[P] Herbata po rosyjsku (ciekawa)

1. Data: 2003-10-16 23:32:45

Temat: [P] Herbata po rosyjsku (ciekawa)
Od: "Izabela Sowula" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze przepisu nie sprawdzilam, ale wyglada bardzo interesujaco.

8 pomaranczy na plasterki
6 cytryn na plasterki
6 lasek cynamonu
1 lyzka gosdzikow calych
1 litr wody
46 uncjii soku ananasowego
1,5 amerykanskiego cup cukru
3,5 litry herbaty

Polaczyc pokrojone owoce, cynamon, gozdziki i wode w niealuminiowym garnku.
Zagotowac.
Gotowac przez 5 minut.
Odcedzic plyn i wyrzucic paprochy.
Dodac sok ananasowy, cukier i herbate do powstalego plynu i pomieszac.
Podawac na goraco.
Zrodlo: "Southern Living Socials and Soirees"

Iza

1. Data: 2003-10-17 08:29:19

Temat: Re: [P] Herbata po rosyjsku (ciekawa)
Od: "AgaS" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam - chyba fajny przepis.

Ale nie wiem gdzie kupić składniki:
- laski wanili? czy może być cukier waniliowy?
- 46 uncjii soku ananasowego - a ile ma ma jedna uncja:)?
- 1,5 amerykanskiego cup cukru - gdzie kupić taki cukier? 1,5 szklanki?

Pozdrawiam
AgaS

1. Data: 2003-10-17 08:39:56

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgaS" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam - chyba fajny przepis.
>
> Ale nie wiem gdzie kupić składniki:
> - laski wanili? czy może być cukier waniliowy?
laski wanilii sa do kupienia na stoiskach z przyprawami na pewno

> - 46 uncjii soku ananasowego - a ile ma ma jedna uncja:)?
tego niestety nie wiem

> - 1,5 amerykanskiego cup cukru - gdzie kupić taki cukier? 1,5 szklanki?
cukier brązowy??

> Pozdrawiam
> AgaS

pozdrawiam aneta

1. Data: 2003-10-17 08:52:09

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - 46 uncjii soku ananasowego - a ile ma ma jedna uncja:)?
> - 1,5 amerykanskiego cup cukru - gdzie kupić taki cukier? 1,5

uncja to około 30 g lub cm sześć.
A tam pisało o cynamonie a nie o wanilii, i tu jest problem, bo w
laskach jest wanilia, a cynamon to takie zwinięte paski kory. IMO tego
cynamonu to za wiele jak na mój gust, dałbym jeden lub dwa kawałki tej
kory

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

1. Data: 2003-10-17 09:00:39

Temat: Odp: [P] Herbata po rosyjsku (ciekawa)
Od: "Edyta Jaczewska" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - 46 uncjii soku ananasowego - a ile ma ma jedna uncja:)?
> - 1,5 amerykanskiego cup cukru - gdzie kupić taki cukier? 1,5 szklanki?

"amerykanski cup", czyli filizanka, to miara objetosci, a nie zaden
specjalny gatunek cukru - mozesz przyjac, ze okolo 250 ml.

pozdrawiam,
Edyta

1. Data: 2003-10-17 09:32:32

Od: "AgaS" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

A zamiast lasek cynamonu (bo sie faktycznie pomyliłam) - może być cynamon
sypki? Czy to będzie już inny efekt?

Miłego dnia.
AgaS

1. Data: 2003-10-17 09:36:12

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

po rosyjsku i bez wodki ??? A tak sie juz napalilam... ;-)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-17 09:58:29

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2003-10-17 at 11:32, AgaS wrote:
> Wielkie dzięki za odpowiedzi.
>
> A zamiast lasek cynamonu (bo sie faktycznie pomyliłam) - może być cynamon
> [...]

Nie bedzie mozna wyjac i beda paprochy w herbacie plywac....

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-17 10:44:36

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie bedzie mozna wyjac i beda paprochy w herbacie plywac....

Hmm, w grzanym winie mi to nie przeszkadzalo...
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-10-17 13:50:57

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> po rosyjsku i bez wodki ??? A tak sie juz napalilam... ;-)

Ja robię tak:
Do kubka wkładam plaster pomarańczy i cytryny, ucieram z cukrem (można
odrobinę waniliowego dodać), zalewam gorącą herbatą. A potem dorosłym
kielicha do tego - i już. A dzieci uwielbiają taką bez gorzałki -
pomarańczowo-cytrynową.

Dorota

placki ziemniaczane
ceasar salad