkie, proste zasłony
lniane. Planuję dokupienie do nich mocowanych do ściany uchwytów, żeby
na dzień wkładać za nie zasłony (chociaż jak mi koty na tyle
urosną, zeby włazić na parapety, to pewnie z zasłon niewiele
zostanie ;-))).

> - ozdobienie /farbowanie, naszywanie, etc./ firanek

To ja nie bardzo się znam.

> - pomysły na ustawienie/ zawieszenie kompozycji kwiatowych albo bibelotów

Kwestia przydatności okien -- czy będą często otwierane itp.
Bardzo podobają mi się zaobserwowane pomysły w przypadku rzadko lub
wcale otwieranych okien typu wąziutki regalik (na środku okna), na
którym stoją jakieś delikatne doniczki ze zwisającymi roślinkami.
Generalnie, jak jest brzydki widok za oknem, ażurowe regaliki bardzo
pomagają. U mnie takie jest jedno z okien kuchennych -- mam duży
kuchnio-salon z balkonem, jedno okno służy do wietrzenia, drugie,
mniejsze, planuję przeznaczć jako hodowlę kuchennych ziół,
szczypiorków itp. rzeczy.

Drugą rzeczą są okolice okna. Ładnie wyglądają obudowane
np. półkami z książkami. Do tych półek można zamiast karnisza
zawiesić zasłony na przykład.

> - zaadaptowanie nietypowych przedmiotów pasujących do poszczególnych
> pomieszczeń jako pojemniki, kwietniki etc. (np. czajnik jako flakon w
> kuchni)

Słoiczki po dżemach Materne do kuchni -- mają interesujący,
trójkątny kształt. Można pomalować farbami do szkła. Ja w nich
przechowuję przyprawy.

Tyle na razie, bo do pracy trzeba iść :-)

Zuzanka

--
.==. Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/-^-^\ http://discworld.scifi.pl/ - Świat na grzbiecie A'Tuina
\ ^_ Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak * <z...@t...eu.org>
) ( =)= http://www.venco.com.pl/~zuzanka/
( /, ) Feed me.
jgs \(__)| -- Garfield
--
Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ^. .^ http://3276979202/~zuzanka/
= Y =

1. Data: 2001-05-29 11:03:11

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kianit / Dominika C. wystukała w wiadomości <9duc5f$knc$1@news.tpi.pl>:

> [...]
> - zaadaptowanie nietypowych przedmiotów pasujących do poszczególnych
> pomieszczeń jako pojemniki, kwietniki etc. (np. czajnik jako flakon w

Szukając inspiracji zajrzyj może na <http://www.nepo.com.pl/> - to jest
jakaś firma szyjąca zasłony i firanky do hoteli i temu podobnych, ale
dwa czy trzy rozwiązania wpadły mi w oko jako pożywka do rozmyślań nad firanką
do kuchni (zasłonek nie będzie, bo od północy tylko światło by zanberały...)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-05-29 11:09:28

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Krzyzaniak wystukała w wiadomości
<s...@f...cgs.pl>:

> Słoiczki po dżemach Materne do kuchni -- mają interesujący,
> trójkątny kształt. Można pomalować farbami do szkła. Ja w nich
> przechowuję przyprawy.

Skoro przyprawy przechowujesz w słoiczkach po dżenie to pewnie nie wiesz,
czy w Poznaniu można kupić takie kuchenne pojemniczki w różnych dziwnych
kolorach? Konkretnie chodzi mi o ciemną morską zieleń... W Warszawie
wykupiłam wszystkie, ale trochę mi brakuje ;).

Niestety zgubiłam metkę, ale firma jest z Poznania.

Do trzech^Wczterech razy sztuka? :)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=
Serce zdrowego człowieka powinno bić 70 do 75 minut.

Drzwi dębowe zewnetrzne - Najtaniej w Polsce !!!
Instukcje obslugi po polsku?
Octem na silikon?
INFO: lista dyskusyjna pl-rec-dom
srebro