POMOCY - mam gotować dietetycznie

1. Data: 2003-06-04 10:16:27

Temat: POMOCY - mam gotować dietetycznie
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wróciła ze szpitala moja 80-letnia mama z zaleceniem przestrazegania diety
wrzodowo-cukrzycowej. Jak ugotować, żeby to było w miarę dobre? Nie mogę
znaleźć w sieci żadnych przepisów. Owszem, wiem co jest niedozwolone, ale nie
umiem z tego co wolno ugotować czegoś sensownego. Nie potrafię przestawić się z
dotychczasowego gotowania według przepisów mamy na nowe.
Co zrobić, żeby dietetyczne potrawy miały znośny smak i były mało pracochłonne,
bo teraz męczę się jak potępieniec :((

Pozdrawiam

Ola
ofiara diety

1. Data: 2003-06-04 10:41:42

Temat: Re: POMOCY - mam gotować dietetycznie
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Wróciła ze szpitala moja 80-letnia mama z zaleceniem przestrazegania diety
> wrzodowo-cukrzycowej. Jak ugotować, żeby to było w miarę dobre?
> Ola
> ofiara diety

Napisz co jest dozwolone to postaram sie cosik wykombinować

Pozdrawiam
katioosza

1. Data: 2003-06-04 10:56:22

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co zrobić, żeby dietetyczne potrawy miały znośny smak i były mało
pracochłonne,
> bo teraz męczę się jak potępieniec :((

Co do wrzodowej, to umiałabym się wypowiedzieć, bo miałam chorego w
rodzinie, ale cukrzycowej ni w ząb, zależy też, jaki to rodzaj cukrzycy -
czy nadmiar, czy niedobór cukru, a nie dałoby się spytac lekarza - powinien
przecież doradzić?
Spróbuj też spytać na pl.misc.dieta, wydobądź od lekarza listę dozwolonych
i/lub zakazanych produktów - spróbujemy pomóc.

Na wrzody, to niestety musi być lekkostrawna i nieprzyprawiana, nie wolno
drażnić ścian żołądka ani nic nie może w nim zalegać, dowiedz się, co z tą
cukrzycą, to postaram się coś zaproponować.

"Just one year of love
is better a lifetime alone" [Freddie Mercury]

1. Data: 2003-06-04 12:09:41

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drażnić ścian żołądka ani nic nie może w nim zalegać, dowiedz się, co z tą
> cukrzycą, to postaram się coś zaproponować.

wg obecnej dietetyki cukrzycowej, należy przygotowywać potrawy dobrze
zbalansowane, czyli powinny zawierać zarówno cukier (sacharozę,
fruktozę, skrobię) jak i tłuszcz. Potrawy "dla cukrzyków" bardziej
szkodzą niż pomagają. Co do konkretów, to naprawdę lekarz prowadzący
powinien się wypowiedzieć. Czy np. mama musi brać insulinę, jak tak, to
jaki rodzaj insuliny, czy dawka jest odpowiednio nastawiona itp. Wtedy
gotujesz "normalnie", jak na wrzody i tylko trzeba liczyć, ile tej
insuliny jakiego rodzaju należy podać.
Tłuszcz opóźnia wchłanianie cukru, dlatego zmniejsza max. stężenie cukru
we krwi (pozytywne). Tak samo cukry złożone są lepsze od cukrów prostych.

Waldek

1. Data: 2003-06-04 12:42:42

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> wg obecnej dietetyki cukrzycowej, należy przygotowywać potrawy dobrze
> zbalansowane, czyli powinny zawierać zarówno cukier (sacharozę,
> fruktozę, skrobię) jak i tłuszcz.

Dodatkowo trzeba jeszcze zaznaczyć, że każdy cukrzyk inaczej reaguje na
te same pokarmy. Czyli trzeba mierzyć cukier po posiłku i sprawdzać, czy
takie połączenie składników jest właściwe i nie powoduje zbyt wysokiego
poziomu cukru we krwi. Skoki cukru obserwuje się często po zjedzeniu
żółtego sera (nawet plasterka), wypiciu mleka rano, zjedzeniu sałatki
owocowej (należy jeść owoce jednego gatunku) itd. Ale to już są sprawy
indywidualne. Często śniadanie, nawet dobrze zbilansowane, może
doprowadzić do wysokiego poziomu cukru, dlatego należy obserwować i tak
dobierać składniki, by je wyeliminować. A już np. tak samo skomponowana
kolacja może być bardzo dobrze tolerowana przez organizm.

Wszystko zależy jakiego typu to cukrzyca i jakie są zalecenia
lekarza-diabetologa.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

P - pyszne ciasto Magdaleny, przypomnienie przepisu sprzed lat
Ogórki małosolne - bis
Włochy- jak z cenami żywności i gdzie jeść
piersi inaczej [P]
Baranek w Warszawie