[P] od nowej

1. Data: 2003-06-21 18:23:51

Temat: [P] od nowej
Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Mam na imię Karolina. Już od jakiegoś czasu czytam sobie, co ciekawego tu
piszecie, ale sama jeszcze nie pisałam. Wiem, że mile widziane jest wpisowe,
ale nie bardzo wiedziałam, co bym mogła napisać, żeby nie znai tego już
wszyscy grupowicze.
Pomysł podsunął się sam, przez moą mamę, która ostatnio dostała sporo
kawałków schabu i tak to sobie teraz powoli zjadamy, wykorzystując dwa moje
ulubione przepisy na schabik. Wyszperałam, więc te przepisy z zeszytu mamy i
wpisuję. Mam nadzieję, ze zasmakują:

SCHAB PO DUŃSKU:
ok. 1 kg. schabu środkowego bez kości
łyżka ostrej musztardy
15 dag suszonych moreli
3-4 łyżki białego wytrawnego wina
10 cieniutkich plasterków wędzonego bekonu
łyżka smalcu
łyżka masła
sól
szczypta pieprzu

Umyte morele zalać winem, zostawić na pól godziny (można na dłużej - są
zdecydowanie lepsze)
Umyty i osuszony schab ponacinać (dość głęboko), co 2-3cm, natrzeć solą i
pieprzem, a nacięcia wysmarować musztardą i wcisnąć w nie morele wyjęte z
wina. Tak przygotowany schab owinąć plasterkami bekonu (nie trzeba, ale bez
bekonu potwornie się wysusza), ułożyć w brytfannie wysmarowanej tłuszczem,
polać roztopionym masłem, wstawić do mocno nagrzanego piekarnika na 10-15
min, po czym zmniejszyć płomień i piec ok. 60min, skrapiając winem, w którym
moczyły się morele.
Można podawać na gorąco lub na zimno.

SCHAB PO GÓRALSKU:
1kg schabu bez kości
10 dag rodzynek
2 duże cebule
3 łyżki posiekanych orzechów włoskich
pół łyżeczki suszonej szałwii
łyżka smalcuszklanka białego wytrawnego wina
pół szklanki bulionu
łyżeczka soku z cytryny
sól, pieprz

Umyty schab przelać na sicie wrzątkiem, osączyć, natrzeć solą, pieprzem i
szałwią, lekko skropić sokiem z cytryny, zostawić na godzinę w chłodym
miejscu.
Potem przełożyć do brytfanny wysmarowanej smalcem, a na wierzchu położyć
kawałeczki pozostałego smalcu., wstawić na 10-12min do mocno nagrzanego
piekarnika.
Umyte rodzynki zalać winem i zostawić na 20-25min (tak samo jak z morelami z
poprzedniego przepisu, jeśli zostawi się na dłużej, będą smaczniejsze).
Pieczące się mięso posypać drobno pokrojoną cebulą, zmniejszyć płomień i
piec dalsze 10-15min, skrapiając bulionem. Potem posypać orzechami, zalać
winem, dodać namoczone w nim rodzynki i piec 30-40min pod przykryciem,
często polewając sosem. Miękkie mięso wyjąć, ostudzić, pokroić w plastry,
ułożyć w żaroodpornym półmisku, podgrzać w piekarniku. Lekko odparowany sos
doprawić do smaku solą i pieprzem.

Jeśli się go pokroi nie w plastry a w małe kawałeczki, to z powodzeniem
można go podawać na imprezach z tzw. szwedzkim stołem.

Smacznego!
--
K.

1. Data: 2003-06-23 10:25:33

Temat: Re: [P] od nowej
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale nie bardzo wiedziałam, co bym mogła napisać, żeby nie znai tego już

Witaj Karolinko!

Fajnie, ze sie ujawnilas :) i ze tak powaznie potraktowalas
zwyczaj "wpisowego". Przepisy chetnie wyprobuje, mam meza schabozerce i moze
uda mi sie go naklonic do zjedzenia w formie innej, niz zwykly, panierowany
schabowy...

Pozdrawiam,
Ania

kuchenka w kuchni ?
Pierwsze wędzenie... i KLAPA + rady dla początkujących.
Ślimaki... z ogródka ?
ryby
zupa krewetkowa