Re: POMOCY - mam gotować dietetycznie

From: zGosiula <z...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: POMOCY - mam gotować dietetycznie
Date: Wed, 04 Jun 2003 14:42:42 +0200

Waldemar Krzok wrote:

> wg obecnej dietetyki cukrzycowej, należy przygotowywać potrawy dobrze
> zbalansowane, czyli powinny zawierać zarówno cukier (sacharozę,
> fruktozę, skrobię) jak i tłuszcz.

Dodatkowo trzeba jeszcze zaznaczyć, że każdy cukrzyk inaczej reaguje na
te same pokarmy. Czyli trzeba mierzyć cukier po posiłku i sprawdzać, czy
takie połączenie składników jest właściwe i nie powoduje zbyt wysokiego
poziomu cukru we krwi. Skoki cukru obserwuje się często po zjedzeniu
żółtego sera (nawet plasterka), wypiciu mleka rano, zjedzeniu sałatki
owocowej (należy jeść owoce jednego gatunku) itd. Ale to już są sprawy
indywidualne. Często śniadanie, nawet dobrze zbilansowane, może
doprowadzić do wysokiego poziomu cukru, dlatego należy obserwować i tak
dobierać składniki, by je wyeliminować. A już np. tak samo skomponowana
kolacja może być bardzo dobrze tolerowana przez organizm.

Wszystko zależy jakiego typu to cukrzyca i jakie są zalecenia
lekarza-diabetologa.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl